Junebug Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 Jeg har termin i slutten av februar og har de siste dagene begynt å lage lister over utstyr og begynt å kjøpe inn en del ting. Jeg har fått inntrykk av at de fleste bruker brystpumper. Synes dere dette er noe man bør kjøpe? Hvis ja - manuell eller elektrisk? Bør man også kjøpe noen tåteflasker? Hvilket merke anbefaler dere? Avent, Dr. Brown eller et annet merke? Jeg merker at det er lett å kjøpe inn alt mulig utstyr og prøver å unngå for mange bomkjøp...
Vimsevips Skrevet 22. januar 2005 #2 Skrevet 22. januar 2005 Jeg ville ha ventet litt med brystpumpe. Se om du trenger det først. Tåteflaske er heller ikke noe du kommer til å trenge med en gang. Velger du håndpumpe kan det være lurt å ha samme merke i tåteflaske, det kan gjøre det litt lettere med tanke på nedfrysing og beholder til å ha melka i mens du pumper
kris10n Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Mange helsestasjoner leier ut brystpumper for en rimelig penge,forhør deg på den helsestasjonen du hører til. jeg får ikke dreisen på håndpumpa så jeg har fått låne en elektrisk av en veninne, funka mye bedre Lurt å vente til du er godt igang med ammingen :-)
Junebug Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 23. januar 2005 Takk for svar! Det høres ut som om det er lurt å vente med disse innkjøpene til etter at barnet er kommet.
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Jeg fikk fort bruk for brystpumpe. Hadde en enorm melkeproduksjon og pumpa hjalp til å ta unna trykket. Og når brystbetennelsen allikevel kom, så var det et must. Jeg ville også vente, men angrer på at jeg ikke kjøpte på forhånd. Av flasker anbefaler jeg Dr. Browns fordi de er gode mot kolikk (det er det de anbefaler på nyfødt intensiv på rikshospitalet også). Ellers har Avent et godt konsept.
Junebug Skrevet 23. januar 2005 Forfatter #6 Skrevet 23. januar 2005 Gjest - brukte du elektrisk eller manuell pumpe?
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #7 Skrevet 23. januar 2005 Jeg har hatt avent sin. Brukte ikke pumpa mye siden jeg var lite borte fra babyen i ammetida. Synes det er veldig greit at man får kjøpt utstyr i avent-serien i vanlige butikker, og at alle delene kan kombineres med hverandre. Bruker fortsatt tåteflaskene som drikkekopper, men med non-spill-tut istedet for flaskesmokk. Skulle også ønske hatt jeg hadde den i huset til vi kom hjem fra sykehuset, men nå har jeg den klar til neste gang det kan være aktuelt. Pumper man seg mye lønner det seg sikkert med en elektrisk, men det er jo ikke godt å vite på forhånd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå