Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hater hater hater at Symptomer på mens=symptomer på graviditet:-(. 

Nå er jeg på 10DPO, puppene holder på å eksplodere, jeg har vondt i livmoren og har vært i et rart humør for første gang i dag.

Hadde jeg vært happy go lucky hadde jeg jo tenkt "ah graviditetssymptome" men det er det jo overhodet ikke:( for jeg får jo nokså like symptomer før mens! og den skal jo komme på torsdag/fredag. Er så teit man ikke merker forskjell:( Blitt skuffet så sykt mange ganger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Enig. Har også helt like symptomer, og jeg har vært gravid fire ganger. Til og med kvalme har jeg, selv om det er mensen som kommer. Pleier å bli veldig dårlig under mens. 

Så frustrerende :( 

Anonymkode: ec5ce...560

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, miamia23 skrev:

Hater hater hater at Symptomer på mens=symptomer på graviditet:-(. 

Nå er jeg på 10DPO, puppene holder på å eksplodere, jeg har vondt i livmoren og har vært i et rart humør for første gang i dag.

Hadde jeg vært happy go lucky hadde jeg jo tenkt "ah graviditetssymptome" men det er det jo overhodet ikke:( for jeg får jo nokså like symptomer før mens! og den skal jo komme på torsdag/fredag. Er så teit man ikke merker forskjell:( Blitt skuffet så sykt mange ganger.

Hei😊 Har du vært gravid tidligere og hadde disse symptomene da og før IKM/positiv test? Jeg har inntrykk av at de færreste får ømme/ oppblåste pupper før IKM, men at dette ofte er et symptom som melder seg etter positiv test. Det eneste "tegnet" jeg fikk før positiv test var veldig trang og hoven skjede, slapp form + synligere blodårer på brystet mot puppene.. murringer og ømme bryst kom først en tid etterpå. Har hørt flere har sagt at de "visste" de var gravid den mnd ømme pupper ikke kom(da dette ofte er et tegn på mens i anmarsj)  

Anonymkode: befae...fc3

Skrevet
37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei😊 Har du vært gravid tidligere og hadde disse symptomene da og før IKM/positiv test? Jeg har inntrykk av at de færreste får ømme/ oppblåste pupper før IKM, men at dette ofte er et symptom som melder seg etter positiv test. Det eneste "tegnet" jeg fikk før positiv test var veldig trang og hoven skjede, slapp form + synligere blodårer på brystet mot puppene.. murringer og ømme bryst kom først en tid etterpå. Har hørt flere har sagt at de "visste" de var gravid den mnd ømme pupper ikke kom(da dette ofte er et tegn på mens i anmarsj)  

Anonymkode: befae...fc3

Hei, 

Ikke vært gravid.. ja.. jeg vet du har nok rett.. jeg er nok ikke gravid. sannsynligheten er uansett svært liten selvom jeg testet til EL, men mannen fikk influensa så fikk kun hatt samleie en gang. 

Jeg får vel vente til jeg ikke har ømme pupper før mens som du sier.. så kanskje jeg er heldig den mnd. 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Enig. Har også helt like symptomer, og jeg har vært gravid fire ganger. Til og med kvalme har jeg, selv om det er mensen som kommer. Pleier å bli veldig dårlig under mens. 

Så frustrerende :( 

jeg vet.. er helt forferdelig.. og så synes jeg det er så vanskelig med å vente på mens... særlig med "symptomer". Akkurat i kveld er jeg skikkelig nedfor. prøvetiden er helt ærlig den verste. Gleder meg sånn til det er over. 

wow, gravid fire ganger- så fire barn? håper det <3 at det ikke har vært sa.. god klem til deg<3

Skrevet

Jeg hadde akkurat de samme symptomene som ved PMS; ømme bryster, oppblåst, trøtt og humørsyk. Den eneste forskjellen (bortsett fra at mensen aldri kom) var at brystene ble betydelig større enn ved PMS. Jeg var sikker på at mensen var like om hjørnet og tenkte ikke på å ta en test før jeg var hele 9 uker på vei. For meg var det altså helt umulig å skille fra PMS-symptomer.

