AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Hvorfor er det greit at kvinner penis shamer menn med mindre penis, men å fatshame tjukke kvinner da blir det hyling og ramaskrik? penisen kan man jo ikke gjøre noe med. det er helt tilfeldig hva man får. mens å være overvektig kan alle gjøre noe med og har også koblinger til negative egenskaper som latskap, lav selvkontroll over kosthold og helsen osv hvorfor ser man stadig fler og fler artikkler i VG og DB om fatshaming, hvor dumt det er og hvor modig disse feite kvinnene var som gikk i bikini midt i gaten for å få oppmerksomhet rundt fatshaming . jeg nevner her da fatshaming av kvinner og ikke menn, fordi de mange menn ikke er like sensitive til sin egen overvekt og det som oftest ikke er menn som hyler og skriker i kor i fb kommentarfeltet og i media ang fatshaming hvorfor er penis shaming akseptert, men fatshaming ikke akseptert ? penis shaming er jo mye værre. kan det ha noe med at mange kvinner er dobbelmoralske ? eller tar jeg helt feil nå ? virker som om det er greit å penis shame menn, men om du bare hinter bittelitt til at en kvinne er ute av form eller kanskje er litt på den tyngre siden, da blir det spetakkel Anonymkode: 01d75...3e5
Sphere Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Det handler vel mye om at menn ikke tør å si imot, ettersom de da får stempel om å være liten selv. Og ettersom det blir fremstilt som om noe av det verste som kan skje en mann er at han har en liten penis, blir det dessverre slik. Vi må bare bli tøffere til å si ifra. Vise at det ikke er så ille å ha liten penis.
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, Sphere skrev: Det handler vel mye om at menn ikke tør å si imot, ettersom de da får stempel om å være liten selv. Og ettersom det blir fremstilt som om noe av det verste som kan skje en mann er at han har en liten penis, blir det dessverre slik. Vi må bare bli tøffere til å si ifra. Vise at det ikke er så ille å ha liten penis. Anonymkode: 2659f...285
Drakan Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Det er ikke greit. Men det er sannsynligvis vanskelig å si ifra for menn, siden de kanskje blir stemplet som "Liten penis" etter det fordi de fremsto hårsår. Synes fyrer burde bli flinkere til å si ifra at det ikke er greit. 3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Anonymkode: 2659f...285 er du en av de som skal bevise at mine påstander er riktige allikavell ? du begynte innlegget ditt med penis shaming Anonymkode: 01d75...3e5
Hoppetaujenta Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 Det er ikke ok. Vi kan aldri vinne kampen mot uhøflige folk, men det betyr ikke at vi skal gi opp kampen for høflighet for det om. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 Feite damer kan som regel gjøre noe med situasjonen. Ikke alle har stoffskifte eller tar noen tabletter. De fleste er late og gafler i seg masse usunt. Anonymkode: 47518...3f4
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Feite damer kan som regel gjøre noe med situasjonen. Ikke alle har stoffskifte eller tar noen tabletter. De fleste er late og gafler i seg masse usunt. Anonymkode: 47518...3f4 jeg kan bekrefte dette da jeg både har hatt hypogonadisme og hypotyreose. dvs lavt stoffskifte og lavt testosteron i mange år før jeg ble frisk noe som gjør at jeg får forbrenningen til en 90 år gammel mann. jeg la på meg en god del i starten men fant etterhvert ut at jeg var syk. det tok flere år før jeg fikk de medisinene jeg skulle, men jeg slanket meg ned igjen til slank kropp selv om jeg både hadde stoffskifte problemer og lavt testosteron. selv om man har lav forbrenning betyr ikke det at det er game over, man må bare være ekstra flink med kaloriinntaket og passe på kosten mer. alt ligger i viljen og hva man gidder Anonymkode: 01d75...3e5
HalldirV2 Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: er du en av de som skal bevise at mine påstander er riktige allikavell ? du begynte innlegget ditt med penis shaming Anonymkode: 01d75...3e5 Tror vedkommende harselerer ordbruken her, ikke tematikken. Altså vise at det ikke er så ille med liten penis. Litt morsomt med et slilt scenario på NRK f.eks, vippe ut biskopen i en debatt om penisshaming og gyve løs på en frivillig, men skeptisk kvinne for å demonstrere et poeng. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Feite damer kan som regel gjøre noe med situasjonen. Ikke alle har stoffskifte eller tar noen tabletter. De fleste er late og gafler i seg masse usunt. Anonymkode: 47518...3f4 Det er absolutt ikke greit å snakke nedsettende om en manns penis eller noe annet kroppsdel for den saks skyld. Anonymkode: 465c9...396
Sillyline Skrevet 17. oktober 2017 #11 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg vil ikke si at noen av delene skal være akseptert. Når det kommer til kropp, skal det så utrolig lite til før man får komplekser for et eller annet. Jo yngre man er, jo større sjanse for å bli påvirket. Det er ikke bra. Jeg er så utrolig glad for at jeg ikke er overfladisk!
