Blablaa Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Heisann, jeg holder på med min aller første pavlolva, ever, noensinne. Jeg raspet melkesjokolade og blandet dette sammen med marengsen, så den står i ovnen nå. Men jeg lurer på hvordan jeg kan få brukt 8 eggeplommer??? Og hvilken krem er best til? Jeg tenkte å lage vanlig krem, blande med flytende melkesjokolade, ikke blande den helt men vende forsiktig slik at det blir et mønster ut av det, visst det var forståelig? Men er usikker på om det går, om kremen evnt blir alt for flytende da? Visst ikke skal jeg ha krem, jordbær og bringebær og tenkte å raspe sjokolade og strø over som en topping. Noen tips? Hva hørtes best ut? Som sagt, aldri lagt dette før! Spennende.
dillyduzit Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Det du eventuelt kan gjøre er å lage en eggekrem med de resterende plommene, og så fryse ned. Det å vende inn melkesjokolade i krem tviler jeg på går, men det du kan gjøre er å lage en ganache av sjokoladen og litt av kremen, la dette avkjøle seg (varm opp 0,5dl fløte til kokepunkt, helst rett under og legg sjokoladen i skålen, hell fløten over, la det smelte og vend over. Pass på at du ikke får noe vann i dette) for å så velde det forsiktig inn i kremen. Det er ikke pavlova uten krem. Men du kan lage en vanlig krem av kremfløte, tilsett litt vanilje, visp opp, putt på og legg ønsket frukt/bær oppå. Det som er alfa omega her nå er at du ikke åpner ovnen når den er ferdig stekt, men setter på gløtt med et håndklæ i mellom åpning og dør, da slipper du at den kollapser.
happiest Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg synes det er godt å ha et lag med vaniljekrem og vanlig krem oppå også pynte med masse bær. Evt. vende kremen forsiktig inn i vaniljekremen. Synes også det er godt med litt sitron i kremen, da blir ikke kaken for søt. Ta bærene på så sent som mulig, så unngår du at noen av bærene blir bløte og får kremen til å skli. Det er godt med jordbær, bjørnebær, rips, blåbær, bringebær, physialis (slik oransje frukt), solbær. Det er sikkert godt med revet sjokolade oppå!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå