Gå til innhold

Kjøpe tomt

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spoiler

Har noen av dere erfaring med o kjøpe nabo tomt. Jeg har et hus uten garasje og nå ønsker å bygge en garasje. Nå har jeg litt mindre plass for å bygge en garasje og nabo tilbyr meg o bruke hans tomt om jeg vil. Derfor vil jeg at kjøpe litt nabo sin tomt o bygge en garasje. 

Har noen av dere erfaring?

hva bør man gjøre for å kjøpe nabo tomt?

hvem skal vi kontakte først?

Anonymkode: 844a2...3f4

Skrevet

Hvis du er usikker på dette, kan du alltids kontakte en eiendomsmegler slik at de setter opp kontrakt for dere, og sjekker om det er heftelser på eiendommen.

Skrevet
15 hours ago, Katana said:

Hvis du er usikker på dette, kan du alltids kontakte en eiendomsmegler slik at de setter opp kontrakt for dere, og sjekker om det er heftelser på eiendommen.

Takk

Skrevet

Ta kontakt med kommunen din! De ordner dette. Det er overhodet ikkd behov for eiendomsmegler dere to imellom. Ikke noe megling når kjøper og selger er klar. 

Anonymkode: adaac...36e

Skrevet

Dette er kommunemat, ja, ikke meglermat. Hver kommune har sine regler. Det er ikke sikkert din kommune tillater at man splitter opp en tomt på den måten du vil engang. Du må også forsikre deg om at OM du får kjøpe en del av tomten, at du får lov av kommunen å bygge på den. Det er også langt ifra sikkert, nemlig. Så vær sikker på det før du kjøper noe som helst. 

Anonymkode: 9df1c...01e

Skrevet

Du kan selvsagt ordne mye selv (sjekke eventuelle reguleringsplaner osv.), men mange har brent seg på ikke å gjøre gode nok undersøkelser. Da jeg kjøpte tomt, ønsket jeg å være helt sikker på at det formelle var i orden, og jeg fikk en eiendomsmegler jeg kjenner til å sette opp en kjøpekontrakt og sjekke alle former for heftelser. Nå var nok min investering langt høyere enn det som er aktuelt for TS, men det er alltid greit å ha det formelle ordnet på en betryggende måte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...