heipådegsann Skrevet 17. oktober 2017 #12 Skrevet 17. oktober 2017 Ingen av delene er greit. Min hypotese er egentlig at kvinner har enklere for å si ifra når noe plager dem, fordi det er sosialt akseptert. Mens menn er redde for å bli stemplet som pingler hvis de tar seg nær av noe. Hvor mange menn har lyst til å gå ut i sosiale media og si at "Hei, jeg har liten penis. Denne shamingen finner jeg meg ikke i!". Tror ikke det er så mange, men samtidig håper jeg noen gjør det, setter ned foten og sender ut et tydelig signal om at dette ikke er greit, og at folk blir lei seg (kontra alle menn som ler med av små peniser). Fatshaming er jo fremdeles en veldig utbredt greie, men har etter at (kanksje særlig damer?) har gått ut i media og satt ned foten blitt mindre sosialt akseptert. Drømmescerario hadde jo vært om folk ikke ble dømt ut ifra utseende i det heletatt.
timmian Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 Man kan ikke sammenligne èn eneste kroppsdel"shaming" med en hel kroppshaming, hvilken verden er det sammenlignbart bare fordi man legger "shaming" bak det? En penis går an å skjules og de fleste spøker om liten penis på mer harmløs måte, mens større individer opplever mer avsky fra både nære og fremmede. Husk at det er en person som lever i den hele kroppen, kroppen kan man ikke skjule, det er "deg", og ikke bare èn penis, og det er usmakelig å mobbe noen for kroppsvekt spesielt når man er en voksen individ, det vil ikke magisk hjelpe personen å få hjelp og gå ned i vekt heller. Kan også legge til at mobbing av større folk har ikke forsvunnet bare fordi vg eller nrk skriver om fatshaming, det er veldig utbredt og skjer oftere enn penisshaming, samt langt flere aksepterer partner med liten penis enn at partneren skulle plutselig bli veldig mye større. 2
HalldirV2 Skrevet 17. oktober 2017 #14 Skrevet 17. oktober 2017 13 minutter siden, timmian skrev: Man kan ikke sammenligne èn eneste kroppsdel"shaming" med en hel kroppshaming, hvilken verden er det sammenlignbart bare fordi man legger "shaming" bak det? En penis går an å skjules og de fleste spøker om liten penis på mer harmløs måte, mens større individer opplever mer avsky fra både nære og fremmede. Husk at det er en person som lever i den hele kroppen, kroppen kan man ikke skjule, det er "deg", og ikke bare èn penis, og det er usmakelig å mobbe noen for kroppsvekt spesielt når man er en voksen individ, det vil ikke magisk hjelpe personen å få hjelp og gå ned i vekt heller. Kan også legge til at mobbing av større folk har ikke forsvunnet bare fordi vg eller nrk skriver om fatshaming, det er veldig utbredt og skjer oftere enn penisshaming, samt langt flere aksepterer partner med liten penis enn at partneren skulle plutselig bli veldig mye større. Selvfølgelig er det sammenlignbart, det handler om komplekser i forhold til egen kropp og mobbing av disse. Om vi skal bagatellisere slik du gjør, så kan jeg argumentere for at en kropp kan man jo bare slanke, fett er ikke permanent, og dersom noen disser feite kropper er det mer en uskyldig spøk og et uttrykk for helsmessig bekymring overfor vedkommende. 1
timmian Skrevet 17. oktober 2017 #15 Skrevet 17. oktober 2017 (endret) 8 minutter siden, HalldirV2 skrev: Selvfølgelig er det sammenlignbart, det handler om komplekser i forhold til egen kropp og mobbing av disse. Om vi skal bagatellisere slik du gjør, så kan jeg argumentere for at en kropp kan man jo bare slanke, fett er ikke permanent, og dersom noen disser feite kropper er det mer en uskyldig spøk og et uttrykk for helsmessig bekymring overfor vedkommende. Man kan sammenligne komplekser i forhold til kropp, men å sammenligne "shaming" av kroppsdel med gjerne en hel kropp er to forskjellige saker. Bryst og penis størrelse komplekser og "shaming" blant disse kan sammenlignes på ca lignende måte, men penis og en hel kropp (tykk, tynn, muskuløs, ++) med èn kroppsdel er litt å dra i Endret 17. oktober 2017 av timmian 1
HalldirV2 Skrevet 17. oktober 2017 #16 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, timmian skrev: Man kan sammenligne komplekser i forhold til kropp, men å sammenligne "shaming" av kroppsdel med gjerne en hel kropp er to forskjellige saker. Bryst, rumpe og penis størrelse komplekser og "shaming" blant disse kan sammenlignes på ca lignende måte, men penis og en hel kropp (tykk, tynn, muskuløs, ++) med èn kroppsdel er litt å dra i Poenget er at det er shaming i forhold til kropp, og det er like sårende for den som mottar mobbingen. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #17 Skrevet 17. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er absolutt ikke greit å snakke nedsettende om en manns penis eller noe annet kroppsdel for den saks skyld. Anonymkode: 465c9...396 men hvorfor gjør kvinner det allikavell da ? begge mine ex kjærester gjore det, etter jeg dumpet dem selvfølgelig Anonymkode: 01d75...3e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå