Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er mann og jeg går kun sykepleie for å få meg jobb

Studiet i seg selv er så sykt KJEDELIG

Er så sykt mye som skulle vært utelatt

Hva burde jeg gjøre? Har gått på studiet i 1 1/2 år nå, så jeg føler det er for dumt å gi seg nå

Fordelen er at det er mange kåte jenter i klassen, men ellers er studiet uutholdelig

Anonymkode: a3077...000

Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK

Anonymkode: d33e2...0c6

• Liker 5
Skrevet

Da kan du drite i å fullføre. Du er ikke skikket til å bli sykepleier og holdningene dine vil skinne igjennom og du vil få det vanskelig senere. Bli noe du vil bli i stede.

Anonymkode: 76fbf...17e

• Liker 5
Skrevet

Dropp ut da. Ingen vil ha en uinteressert sykepleier på laget sitt eller som behandler...

• Liker 1
Skrevet

Det er vel derfor de fleste av oss tok en utdannelse - for å få jobb. Jeg utdannet meg innen et fagområde jeg er interessert i, men skulle jeg valgt kun etter hjerte og interesser hadde jeg valgt annerledes - muligheten for å få sikker jobb var absolutt en del av vurderingen. At studiet kan være kjedelig og at mye av det man lærer kjennes unødvendig (noe av det er det sannsynligvis også...) høres kjent ut - det betyr ikke at du vil mislike jobben når du kommer ut i arbeidslivet.

• Liker 6
Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

De fleste tar vel utdannelse for å få jobb, selv om interesse er noe som er med i vurderingen i ulik grad. Er jo mange som tar en utdanning hovedsakelig fordi de ønsker penger og status feks, så jeg ser ikke hvorfor det å ta en utdanning for å være "sikret" jobb er noe verre. 

Folk må slutte å se på sykepleiere som sånne Florence Nightingale som lever for å hjelpe andre... Arbeidslivet er ikke slik.

Skrevet

Hvordan trives du i praksis da?

Anonymkode: aae31...f56

• Liker 1
Skrevet

Jobben er vel i beste fall like kjedelig som studiet men du får penger for slitsom turnusjobbing i det minste. Men om det holder for deg å få deg noe, er det jo ingen grunn til å tro at andre sykepleiere er mindre løs enn de på studiet ditt. Det er jo få mannbein i yrket. Hvorfor valgte du et studie du overhodet ikke var interessert i? Spesielt dumt med sykepleie siden det vil gå ut over pasienter at du hater jobben din..

Anonymkode: 3a209...a71

• Liker 1
Skrevet

om det at det er masse kåte jenter på studiet er det eneste som gjør at du holder ut, så tenker jeg du ikke har noe å gjøre som helsearbeider. 

Anonymkode: 7b0f0...4eb

• Liker 2
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner og tulleinnlegg.

Tekola, teamleder.

Skrevet

Mange kåte jenter i klassen faktisk, haha..hjelp.

Ehm, hvis det er uutholdelig så syns jeg det er rart at du har holdt ut så lenge pga kåte jenter. Men du kan jo evt fullføre studiet og deretter videreutdanne deg innen noe du interesserer deg for. Finnes mange retninger å gå.

Anonymkode: 6c41e...ac8

• Liker 1
Skrevet

Er vel derfor man tar utdannelse. Man jobber ikke fordi det er gøy liksom, man jobber for å tjene penger til det faktiske livet sitt utenom jobb. Såklart positivt om man trives i jobben sin, men ikke sånn alt for mange som gjør det. Så lenge du gjør det du skal og ikke slurver.

Anonymkode: 429e8...1f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...