Gå til innhold

Hvordan strekke til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg vil med dette innlegget. Men håper noen vil lese og legge igjen noen ord. 

Føler ikke jeg strekker til på noen områder. Har 100% jobb innen helse. To små barn. Samboer. Annen familie. Og noen få venner igjen. Jeg er ikke flink nok til noen av delene. 

Jeg går med ett konstant press mot brystet. Er stresset så og si alle mine våkne timer i døgnet. Sliter med å sove og sover for lite. Går med dårlig samvittighet hele tiden. Jeg mestrer rett og slett ingen av tingene som jeg vil. Skjønner selv jeg har for høye krav. Men vet ikke hvor grensen for bra nok og veldig bra går. Har hele livet forsøkt og tilfredsstilt alle rundt meg. Satt meg selv til side. Men merker jeg ikke mestrer det så godt lenger. Kan også legge til at jeg jobber innen helse, så hele dagen løper jeg rundt og prøver og tilfredsstille alle pasientene mine så godt jeg klarer.. føler de fortjener mer. 

Klarer rett og slett ikke å gjøre en 100% bra jobb med noe lenger. Grunnen er tiden. Har ikke nok timer i døgnet til å klare det. Sliter med å vite hvordan jeg skal prioritere. 

Jobber 100% og etter jobben er jeg med barna mine og samboeren. Samboeren jobber en god del så jeg er mye alene. Når barna er lagt er det mye husarbeid eller annet som skal fikses. Vennene mine har jeg sjelden tid til. Annen familie går også mye vekk. Føler jeg ikke har så god kontakt med noen lenger pga. jeg må prioritere de vekk. Føler meg rett og slett ganske ensom oppi det hele. 

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget. Men hvordan får dere tiden til å gå opp? Hvor høye krav setter du til deg selv? 

Anonymkode: baca8...59d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Uff, vet akkurat hvordan du har det. Setter også veldig høye krav til meg selv helt til det ska pang og kroppen orket ikke mer. Ble sykemeldt i et år. Da hadde ikke mann og barn noe annet valg enn å hjelpe meg mer. Det vokste vi mye på som familie. De ble flinkere til å hjelpe og jeg ble flinkere til å gi fra meg kontrollen. Samt litt flinkere til å gi meg selv tid. Men nå har jeg kun et barn og en samboer som har like arbeidstimer som meg, så litt lettere for meg der. 

Er det mulig å kanskje jobbe litt mindre? Eller kanskje få hushjelp en gang i blant eller få barn å mann til å hjelpe til mer? Ikke godt å ha det sånn :hjerte:

Anonymkode: 9ea6b...c7e

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...