Gå til innhold

Steking av frosne vegetarburgere i steikepanna?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har stekt slike i stekepanna? Må jeg bruke stekefett?

Aldri prøvd dette før :P

Anonymkode: ab018...515

Videoannonse
Annonse
Gjest Skjæra på tunet
Skrevet (endret)

Bare stek de som du ville stekt "vanlige" burgere i stekepanne. Smør i panna og litt svak varme så de ikke blir kalde i midten og brent utenpå er hva jeg ville gjort.

Lykke til :)

Endret av Skjæra på tunet
Skrevet
7 minutes ago, Skjæra på tunet said:

Bare stek de som du ville stekt "vanlige" burgere i stekepanne. Smør i panna og litt svak varme så de ikke blir kalde i midten og brent utenpå er hva jeg ville gjort.

Lykke til :)

Takk for svar :) og hvor lenge må jeg steke? På pakka står det kun 15-20 min i ovn. Og kort notis: kan stekes i stekepanne.

Kan jeg la de tine litt først? 

Gjest Skjæra på tunet
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar :) og hvor lenge må jeg steke? På pakka står det kun 15-20 min i ovn. Og kort notis: kan stekes i stekepanne.

Hmmm... godt spørsmål. Kommer egentlig litt an på hvor tykke de er. Jeg er dårlig på sånt selv, så jeg har bare svak nok varme til at jeg tør å steke de så lenge at de garantert er varme inni. :) Kan nok bli tørre da, så ikke stek de en halvtime liksom. 

Det gjør ikke noe om de tiner litt først, men det blir vel best om de stekes fra frossen tilstand. 

Endret av Skjæra på tunet
Skrevet
32 minutes ago, Skjæra på tunet said:

Hmmm... godt spørsmål. Kommer egentlig litt an på hvor tykke de er. Jeg er dårlig på sånt selv, så jeg har bare svak nok varme til at jeg tør å steke de så lenge at de garantert er varme inni. :) Kan nok bli tørre da, så ikke stek de en halvtime liksom. 

Det gjør ikke noe om de tiner litt først, men det blir vel best om de stekes fra frossen tilstand. 

Ok da forsøker jeg :P

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette varierer litt. Man lærer seg å se når burgerne er ferdig etterhvert, men jeg synes det funker best å steke på svak varme, da de fort kan være kalde i midten hvis man ikke gjør det. 

Når det gjelder tining er dette også veldig varierende fra burger til burger. Noen går i oppløsning når man prøver å snu dem hvis de er tint på forhånd, mens på andre går det helt fint om man er forsiktig. De tynne burgerne er vanskeligere å steke etter tining.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...