AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #21 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar alle sammen. Jeg leter ikke etter sympati. Men heller hva jeg må være forberdt på. Anonymkode: 63537...02a Forberedt deg på å bli kasta ut. Jeg hadde gjort det om du hadde leid hos oss. Anonymkode: a6c37...338 4
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #22 Skrevet 16. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Jeg var så uheldig at jeg fikk politiet på døra pga av cannabis for en liten mnd siden. Huseier observerte at politiet var her med hunder, men fikk ikke vite av politiet hva det gjaldt. Idag fikk jeg en melding fra husier om at hun kommer ned i kveld og at vi må ta oss en prat. I kontrakten under andre bestemmelser står det at det er forbudt å nyte annet rusmiddel, eller vise seg påvirket i hybelhusenes lokaliteter og områdene rundt hybelhusene. Og under opphør av leiekontrakten står det"med svært alvorlige brudd på reglementet, kan føre til at leiekontrakten sies opp med øyeblikkelig virkning. Huseier har dog aldri observert meg rusa, røyker bare ute og gjør ingenting utav meg. Lurer på om hun har rett til å kaste meg ut pga dette? Håper noen kan hjelpe meg 😊 Anonymkode: 63537...02a Her nekter du å flytte. At huseier mistenker deg for noe, er ikke nok. Da får han komme med bevis. Du skriver: ikke lov å bruke annet rusmiddel. Enn hva? Så lenge du ikke er tatt for noe,kan ikke huseier kaste deg ut. Anonymkode: 61d14...9ea 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #23 Skrevet 16. oktober 2017 Spoiler TS her. Politiet kom på døra mi pga av brudd på matloven, innførsel av cannabis frø. Noe som selvfølgelig var dumt av meg da det ble stoppet i tollen. Der dreit jeg meg ut. Men har ikke virket som huseier vet at jeg røyker da vi har hatt en god tone til hun observerte at politiet kom på døra. Jeg spurte også politiet om de fortelte henne om hvorfor de var her, fikk til svar at det var bare jeg som skulle vite det og de sa bare til henne at de ville prate med meg. Jeg var på arbeid når de banket på døra, hun jobber rett ved så da kom hun naturlignok ned. Anonymkode: 63537...02a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #24 Skrevet 16. oktober 2017 45 minutter siden, AnonymBruker skrev: Her nekter du å flytte. At huseier mistenker deg for noe, er ikke nok. Da får han komme med bevis. Du skriver: ikke lov å bruke annet rusmiddel. Enn hva? Så lenge du ikke er tatt for noe,kan ikke huseier kaste deg ut. Anonymkode: 61d14...9ea Står i leiekontrakten at det ikke er lov til å bruke alkohol heller. Men det er noe jeg hat fått beskjed om å se bort ifra. Husene ble brukt til vgs elever før og leiekontrakten er ikke oppdatert. Anonymkode: 63537...02a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #25 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ja det har huseier lov til. Og politiet har nok sagt til hun hva det gjaldt, eller så er det hun som har hatt mistanke lenge og fått politiet til å komme og fikk mistanken bekreftet. Du må være forberedt på å bli kasta ut nå. Mitt tips: Ikke flytt til sokkelleiligheter for der går lukta opp, flytt til hjørneleilighet eller toppleilighet eller sted med sterk kjøkkenvifte med stor skjerm rundt (de nye svære moderne viftene) og bruk røkelse inne hver gang du skal røyke. Eventuelt så er det jo koselig å gå seg en tur ut i frisk luft også Lykke til med det hele Anonymkode: 4fb3c...2d8 Takk for svar! Det var brudd på matloven, innførsel av frø som fikk politiet til å komme. Har mine tvil om at hun har hatt mistanke, da jeg bor inni skogen og røyker ikke når hun er tilstede. Lite naboer og god avstand til naboene. Røyker ikke inne. Enten ute eller på tur, alltid i frisk luft. Men takk for tips! Det værste som kan skje er at jeg blir kastet ut. Men det gjør egentlig ingenting. Når en dør lukkes, så åpnes en ny en 😊 Anonymkode: 63537...02a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #26 Skrevet 16. oktober 2017 Oi det var smart, det skal jeg huske når jeg skal leie ut, og ta med det i kontrakten! De færreste vil ha folk som ts boende hos seg. Narkotika og ulovlige ting er no herk! Anonymkode: a9a22...ff3 5
