AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Hei alle sammen! Lurer bare på en ting. Jeg er ansatt hos en klesbutikk som følger tariff. Her har jeg jobbet siden desember 2015. Et halvt år før det (juni 2015) fikk jeg jobb på en matbutikk, så jeg kombinerte disse to jobbene en stund. Da jeg begynte hos matbutikken så startet jeg på lønnstrinn 3 som var 155,95 kr den gangen fordi jeg har generell studiekompetanse. Dette startet jeg også på da jeg startet på klesbutikken i desember 2015. Juni 2016 sluttet jeg i matbutikken, og da hadde jeg jobbet nøyaktig et år med ca. 70 % fast stilling + ekstravakter (men hadde bare 32 % stilling på kontrakten). Jeg trodde jeg skulle gå opp et trinn på tariffen når jeg sluttet på matbutikken og fortsatte på klesbutikken, men det gjorde jeg altså ikke. Jeg leste at en skulle gå opp et trinn på tariffen når en hadde jobbet 1 år med 12 timer eller mer i uka. På klesbutikken har jeg bare fast 13 %, men har jobbet i gjennomsnitt rundt 22 %. Så mine spørsmål er: - Teller det ikke at jeg jobbet et år på matbutikk? - Skal jeg ikke gå opp på lønnstrinn 4 når jeg har jobbet godt over 12 timer i uken i over et år? Jeg har tatt det opp med sjefen min på klesbutikken, og hun har sendt e-post til hovedkontoret. Dette er sikkert 6-7 uker siden nå, og jeg har ikke fått noe svar. Syns det var litt merkelig. Hun var ikke sikker, men trodde at det kun gjaldt klesbutikken, at jeg må jobbe 2 år der før jeg går opp et trinn. Men da betyr det jo ingenting at jeg jobbet på et år på matbutikken da? Verdt å nevne at tariffen har selvsagt endret seg litt oppover årene, så nå er lønnstrinn 3 for meg 159,71 kr, men jeg har fortsatt ikke gått opp til lønnstrinn 4. Jeg tjener minst av alle som jobber der, så vil finne ut av det. Da jeg startet der var det ei jente som sluttet fordi hun ikke fikk lønnen hun hadde rett på. Håper dere kan hjelpe meg! Anonymkode: 29540...4c0
alli634 Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Fant litt info her http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=723 Noen eksempler de lister opp: 1 år med over 15 timer pr uke = trinn 2 2 år med under 15 timer pr uke = trinn 2 4 år med arbeid under 15 t/uke + 2 år med arbeid over 15 t/uke= trinn 5.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, alli634 skrev: Fant litt info her http://butikksjef.com/wordpress/?page_id=723 Noen eksempler de lister opp: 1 år med over 15 timer pr uke = trinn 2 2 år med under 15 timer pr uke = trinn 2 4 år med arbeid under 15 t/uke + 2 år med arbeid over 15 t/uke= trinn 5. Takk Men jeg jobbet ca. 70 % fast på matbutikken. Gjelder ikke det når jeg sluttet der, men fortsatte i klesbutikken? Så hvis jeg begynner å jobbe i en ny butikk igjen så starter jeg uansett på lønnstrinn 3 selv om jeg kanskje har jobbet mange år i butikk? Anonymkode: 29540...4c0
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Men jeg jobbet ca. 70 % fast på matbutikken. Gjelder ikke det når jeg sluttet der, men fortsatte i klesbutikken? Så hvis jeg begynner å jobbe i en ny butikk igjen så starter jeg uansett på lønnstrinn 3 selv om jeg kanskje har jobbet mange år i butikk? Anonymkode: 29540...4c0 Det kommer helt an på hva som står i tariffavtalen der du jobber nå. Anonymkode: 98488...e72
alli634 Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Takk Men jeg jobbet ca. 70 % fast på matbutikken. Gjelder ikke det når jeg sluttet der, men fortsatte i klesbutikken? Så hvis jeg begynner å jobbe i en ny butikk igjen så starter jeg uansett på lønnstrinn 3 selv om jeg kanskje har jobbet mange år i butikk? Anonymkode: 29540...4c0 Ser ut til at det skal gjelde ja, så lenge det utgjør mer enn 15 timer i uka. Du får finne ut hvilken tariffavtale du følger, og så gå inn og lese der. http://www.arbeidslivet.no/Lonn/Tariffavtaler/Hvordan-finne-din-minstelonn-i-kroner-og-ore/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå