Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke og mene her men, venninna mi gjennom de siste årene er så dårlig på å ta kontakt selv om hun selv sier at vi må holde kontakten og finne på ting. For to uker siden sendte jeg henne noen morsomme memes og fortalte litt hva jeg har gjort på siden sist og spurte om vi skulle finne på noe. Og hun har ikke svart. Meldingene står som sett. Og da tenkte jeg at ok, det er din tur nå å ta initiativ. Og nå har jeg ikke sendt henne melding siden. Samtidig har jeg sett hun har vært sosialt aktiv både på medier og privat. Bilder ligger ute på fb, insta og snap. Vi følger hverandre og har felles bekjente så er umulig å ikke få det med seg liksom 

Jeg syns dette ligner litt på null kontakt regelen jeg ser andre bruker på dates osv, men hva annet kan jeg gjøre liksom? Det er ingenting galt og alt var fint sist vi snakka, derfor skjønner jeg ikke hvorfor hun ikke svarer. 

Men er det vanlig å bruke regel om null kontakt på venner som ikke svarer? 

Vi er jenter i 20 åra og begge er hetero så det er ikke noe med det å gjøre. 

Er det dumt av meg å teste ut null kontakt for å se om hun tar evt ikke tar kontakt?

Anonymkode: b5af8...62d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke så lurt å kjøre den taktikken. Det kan oppleves som passiv-aggressiv adferd. Men du kan heller ikke være den eneste som tar kontakt, det kan oppleves som masete. Det beste er en mellomting. Hva det konkret innebærer vet ikke jeg, men du er jo jente og burde beherske sånne mellommenneskelige ting til fingertuppene.

Anonymkode: ac9d7...f67

• Liker 1
Skrevet

Bor dere langt unna hverande? Jeg har ei sli venninne, vel, hun svarer og vi treffes. Men hun sa til meg at hun liker seg alene og hun er kjempe dårlig på å holde kontakten med folk. Det gir ikke alle så mye å tilbringe tid sammen. Ei annen venninne sluttet jeg å ta kontakt med fordi det bare var jeg som tok initiativ. Hun ville jo alltid treffes, men jeg gikk jo lei av å være den eneste. 
Jeg tror nok og dessverre at sosiale medier er det som ødelegger. Folk er så lett tilgjengelige over nett at en ikke trenger å treffes og dette er det jo ikke bare du som synes er kjipt. Folk blir mer og mer alene.

Anonymkode: 44d58...402

• Liker 1
Skrevet

Jeg er desverre som venninda di. Syntes det er kjempe koselig når venninder skriver til meg, men jeg har et komplekst liv der jeg har svært lite mulighet til å være sosial eller oppegående, og da orker jeg rett og slett ikke svare, før jeg er oppegående og klar for å være sosial igjen. Det kan ta uker, eller til og med måneder.... 

Anonymkode: 78bcb...cb2

• Liker 3
Skrevet

fortsettelse: og da unnlater jeg bare å svare, i stedet for å risikere at noen syntes synd på meg, føler ubehag med at jeg forteller eller lignende. Har ikke noe lyst til å utbrodere om hva jeg gjør når jeg lider og hvorfor jeg ikke kan treffes, for jeg kan ikke unnskylde meg siden det ikke er direkte min skyld. Venter bare til jeg er oppegående igjen og kan svare de hyggelig og ikke med negativt prat. 

Anonymkode: 78bcb...cb2

Skrevet

Bare spør om alt er Ok og si at du savner henne..? 

Skrevet (endret)

Jeg er også dårlig på å ta kontakt og svare på meldinger. Liker generelt ikke meldinger frem og tilbake. Tenker alltid at vi oppdaterer hverandre når vi treffes, men så har vi aldri tid på samme tid, så det blir aldri tid.

Når folk sier at vi må finne på noe en dag så jatter jeg bare med. Så lenge det ikke avtales noe konkret så blir det sjeldent noe av likevel. 

Kan du ikke bare ringe henne og avtale noe konkret? 

Endret av Mass
Skrevet
45 minutes ago, AnonymBruker said:

Bor dere langt unna hverande? Jeg har ei sli venninne, vel, hun svarer og vi treffes. Men hun sa til meg at hun liker seg alene og hun er kjempe dårlig på å holde kontakten med folk. Det gir ikke alle så mye å tilbringe tid sammen. Ei annen venninne sluttet jeg å ta kontakt med fordi det bare var jeg som tok initiativ. Hun ville jo alltid treffes, men jeg gikk jo lei av å være den eneste. 
Jeg tror nok og dessverre at sosiale medier er det som ødelegger. Folk er så lett tilgjengelige over nett at en ikke trenger å treffes og dette er det jo ikke bare du som synes er kjipt. Folk blir mer og mer alene.

Max 30 min med buss/tog.

