Gå til innhold

Opera og ballett for nybegynnere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst til å ta en tur i Operaen. Hva vil dere anbefale?

Ser f.eks. at Barbereren i Sevilla (opera) og Kylian (Black & White) (ballett) går. Er det noe man kan se som nybegynnere eller blir det bare for sært? 

Har vært mye i teateret, men aldri opera/ballett.

Anonymkode: 9f02e...70f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barbereren i Sevilla er en perfekt nybegynner opera, spesielt versjonen som går i Oslo nå! Anbefales!! :) 

Ballett må jeg innrømme at jeg aldri har fått helt "taket" på, så der har jeg dessverre ikke noe å bidra med.

• Liker 1
Skrevet

Det kommer litt an på om du foretrekker klassisk eller moderne ballett, men generelt sett vet jeg at mange nybegynnere kan synes klassisk kan bli litt kjedelig i lengden, mens en Kylian-forestilling sjelden kan kalles kjedelig. En annen fordel med moderne ballett, er at en forestilling stort sett består av flere kortere verker, så det er mer visuell og lydlig variasjon. På den andre siden er klassiske balletter som dansede teaterforestillinger med en gjennomgående historie som fortelles, mens de moderne ikke har narrativer på samme måte, men er åpne for fortolkning. Litt slik som forskjellen mellom klassisk og moderne kunst i andre former egentlig.

Anonymkode: f649d...29a

Skrevet

Takk for hjelpen dere, men nå fikk jeg lyst til å se begge ;) Gjorde det ikke enklere å velge! Hehe

Anonymkode: 9f02e...70f

Skrevet

Se begge du! Det er verdt det! :)

Anonymkode: f649d...29a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...