Gå til innhold

Hjelp Mye Kost tilskudd å velge mellom??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg lurer på hva jeg skal kjøpe av kost tilskudd. Ønsker ned i vekt og bygge muskler.

Har funnet et kosttilskudd som skal være tilpasset kvinner som heter Womens best på benew.no   noen som har testet dette??

Det er ufattelig mang typer og velge vellom av proteiner og kreatin, bccaa osv..noen som vet hvor man kan begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke har noen mangler kan du spare deg pengene, da trenger du ikke kosttilskudd :)

• Liker 6
Skrevet

Hvis du skal trene for å få muskelmasse anbefaler jeg proteinpulver som inneholder både isolat og konsentrat. Jeg bruker selv nutramino sin whey isolate and concentrate, men har tidligere brukt star nutrition sin "lean protein", men sistnevnte er dyrere og inneholder ca akkurat det samme og smaker like greit. Sistnevnte klumper seg ikke da, og førstnevnte kan lett klumpe seg. Jeg bruker dette fordi det er vanskelig å spise nok proteiner i en vanlig hverdag for meg pga min jobb i forhold til at jeg prøver å gå opp i muskelmasse og dermed opp i vekt. 

Du ønsker å gå ned i vekt og da er det vel unødvendig. For å bygge muskler må du spise mer enn du forbrenner, så du vil ikke greie å gå ned i vekt og opp i muskelmasse samtidig. 

Du trenger ikke bcaa eller pwo eller noen tabletter av noe slag heller. Hvis du sliter med å få nok energi før trening; spis en banan. Proteinpulver tilpasset kvinner er bare et salgstriks. Proteinene er de samme uansett kjønn.. 

Anonymkode: d0f7d...bd9

Skrevet

En som trener nybegynnerstyrke trenger ikke proteinpulver. Om du har bortimot null av muskler, så vil du få alt du trenger gjennom normal kost. Er du vegetarianer/ veganer kan du ta noen gram kreatin hver dag. 

Når du har trent en stund kan du heller vurdere om du trenger proteinpulver, men jeg tror mange overvurderer hvor mye protein de egentlig trenger

For å gå ned i vekt må du spise mindre kalorier. Om du spiser 5 måltider om dagen, dropp et av de. Eventuelt kan du bytte ut noen av de mest kaloririke matvarene du spiser med andre ting. 

Anonymkode: c6992...fd7

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Gliffy skrev:

Hvis du ikke har noen mangler kan du spare deg pengene, da trenger du ikke kosttilskudd :)

Dette er alt du trenger å vite TS

Skrevet

Om du kun lever på loff og pasta, så er det kanskje greit å spe på litt. Men et normalt kosthold dekker alle behov for en normal person som trener og beveger seg normalt. 

Så jeg sier som de andre her - spar de penga. Kjøp heller noe kult treningstøy for pengene. 

Anonymkode: 1db2d...e75

• Liker 1
Skrevet

Takker for alle flotte svar:) begynner heller med en treningstights der da

• Liker 1
Skrevet

Ikke helt det du spør om, men helsemyndighetene anbefaler nordmenn å ta d-vitamintilskudd i vinterhalvåret (månedene med r i seg).

Anonymkode: 35645...170

• Liker 1
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ikke helt det du spør om, men helsemyndighetene anbefaler nordmenn å ta d-vitamintilskudd i vinterhalvåret (månedene med r i seg).

Anonymkode: 35645...170

Dette gjelder alle uansett trening eller ei, og er jo allmenn kunnskap. Men greit å påpeke dette ja. D-vitaminer er utrolig viktig for oss her i nord. 

Anonymkode: 1db2d...e75

Skrevet

Har du ett sunt og variert kosthold, trenger du ikke kosttilskudd.  De fleste av dem har ingen som helst effekt i det heletatt. Bare humbug.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...