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #27 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Står i leiekontrakten at det ikke er lov til å bruke alkohol heller. Men det er noe jeg hat fått beskjed om å se bort ifra. Husene ble brukt til vgs elever før og leiekontrakten er ikke oppdatert. Anonymkode: 63537...02a Tviler sterkt på at det er lov å nekte folk alkohol i husleieloven. Selv om du skulle være under 18 år. Dette må du bestride. Og du er ikke pliktig å opplyse hvorfor politiet var det Anonymkode: 61d14...9ea
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #28 Skrevet 16. oktober 2017 3 timer siden, DoomCake skrev: Jeg vet om et tilfelle der huseier som ikke klarte å la være å spørre og grave hadde fått beskjed fra politiet om at de oppsøkte leietager pga. forkynnelse av en vitnestevning, slik at den egentlige årsaken, altså besittelse, ikke skulle få konsekvenser for utleieforhold. Dette fikk vedkommende beskjed om under avhør, slik at han kunne gi utleier samme forklaring. Ganske fair av politiet synes jeg. Det kan hende hun ikke vet, og vil stikke innom for å høre hva som er på gang. Dette var jo veldig hyggelig gjort av politiet... Jeg har en bekjent som eier sitt eget selskap. I årenes løp har han ett par ganger fått besøk av politifolk (som plutselig dukker opp til bedriften hans) og forteller ham at en bestemt ansatte hos ham muligens driver med for eksempel cannabis. Disse ansatte har ikke nødvendigvis blitt dømt for noe som helst heller, men politiet mener at de har "mistanker" mot noen. Hvis politiet for eksempel tar en person på grunn av besittelse, og så går dem gjennom alt som er av omgangskrets hos denne personen i håp om å få rasket med seg noen fleire på grunn av ett eller annet småtteri. Han som eier selskapet bry seg egentlig ikke noe særlig om hva hans ansatte holder på med på fritden da, med mindre den ansatte dukker opp ruset på arbeidsplassen. Men narkotika-bruk kan fremdeles være ganske "tabu-belagt" i dagens samfunn. Så man risikerer jo at en arbeidsgiver kan være helt "nazi" på dette, og gi folk sparken bare på bakgrunn av mistanker. Selv om man ikke nødvendigvis er skyldig i noe som helst, og uansett aldri ville dukket opp ruset på arbeidsplassen.... Anonymkode: 775d7...b3e
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #29 Skrevet 16. oktober 2017 Hadde jeg som utleier, oppdaget at det ble brukt narkotika i en av leilighetene som jeg leier ut, hadde leieboerne røket på hodet og ræven ut. Ikke skyld på at "du var uheldig". Du visste godt hva du gjorde og du visste at du brøt kontakten og da har huseier tillatelse til å sette deg på gaten Anonymkode: 66792...c36 3
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #30 Skrevet 16. oktober 2017 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hadde jeg som utleier, oppdaget at det ble brukt narkotika i en av leilighetene som jeg leier ut, hadde leieboerne røket på hodet og ræven ut. Ikke skyld på at "du var uheldig". Du visste godt hva du gjorde og du visste at du brøt kontakten og da har huseier tillatelse til å sette deg på gaten Anonymkode: 66792...c36 Selv om man røyker, så betyr vel ikke det automatisk at man gjør dette hjemme hos seg selv? Spesielt dersom noe står i husleie-kontrakten om nettopp dette... Anonymkode: 775d7...b3e 2
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #31 Skrevet 16. oktober 2017 Møte med husverten gjekk fint. Hun tok ikke opp mitt møte med politiet. men var heller mer opptatt av at jeg ikke vasker ordentlig. Nå er det snakk om vasking bak komfyren, vegger, lister, dører. Noe jeg ikke har hatt ett syn på at det er nødvendig i det daglige, men heller noe man vasker ett par ganger i året. Har huseier lov til å pålegge slikt? Fikk muntlig adversel, neste gang blir det skritelig og til slutt oppsigelse fikk jeg beskjed om hvis det ikke vaskes ordentlig. Skal nevnes at det kommer av og til personer til boligen som leier hos henne som bare bor der i noen dager, derfor vil hun at det skal være helt strøkent. Kommer til å vaske alt, Men lurer på om man uannsett har lov til pålegge leietaker slikt? Anonymkode: 63537...02a 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #32 Skrevet 16. oktober 2017 Hvis du røyker i leiligheten kan jeg lived egen at hele blokka vet - og blokkene rundt. Er en i blokka mi som røyker tidt og ofte og det STINKER nabolaget. Anonymkode: a68e1...b24 1
Dark Angelina Skrevet 17. oktober 2017 #33 Skrevet 17. oktober 2017 Tråden er ryddet for innlegg som oppfordrer til brudd på norsk lov og avsporinger, samt svar til dette. Dark Angelina, mod.
