AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Har en 3,5 åring og vi trenger en bilstol til besteforeldrenes bil. Jeg vet barn bør sitte bakover til minimum 4 år. (Har bakovervendt i min bil.) Besteforeldrene har han ett par ganger i måneden når jeg jobber og det er somregel kun henting i barnehagen, ingen lange kjøreturer med høy fartsgrense. Jeg lurte på å kjøpe beltestol (15-36 kg) siden han er 4 år om et halvt år og en beltestol vil han kunne bruke mye lenger fremover enn en bakovervendt stol. Har noen gode anbefalinger til stol? En som har kommet godt ut i tester? Anonymkode: 12a1a...3f5
Minlillelykke Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Cybex har gode stoler vet jeg, den mine nieser har mener jeg heter cybex solution. Den er uten pute. Unngå puten ihvertfall. Ellers er det også flere som er fornøyde med besafe
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, Minlillelykke skrev: Cybex har gode stoler vet jeg, den mine nieser har mener jeg heter cybex solution. Den er uten pute. Unngå puten ihvertfall. Ellers er det også flere som er fornøyde med besafe Alle Cybe sine beltestoler heter Cybex solution. Men de har ulike modeller som x2 fix, m fix, q fix, q2 fix osv. Spesielt x2 fix må prøves i bilen først, fordi beltet i mange biler glir dårlig tilbake. Anonymkode: 5fd0b...9d8
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Han er egentlig for liten for beltestol, på mange måter. Om han ikke er veldig stor for alderen da. Beltestol anbefales fra minst 110 cm og 18 kg. Er barnet mindre enn det er faren for utglidning stor i en evt kollisjon.(bilens sele klarer ikke å holde barnet på plass) Om allikevel beltestol er eneste alternativ ville jer vurdert Britax kidfix sict. I den er i hvertfall faren for underglidning mindre, da selen også festes mellom beina. http://www.britax.no/bilseter/kidfix-ii-xp-sict/ Axkid minikid kan anbefales for videre bakovervendt sikring. Bilstol bør alltid prøves i bil. Belstetol bør stø godt inntil bilens seterygg, selen må gli godt tilbake av seg selv og selen må ligge riktig over barnet. Anonymkode: 5fd0b...9d8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå