Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er fryktelig vanskelig å henge med. Plutselig snakker alle om en oppgave som skal leveres, og jeg finner ingen info om det på fronter eller noen andre steder. På toppen av det hele forstår jeg ikke oppgaven.

Føler det er et evig jag om å henge med og jeg føler alle andre forstår alt, mens jeg bare sliter meg gjennom det så godt jeg kan. Føler jeg lever et dobbeltliv. På "hjemmebane" (jobb, hjemme, venner etc) er jeg oppegående, trygg, glad, godt likt, ressurssterk osv. Men på skolen føler jeg meg som en ordentlig stakkarslig person. :( 

Er det flere som føler at studie er lagt opp så vanskelig? Det er fremdeles uvant for meg at jeg må sjekke fronter på morgenen, fordi plutselig dukker det opp en melding om at forelesningen om en time er avlyst... 

jeg innbiller meg at ting hadde vært lettere om jeg hadde kommet inn på førstevalget mitt.... et helt annet studie, og noe jeg brenner for. Dette andrevalget føles bare så... Ok. Så normalt. Og så utrolig vanskelig. :( 

Anonymkode: fe0b1...3f4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det tar alltids noe tid før man kommer inn i systemet. 

Det hjelper veldig om man kan jobbe sammen med noen. Da kan man hjelpe hverandre både med å følge med, få med beskjeder og annet. Men også rent faglig har man mye større utbytte av å jobbe sammen.

Å skulle forklare en oppgave eller et begrep til noen sørger for en mye bedre organisering av tankene enn om man bare sitter å jobber for seg selv.

Skrevet

Kjenner meg igjen. Kom også inn på andrevalget mitt. I likhet med førstevalget er dette også et "prestisjestudie", noe som innebærer at vi er en gjeng med "best i klassen"-elever. Fra å føle at jeg hadde full kontroll på vgs, opplever jeg nå å ikke forstå noe som helst, mangler motivasjon og får heller ikke med meg alt av innleveringsfrister og diverse selv uten å spørre andre eller tilfeldigvis overhøre andres samtaler. Dog har jeg klart meg godt hittil og fått gode tilbakemeldinger av lærerne, men føler meg fortsatt dum. Synes det er vanskelig å finne fram frister og lignende, virker som det skal gjøres så vanskelig og utilgjengelig som mulig.

Anonymkode: 5d455...5a2

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Syns det er fryktelig vanskelig å henge med. Plutselig snakker alle om en oppgave som skal leveres, og jeg finner ingen info om det på fronter eller noen andre steder. På toppen av det hele forstår jeg ikke oppgaven.

Føler det er et evig jag om å henge med og jeg føler alle andre forstår alt, mens jeg bare sliter meg gjennom det så godt jeg kan. Føler jeg lever et dobbeltliv. På "hjemmebane" (jobb, hjemme, venner etc) er jeg oppegående, trygg, glad, godt likt, ressurssterk osv. Men på skolen føler jeg meg som en ordentlig stakkarslig person. :( 

Er det flere som føler at studie er lagt opp så vanskelig? Det er fremdeles uvant for meg at jeg må sjekke fronter på morgenen, fordi plutselig dukker det opp en melding om at forelesningen om en time er avlyst... 

jeg innbiller meg at ting hadde vært lettere om jeg hadde kommet inn på førstevalget mitt.... et helt annet studie, og noe jeg brenner for. Dette andrevalget føles bare så... Ok. Så normalt. Og så utrolig vanskelig. :( 

Anonymkode: fe0b1...3f4

Hva studerer du? 

Anonymkode: ce914...8e6

Skrevet

Det med frister og kort varsel for avlysning av forelesninger går det an å gi tilbakemeldinger til om. Sjekk hvem som er ansvarlig. Dette høres ut som det er lagt opp dårlig av studiestedet.

Anonymkode: 48e93...b31

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det med frister og kort varsel for avlysning av forelesninger går det an å gi tilbakemeldinger til om. Sjekk hvem som er ansvarlig. Dette høres ut som det er lagt opp dårlig av studiestedet.

Anonymkode: 48e93...b31

Det er jo litt vanskelig å gi beskjed flere dager i forveien da, når foreleser blir syk samme dag. 

Anonymkode: bdf62...59b

Skrevet

Det er jo litt vanskelig å gi beskjed flere dager i forveien da, når foreleser blir syk samme dag. 

Du er jammen meg naiv dersom du tror at sykdom er den eneste årsaken til at forelesningene utgår.

Anonymkode: 091db...999

Skrevet

Du er jammen meg naiv dersom du tror at sykdom er den eneste årsaken til at forelesningene utgår.

Anonymkode: 091db...999

Selvfølgelig ikke, men det er jo ofte en av grunnene.

• Liker 1
Skrevet

Det å studere noe du er interessert i er en klar fordel! Det kommer selvsagt noe an på deg som person, men for min del er det meningsløst å studere noe som føles meningsløst. Gode forelesere som ikke alltid er fraværende er også et pluss :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...