Gå til innhold

Kan orientalske katter være ute alene?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har veldig veldig lyst å kjøpe 2 orientalske katter. Jeg har skjønt det slik at de fleste har dem som innekatter, og går på tur med dem i sele, men er det pga. at folk stjeler dem, at eierne bor i by eller at kattene ikke klarer seg alene ute? 

Jeg bor på en liten gård i Vestfold med svært lite trafikk, og det er et par minutter å gå ut til veien. Altså det er en egen vei inn til gården. Har et svært gårdstun med stall, låve og mer, og sånn sett virker det veldig ideelt for en katt å oppholde seg. Har et par hester, så problemet blir om kattene går bort til bena deres på beitet og at hestene sparker dem. Skogskatten jeg hadde for flere år siden unngikk hestene helt, den visste jo hva som ville skje. Antar at orientalere er like smarte, dersom jeg kjøper dem som kattunger og "venner" dem til å være ute? Har aldri sett til gaupe, røyskatt, grevling osv. Kun sett rødrev her en veldig sjelden gang, og "vanligere" dyr som rådyr og hare. 

Jeg vil ha kattene så mye inne som dem bare vil, jeg har et veldig stort hus og et ubrukt lite rom jeg kan fylle med kattestativ, leker og annet som de kan ha for seg selv. Men dersom det er mulig at dem er ute alene, vil jeg lage katteluke med chip slik at de går ut selv. Dersom de har interesse av det. Jeg tenker bare for deres egen del, det virker veldig kjedelig og trist å bare være inne? Men hvis det ikke er tilfelle, og at det er helt uaktuelt at kattene kan være ute alene, så vil jeg jo såklart ha dem som innekatter. Men var vanskelig å finne et tydelig svar på nettet.

Er det noen som har greie på denne rasen?

Anonymkode: 94a9f...7b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Orientalske katter kan klare seg ute, men vent til de er 1 år før du slipper dem helt alene.

Det stemmer at folk kan finne på å stjele rasekatter. Chip kan hjelpe deg å få katten tilbake i slike tilfeller.

Anonymkode: 0fe10...ab5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...