FrittgåendeBurugle Skrevet 17. oktober 2017 #34 Skrevet 17. oktober 2017 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du røyker i leiligheten kan jeg lived egen at hele blokka vet - og blokkene rundt. Er en i blokka mi som røyker tidt og ofte og det STINKER nabolaget. Anonymkode: a68e1...b24 Ts har skrevet flere ganger at hun ikke røyker inne. 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #35 Skrevet 17. oktober 2017 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Møte med husverten gjekk fint. Hun tok ikke opp mitt møte med politiet. men var heller mer opptatt av at jeg ikke vasker ordentlig. Nå er det snakk om vasking bak komfyren, vegger, lister, dører. Noe jeg ikke har hatt ett syn på at det er nødvendig i det daglige, men heller noe man vasker ett par ganger i året. Har huseier lov til å pålegge slikt? Fikk muntlig adversel, neste gang blir det skritelig og til slutt oppsigelse fikk jeg beskjed om hvis det ikke vaskes ordentlig. Skal nevnes at det kommer av og til personer til boligen som leier hos henne som bare bor der i noen dager, derfor vil hun at det skal være helt strøkent. Kommer til å vaske alt, Men lurer på om man uannsett har lov til pålegge leietaker slikt? Anonymkode: 63537...02a De som leier bare noen dager, drar de frem komfyren din? Sikker vegger? Har de tilgang på din bolig? Huseier kan ikke pålegge deg å vaske vegger, lister og bak komfyren. Er det skittent bak komfyren? Mat og fett? Som huseier ville jeg ha reagert om det kom lukt fra din bolig. Og om det var tydelig at du ikke vasket så det kom dyr til deg. Ellers har huseier ikke noe å skulle ha sagt. Siden hun nevnte bak komfyr, dro hun frem komfyren? Dro fingre over listverk osv? På lister legger det seg støv, det er lov å ha det støvete Jeg drar frem komfyr to g i året. Sikkert holdt med en gang, men hender det koker over og det har en tendens til å gro fast på komfyrvegg. Anonymkode: 61d14...9ea
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #36 Skrevet 17. oktober 2017 Så hva har hendt? Anonymkode: c8da1...503
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #37 Skrevet 17. oktober 2017 Just now, AnonymBruker said: Så hva har hendt? Anonymkode: c8da1...503 Skrev jeg, beklager at jeg visst greide å hoppe over TS sitt innlegg som forklarer hva som hendte Anonymkode: c8da1...503
GauteS Skrevet 17. oktober 2017 #38 Skrevet 17. oktober 2017 (endret) On 16.10.2017 at 1:51 PM, AnonymBruker said: siden hun på en måte står ansvarlig og har leid ut til deg. Antagelig trådens dummeste kommentar! Endret 17. oktober 2017 av GauteS
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #39 Skrevet 17. oktober 2017 På Monday, October 16, 2017 den 14.56, AnonymBruker skrev: Får du ikke lov til å drikke alkohol heller da? Anonymkode: 775d7...b3e Tydeligvis ikke. Det sto tross alt at "det ikke var lov å nyte RUSMIDDEL" og "ikke lov å være PÅVIRKET" Fyfaen for et land vi er. Tror jeg stikker til California. Anonymkode: eebe3...5ba 1
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #40 Skrevet 17. oktober 2017 5 timer siden, AnonymBruker skrev: De som leier bare noen dager, drar de frem komfyren din? Sikker vegger? Har de tilgang på din bolig? Huseier kan ikke pålegge deg å vaske vegger, lister og bak komfyren. Er det skittent bak komfyren? Mat og fett? Som huseier ville jeg ha reagert om det kom lukt fra din bolig. Og om det var tydelig at du ikke vasket så det kom dyr til deg. Ellers har huseier ikke noe å skulle ha sagt. Siden hun nevnte bak komfyr, dro hun frem komfyren? Dro fingre over listverk osv? På lister legger det seg støv, det er lov å ha det støvete Jeg drar frem komfyr to g i året. Sikkert holdt med en gang, men hender det koker over og det har en tendens til å gro fast på komfyrvegg. Anonymkode: 61d14...9ea Hei! De som leier i noen dager har adgang til stue, kjøkken, toalett. