Gå til innhold

Kunstakademiet

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

På opptaksprøven skal man levere noen verk man har laget.

Man kan sende inn video, slides eller lydopptak.

Tror dere det er dumt å presentere kunst av forskjellig medie?

Har lyst til å sende inn en video pluss noen malerier (på slides).

Er redd for å virke flaksete hvis jeg ikke konsentrerer meg om en ting i oppgaven..

Har dere noen tanker eller erfaringer?

Ett spm til.. Kjenner dere noen som har kommet inn?

Hva er cluet?

Modenhet, ferdigheter, et bra konsept, selvsikkerhet????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Onyx, i.i.

Innsikt er som regel nøkkelen. Du må vite hva du vil med det materialet du leverer inn. Hva du vil formidle! Hva vil du med utdanningen. Hvis du leverer noen du synes er "pent" kan du komme til intervju, men viser du ingen innsikt der utover at du syntes det du leverte var "kult", kommer du ikke videre.

Har en venn som kom til 2. intervjurunde. Han hadde levert noen fantastiske bilder. Han kom ikke videre fordi han ikke hadde insikt i sine egne bilder. Bildene var for tilfeldige, og han kunne ikke si noe om hva han ønsket å formidle med bildene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Innsikt er som regel nøkkelen. Du må vite hva du vil med det materialet du leverer inn. Hva du vil formidle! Hva vil du med utdanningen. Hvis du leverer noen du synes er "pent" kan du komme til intervju, men viser du ingen innsikt der utover at du syntes det du leverte var "kult", kommer du ikke videre.

Har en venn som kom til 2. intervjurunde. Han hadde levert noen fantastiske bilder. Han kom ikke videre fordi han ikke hadde insikt i sine egne bilder. Bildene var for tilfeldige, og han kunne ikke si noe om hva han ønsket å formidle med bildene.

Underskrives! Du bør vite noe om hva du jobber med og hvorfor. Ulike uttrykk betyr ikke nødvendigvis flaksing, men du er trolig tjent med å ha en sammenheng (tematisk, feks) i det du gjør.

Kjenner folk som har gått på akademiet, noen leverte helt andre ting til oppptaksprøve enn de jobbet med senere. Og jeg kjenner folk som har kommet til 2.runde, hvorfor de ikke har kommet inn vet jeg ikke, men det kan skyldes manglende innsikt, for gjennomarbeidete ting og fokus på produkt framfor ide. Dessuten at det tross alt er mange andre søkere, som kanskje har det juryen ser etter akkurat der og da...Hm. Kanskje jeg skal søke selv, med all min kunnskap:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...