Anonymkode: 514d9...a46

• Liker 1
Skrevet

ah, så deilig det må ha vært å ikke tenke på det (forhåpentligvis ville du ha da:)) også så gøy at du var så langt på vei:):)

Håper jeg får det som deg den dagen jeg blir gravid:)

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde akkurat de samme symptomene som ved PMS; ømme bryster, oppblåst, trøtt og humørsyk. Den eneste forskjellen (bortsett fra at mensen aldri kom) var at brystene ble betydelig større enn ved PMS. Jeg var sikker på at mensen var like om hjørnet og tenkte ikke på å ta en test før jeg var hele 9 uker på vei. For meg var det altså helt umulig å skille fra PMS-symptomer.

Skrevet
12 minutter siden, miamia23 skrev:

ah, så deilig det må ha vært å ikke tenke på det (forhåpentligvis ville du ha da:)) også så gøy at du var så langt på vei:):)

Håper jeg får det som deg den dagen jeg blir gravid:)

Jeg er overlykkelig over å være gravid. Er nå i 13de uke og gleder meg stort til magen begynner å synes og til å kjenne spark :)

Jeg har tidligere også lett som en gal etter symptomer, men det var måneden jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid at jeg faktisk var gravid :D

• Liker 1
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overlykkelig over å være gravid. Er nå i 13de uke og gleder meg stort til magen begynner å synes og til å kjenne spark :)

Jeg har tidligere også lett som en gal etter symptomer, men det var måneden jeg var overbevist om at jeg ikke var gravid at jeg faktisk var gravid :D

åååh, så koselig:) Gratulerer så mye!!! :-) Håper graviditeten går som en drøm og at dere er friske og gode begge to <3

Skrevet
30 minutter siden, miamia23 skrev:

åååh, så koselig:) Gratulerer så mye!!! :-) Håper graviditeten går som en drøm og at dere er friske og gode begge to <3

Tusen takk for det! ♡

Nå håper jeg dette er måneden alt klaffer for deg/dere også! :) Masse lykke til! 

• Liker 1
Skrevet
17 timer siden, miamia23 skrev:

jeg vet.. er helt forferdelig.. og så synes jeg det er så vanskelig med å vente på mens... særlig med "symptomer". Akkurat i kveld er jeg skikkelig nedfor. prøvetiden er helt ærlig den verste. Gleder meg sånn til det er over. 

wow, gravid fire ganger- så fire barn? håper det <3 at det ikke har vært sa.. god klem til deg<3

Dessverre, et barn for 13 år siden, så en påfølgende SA, MA og jaggu en EXU (uplanlagt) nå for et år siden. Først nå vi er prøvere igjen. 

Blir også veldig kvalm da jeg er gravid, samme følelsen som ved mensen. At det ikke kan være ulikt?! Jeg har kraftige menssmerter både før mens og ved graviditet også (skjønte derfor ikke at det var noe unormalt med EXU'en, ble oppdaget tilfeldigvis tre dager senere, da var alt i bukhulen allerede, uten at egglederen sprakk (Heldigvis fortsatt to eggledere med andre ord :) ) 

Skrevet

Huff jeg husker også prøveperioden. Gudene vet hvor mange tester jeg tisset på! :fnise:  vi traff på første forsøket, men mistet i uke 7. Neste pp fikk vi fulltreffer igjen og venter barn om noen uker! Kjempe flaks rett og slett... 

ville egentlig bare si at jeg ikke hadde NOEN symptomer i det hele tatt utenom en følelse på at jeg var gravid,som like gjerne kan ha vært ønsketenkning bare. 

Anonymkode: 50545...35f

Skrevet

Viste seg at jeg faktisk var gravid!!

• Liker 1
Skrevet

Da jeg ble gravid, var symptomene i dagene før IKM nøyaktig lik hvordan det vanligvis er ved mens. Absolutt ingen forskjell. Mensmurringer, oppblåst, vann i kroppen, ømme pupper, kviser, humørsvingninger. Det eneste som avvek var at jeg pleier spotte 1-2 dager før mensen, mens spottingen nå lot vente på seg. Om natten før IKM kjente jeg plutselig at det fosset ut av skjeden, så da var jeg 100% overbevist om at det var mensblod, og at det ikke hadde gått denne gangen heller. Viste seg å være bare utflod - og jeg fikk knall positiv graviditetstest dagen etter. 

Men det var altså kun manglende spotting som var forskjellen på mine gravid-symptomer og mens-symptomer. 

Anonymkode: efb56...cc5

Skrevet
16 minutter siden, miamia23 skrev:

Viste seg at jeg faktisk var gravid!!

Gratulerer så mye! <3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...