AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Vi skal snart feire bursdag (10-årsdag). Selv om mange i klassen har begynt å feire med bare noen få venner har jeg lyst til å fortsette å invitere alle av samme kjønn da jeg er redd det er et par stykker som blir holdt litt utenfor. Vi bor litt trangt og det er rett og slett ikke plass til alle rundt spisebordet vårt. Jeg kan fordele dem mellom spisebord og stuebord, men da må de sitte i ulike rom og får ikke snakket sammen under spisingen, men det gjør kanskje ikke noe? Jeg tenkte vi kunne ha filmbursdag, etter mat, kaker og litt lek tenkte jeg å legge fram madrasser foran sofaene (så kan alle sitte mykt) og så kan de se film og spise popcorn og smågodt. Er det fint tror dere eller blir det kjedelig å bruke halve bursdagen på å sitte og se film? Tar gjerne i mot tips til hva vi kan gjøre som ikke krever så mye plass. Anonymkode: 8e470...b2f
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Hva vil bursdagsbarnet? Anonymkode: f5b3b...dba
asterix Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Utebursdag. Tur, bål, pølser og marshmallows. 2
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Da jeg var liten på 80-tallet var det helt standard at vi så film i en barnebursdag, men det er jo ganske mange år siden, så tidene kan ha endret seg Jeg tenker at det ikke er veldig problematisk å dele selskapet i to rom. Det har vi måttet gjøre mye hos oss også, og det går helt fint. Gjerne til og med gjøre en greie av det med konkurranser med stuen vs spisestuen-lag og denslags. Anonymkode: 352c4...509
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 Akkurat nå, asterix skrev: Utebursdag. Tur, bål, pølser og marshmallows. For mange 10-åringer vil det være et mareritt, og IKKE noe de vil være med på. Tenker på dem som er i fysisk dårlig form (de lubne som alltid henger etter i gymmen), de med foreldre som ikke pleier ta dem med på tur så de ikke vet helt hva det er, de som ikke har regnklær eller passende klær å være ute i om høsten, osv. Jeg ville aldri kjørt utebursdag i oktober/november her vi bor, på vestlandet, med horisontalt regn stort sett hele tiden... Da er det tusen ganger bedre å sitte litt trangt inne. Anonymkode: 352c4...509 3
ca.passe Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 Så fint at dere vil invitere alle Kanskje dere kan ha en innendørs picnic? Hvis dere får plass til alle på sofa og madrasser, kan dere jo servere enkel mat der og f.eks. muffins og boller som sikkert gir mindre klin enn kakestykker. Og/eller dekk møbler med litt lakner og pledd så det ikke blir så stor operasjon å vaske.. Synes utebursdag er et alternativ også, trenger ikke legge ut på lang tur, men det er jo litt risiko på denne årstiden om været blir voldsomt... Vi har hatt utebursdag flere ganger, også i regn (men ikke den loddrette typen da), ga tydelig beskjed på invitasjonen om vær etter klær, og hadde lånt litt ekstra regntøy og støvler for å ha i beredskap. Filmbursdag var populært da mine var i den alderen, 10 år siden eller no. Ellers tror jeg jo egentlig ikke det spiller veldig mye rolle om de sitter på hvert sitt rom heller da. Lykke til og gratulerer med 10 åringen
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 Vi har heller ikke plass til alle 30 jentene på trinnet i vårt lille rekkehus. Løsningen i år ble at vi sporet opp en annen jente i klassen med bursdag i samme måned, og så leier vi et lite forsamlingshus og holder selskapet der. Mindre styr og orging når man er to familier som deler på det. Det gjør at vi kan legge litt ekstra i pynt og godteriposer, og likevel blir det relativt rimelig. Men hvis dere gjerne VIL ha selskapet hjemme, høres kinobursdag ut som en god idé. Ta høyde for at ikke alle barna klarer å sitte stille og se film så lenge, så det kan hende det blir lekesone i et annet rom? Anonymkode: 8e3dc...085
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg har også en 10 åring. Her det vanligst å ikke ha bursdag hjemme. Noen har leid lokale (type "klubben"), det har vært kino bursdag, bowling, badeland, klatrebursdag. Ja, det som finnes i nærmiljøet. Anonymkode: d6741...5b6
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 Morsommere med leker enn film, tror jeg. De synes det er gøy å være sammen utenom skolen. Quiz kan funke, gjerne med bilder (hvem er dette? Marcus og Martinus f eks). Del i lag, men trenger ikke premie er min erfaring. Mimelek som stafett med to eller flere lag - ha ett lag i hvert rom. (Sett på bakgrunnsmusikk så de ikke hører hverandre gjette)..Når man har løst en oppgave, løper nestemann på laget ut til deg for å få neste oppgave. Vi har kjørt denne med blanding av miming og tegning. Kims lek-variant hvor du starter med å ta vekk en ting og spør hva som er borte, så tar du ut neste ting...og så neste. Dansing kan være gøy, må se an litt. Anonymkode: 664eb...4a3
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 Meg over.... Vi har hatt 13-14 stk i vår treroms med 20 kvm stue, går fint Anonymkode: 664eb...4a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå