AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Del Skrevet 16. oktober 2017 Snille svigermor mi er glad i å lage kaker, og skulle lage en pavlova for meg til et selskap. Hun hadde skrudd varmen en del for høyt, og tok feil av oppskriftstiden. Endte med marengsbunnen ble svidd kullsvart. Stakkars, hun har vasket mange ganger og ovn ser ren ut. Likevel lukter det fortsatt som kullsvidd. Svigermor sier hun må kjøpe ny ovn. Får så dårlig samvittighet, siden det var for meg hun skulle bake! Tok i tillegg feil av min slurvete håndskrift. Skyldfølelse de lux. Finnes det måter å rengjøre stekeovn, etter mat som har kullsvidd? Eller er løpet kjørt? Vil så veldig hjelpe henne! Er enig med henne at hun ikke kan bruke ovnen slik den er nå. Var hos henne testet den ut. Det luktet litt som smeltet plastikk. Etter flere omganger med vask, lukter det fortsatt brannsvidd og kvalmende vondt. Må hun bare å få kjøpt ny ovn, eller er det noen som har noen suverene tips? Anonymkode: fc930...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Del Skrevet 16. oktober 2017 Ingen som har tips til å rengjøre en svidd stekeovn? Anonymkode: fc930...99c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Del Skrevet 16. oktober 2017 Lurer på om du får flere svar i hus og hjem seksjonen Vet desverre ikke så mye om slikt selv! Anonymkode: 112ed...288 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 17. oktober 2017 #4 Del Skrevet 17. oktober 2017 Prøv å sette en ildfast form med eddik i ovnen og sett ovnen på 225-250 gr. La det koke opp og la stå til ovnen er kald. Vær raus med eddiken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Del Skrevet 18. oktober 2017 Tror nok det er svigermor som ikke har vært tydelig nok på at det er din feil. Hun bør si det på en sånn måte at du ikke føler skyldfølelse. Anonymkode: d2868...e4b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Del Skrevet 18. oktober 2017 På 16.10.2017 den 16.22, AnonymBruker skrev: Snille svigermor mi er glad i å lage kaker, og skulle lage en pavlova for meg til et selskap. Hun hadde skrudd varmen en del for høyt, og tok feil av oppskriftstiden. Endte med marengsbunnen ble svidd kullsvart. Stakkars, hun har vasket mange ganger og ovn ser ren ut. Likevel lukter det fortsatt som kullsvidd. Svigermor sier hun må kjøpe ny ovn. Får så dårlig samvittighet, siden det var for meg hun skulle bake! Tok i tillegg feil av min slurvete håndskrift. Skyldfølelse de lux. Finnes det måter å rengjøre stekeovn, etter mat som har kullsvidd? Eller er løpet kjørt? Vil så veldig hjelpe henne! Er enig med henne at hun ikke kan bruke ovnen slik den er nå. Var hos henne testet den ut. Det luktet litt som smeltet plastikk. Etter flere omganger med vask, lukter det fortsatt brannsvidd og kvalmende vondt. Må hun bare å få kjøpt ny ovn, eller er det noen som har noen suverene tips? Anonymkode: fc930...99c Hva var det egentlig som skjedde? Hva var temperaturen og hvor lenge stod den kullbrente bunnen før svigermor oppdaget at noe var galt? Er det garantert at det ikke var noe som liknet på plast inne i ovnen? Anonymkode: c8ba0...999 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå