Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde første mensdag 1 oktober, har 28 dagers syklus, pluss minus. Sist vi hadde samleie var søndag 8 oktober. Vi eggløsningslim de påfølgende dagene som ga seg fredag 13 oktober. Så siste dag for mulig befruktning er 13 oktober. Jeg har nå i noen dager hatt vondt nederst i magen, omtrent sånn som jeg hadde når eggløsning var, natt til søndag våknet jeg av at det stakk skikkelig nederst i magen. Kan jo såklart være at det er sånn hver syklus, men at jeg er mere obs på det nå. Jeg tror egentlig ikke det har klaffet, men er så nyskjerrig. Forventet mens er 28 oktober, men jeg lurer på om jeg skal teste på mandag om en uke. 6 dager før forventet mens. Er det tidlig å teste? Del gjerne erfaringer dere som har erfaring på området 

Anonymkode: 294cb...4e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er alt for tidlig å teste, helt meningsløst. Selv med 4-5 dager før mens vil det for mange være alt for tidlig. Og OM du skulle få positiv test, er det sjanse for at det er en kjemisk. Vent til ikm. 

EL-slim kan komme både før og etter EL. Så at du sluttet å ha el-slim betyr overhodet ikke at el er over. Det går helt fint an at EL var flere dager etter at el-slimet ga seg. 

"Normalt sett" vil man ha el ca 14 dager før mens, altså i ditt tilfelle ca 14. oktober. Noen har tidligere, noen senere. Men om du hadde sex sist 8. oktober, høres det ut som det var alt for lang tid fra sex til el, med mindre du har veldig tidlig EL. Sæd kan, under helt optimale forhold, leve i 5 døgn, men dette er max, og som regel lever ikke sædcellene mer enn 1-3 døgn. 

Anonymkode: c431c...375

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er alt for tidlig å teste, helt meningsløst. Selv med 4-5 dager før mens vil det for mange være alt for tidlig. Og OM du skulle få positiv test, er det sjanse for at det er en kjemisk. Vent til ikm. 

EL-slim kan komme både før og etter EL. Så at du sluttet å ha el-slim betyr overhodet ikke at el er over. Det går helt fint an at EL var flere dager etter at el-slimet ga seg. 

"Normalt sett" vil man ha el ca 14 dager før mens, altså i ditt tilfelle ca 14. oktober. Noen har tidligere, noen senere. Men om du hadde sex sist 8. oktober, høres det ut som det var alt for lang tid fra sex til el, med mindre du har veldig tidlig EL. Sæd kan, under helt optimale forhold, leve i 5 døgn, men dette er max, og som regel lever ikke sædcellene mer enn 1-3 døgn. 

Anonymkode: c431c...375

Jeg kjente eggløsningsmerter på omsdag, kun den ene dagen. Var sånn med første også. Jeg har rester av eggløsningslim noen dager etter at eggløsning fant sted, siste dag med slim var på fredag. Kan jobta feil, men jeg kjenner som regel i det egget løsner, da får jeg med lignende smerter som stråler ned i beinet, kjenner også hvilken side det er på. Etter dette har jeg vært øm med stikkninger i midten av magen noe jeg ikke pleier å oppleve ved eggløsning. Husker dog jeg opplevde det da jeg ble gravid i 2013. Husker bare ikke når jeg testet da i forhold til mens.

Anonymkode: 294cb...4e8

Skrevet

Teoretisk kan du være gravid (har en tante med veldig tidlig EL), men jeg ville venta med å teste dagen før IKM/samme dag som IKM.

Lykke til! :-)

Anonymkode: c75c2...fd6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...