Ifølge det jeg har sett på sosiale medier er hun ute og rundt rett som det er. Tilogmed vært i nabolaget to ganger uten å ta kontakt.

For en verden vi lever i hvis sosiale medier har tatt sånn over. Huff :fart2:

Skrevet
23 minutes ago, veggteppe said:

Bare spør om alt er Ok og si at du savner henne..? 

15 minutes ago, Mass said:

Jeg er også dårlig på å ta kontakt og svare på meldinger. Liker generelt ikke meldinger frem og tilbake. Tenker alltid at vi oppdaterer hverandre når vi treffes, men så har vi aldri tid på samme tid, så det blir aldri tid.

Når folk sier at vi må finne på noe en dag så jatter jeg bare med. Så lenge det ikke avtales noe konkret så blir det sjeldent noe av likevel. 

Kan du ikke bare ringe henne og avtale noe konkret? 

Jo, jeg får prøve det. 

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jo, jeg får prøve det. 

Husk å ikke vær anklagende. Det kan ha skjedd noe du ikke vet noe om, eller være andre ting. Prøv å vær imøtekommende og åpen. Typ; « hei, tenkte jeg skulle ringe siden det er ei stund siden sist.. hvordan har du det? Har veldig lyst til å møte deg snart, savner deg veit du 😉😊» 

Skrevet

Vi har alle hektiske liv og vi er mange som må være alene i perioder og ikke orker å være sosiale. Men - dette er jo sånn som venninner deler. Man trenger ikke bruke lang tid på å kjøre negativt, men være åpen om at i perioder orker man bare ikke. Litt sånn "ha tålmodighet med meg, hvis jeg ikke svarer, så ikke gi meg opp".
Men når mennesket flakser rundt i nabolaget, blir man såret og lei seg. Det er faktisk lov. 

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Max 30 min med buss/tog.

Ifølge det jeg har sett på sosiale medier er hun ute og rundt rett som det er. Tilogmed vært i nabolaget to ganger uten å ta kontakt.

For en verden vi lever i hvis sosiale medier har tatt sånn over. Huff :fart2:

Hvis hun har vært i nærheten uten å ta kontakt.. var hun med andre venner? Eller en date? Kanskje det var n avtale hun hadde med noen andre. Jg har da ikke tatt kontakt med hver og en til hver gang jeg var i nærområdet heller, fordi jeg ikke orket eller hadde avtale med andre. 

Men mange samles i gjeng og kanskje litt dårlig at hun ikke inkluderte deg. 

Jeg vet ikke om dette bare er typisk norsk kultur eller er en kvinnegreie, men har selv opplevd at folk "ikke har tid" fordi de skal være ute med andre, men så er de med meg igjen senere, men da er de alene med meg. Det er som om de er redd for å inkludere flere i gjengen rett og slett. 

Skrevet
1 hour ago, veggteppe said:

Husk å ikke vær anklagende. Det kan ha skjedd noe du ikke vet noe om, eller være andre ting. Prøv å vær imøtekommende og åpen. Typ; « hei, tenkte jeg skulle ringe siden det er ei stund siden sist.. hvordan har du det? Har veldig lyst til å møte deg snart, savner deg veit du 😉😊» 

Det skal jeg gjøre :)

• Liker 1
Skrevet
1 hour ago, Måbarefåsiat... said:

Vi har alle hektiske liv og vi er mange som må være alene i perioder og ikke orker å være sosiale. Men - dette er jo sånn som venninner deler. Man trenger ikke bruke lang tid på å kjøre negativt, men være åpen om at i perioder orker man bare ikke. Litt sånn "ha tålmodighet med meg, hvis jeg ikke svarer, så ikke gi meg opp".
Men når mennesket flakser rundt i nabolaget, blir man såret og lei seg. Det er faktisk lov. 

Det er akkurat det. Det er sårende. Men nå skal jeg sende henne en mld, bare tror jeg vil vente til imorgen på dagtid.

Skrevet
57 minutes ago, AnonymBruker said:

Hvis hun har vært i nærheten uten å ta kontakt.. var hun med andre venner? Eller en date? Kanskje det var n avtale hun hadde med noen andre. Jg har da ikke tatt kontakt med hver og en til hver gang jeg var i nærområdet heller, fordi jeg ikke orket eller hadde avtale med andre. 

Men mange samles i gjeng og kanskje litt dårlig at hun ikke inkluderte deg. 

Jeg vet ikke om dette bare er typisk norsk kultur eller er en kvinnegreie, men har selv opplevd at folk "ikke har tid" fordi de skal være ute med andre, men så er de med meg igjen senere, men da er de alene med meg. Det er som om de er redd for å inkludere flere i gjengen rett og slett. 

Det var andre venner av henne, mer bekjente for min del. Og det er helt greit at hun gjør sine ting altså, men det er ikke noe fint å si at vi må treffes og gjøre ting hvis man ikke egentlig mener det. 

Jeg får se hva som skjer framover.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...