Gå til innhold

Varm om vinteren

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå begynner det å bli ganske kaldt ute etterhvert, og smart som jeg er har jeg flyttet til de nordlige deler av Norge, sånn at det blir ekstra kaldt. Jeg fryser veldig lett, og trenger derfor varme klær. Spesielt genser. Ullgenser er jo det beste og jeg bruker ofte det, men jeg reagerer veldig på ull og får veldig mye eksemutslett hvis jeg bruker det for mye, og trenger derfor et alternativ. Hva varmer(nesten) like mye som ull? Jeg jo både hettegensere og strikkegensere i bomull, men det varmer ikke like godt. Fleece klarer jeg ikke å ha på meg. 

Nå høres jeg veldig sær ut, og det er jeg vel for så vidt også.. 

Anonymkode: 980e3...2fb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fryser også mye, hele året, og jeg omtrent bor i Houdinis Power Houdi. Går vel under fleece, men jeg synes de er mye bedre, varmere og tykkere. Tror faktisk alle mine venner har minst én jakke i skapet. De er riktig nok litt dyre, men hvis du finner en butikk i nærheten som har de synes jeg hvertfall du bør prøve en :) Og har du prøvd Devold Duo Active? Det er ullskjorter med to lag hvor det innerste er godt og mykt. Man kan vel si at Devold-skjorte og -longs og Houdini-jakke er uniformen min om vinteren :fnise: Og for ikke å glemme Icebreaker-sokkene!

Skrevet
41 minutter siden, luesveis skrev:

Jeg fryser også mye, hele året, og jeg omtrent bor i Houdinis Power Houdi. Går vel under fleece, men jeg synes de er mye bedre, varmere og tykkere. Tror faktisk alle mine venner har minst én jakke i skapet. De er riktig nok litt dyre, men hvis du finner en butikk i nærheten som har de synes jeg hvertfall du bør prøve en :) Og har du prøvd Devold Duo Active? Det er ullskjorter med to lag hvor det innerste er godt og mykt. Man kan vel si at Devold-skjorte og -longs og Houdini-jakke er uniformen min om vinteren :fnise: Og for ikke å glemme Icebreaker-sokkene!

Den så ikke så ille ut! Kjennes det ut som fleece eller? Greia er liksom at jeg ikke takler å ta borti stoff som kjennes ut som fleece, hehe, får frysninger av det. 

Devold har jeg! :)

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Den så ikke så ille ut! Kjennes det ut som fleece eller? Greia er liksom at jeg ikke takler å ta borti stoff som kjennes ut som fleece, hehe, får frysninger av det. 

Devold har jeg! :)

Jeg synes ikke det kjennes ut som fleece, men jeg har ikke noe fleece å sammenligne med :P Er bare glatt og behagelig. De blir ikke så fort slitte heller. Min eldste er fra 2008 og ble først degradert til arbeidsjakke i fjor. Heldigvis har jeg tre andre til hverdagsbruk :fnise:

Og ikke undervurdér skikkelige sokker! Bomull er dritt for å holde varmen, samme hvor på kroppen man har det.

Skrevet
1 time siden, luesveis skrev:

Jeg synes ikke det kjennes ut som fleece, men jeg har ikke noe fleece å sammenligne med :P Er bare glatt og behagelig. De blir ikke så fort slitte heller. Min eldste er fra 2008 og ble først degradert til arbeidsjakke i fjor. Heldigvis har jeg tre andre til hverdagsbruk :fnise:

Og ikke undervurdér skikkelige sokker! Bomull er dritt for å holde varmen, samme hvor på kroppen man har det.

Skal sjekke den ut og se om jeg kanskje finner den på en butikk her i området! :)

Jeg vet. Bruker vanligvis vanlige bomullssokker underst, også har jeg ullsokker over. Fungerer ikke like godt som bare ullsokker, men jeg får sånn utslett av å ha ull rett på huden, så det går ikke :/ 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal sjekke den ut og se om jeg kanskje finner den på en butikk her i området! :)

Jeg vet. Bruker vanligvis vanlige bomullssokker underst, også har jeg ullsokker over. Fungerer ikke like godt som bare ullsokker, men jeg får sånn utslett av å ha ull rett på huden, så det går ikke :/ 

Bruk heller sokker av syntetisk materiale under ullsokkene. Da holder du varmen bedre.

Anonymkode: c7cc8...b3f

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruk heller sokker av syntetisk materiale under ullsokkene. Da holder du varmen bedre.

Anonymkode: c7cc8...b3f

Hvor får man kjøpt det? 

Jeg har bare vanlig bomullssokker som jeg har kjøpt på vanlige klesbutikker. 

Skrevet

Tynne nylonsokker får du jo kjøpt i matvarebutikken.

Men hva med superundertøy under fleece eller ull? Da slipper du å ha det helt inne på huden.

Anonymkode: 59902...70a

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tynne nylonsokker får du jo kjøpt i matvarebutikken.

Men hva med superundertøy under fleece eller ull? Da slipper du å ha det helt inne på huden.

Anonymkode: 59902...70a

Jeg bruker jo vanligvis bomull eller andre gensere under ullgensere og slikt, men hadde vært digg å slippe å alltid ha noe som passer under. 

Skrevet

Har samme problem. Men fikser ikke syntetsokker, fryser veldig selv om jeg tror følelsen sitter i hodet. Føles så klamt. Jeg må ha to par bomullsokker under ullstrømper for at det ikke skal klø.... må ha stor college under ullgenser. Men hjelper med langermet tskjorte under genseren og. 

Anonymkode: fba6c...459

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...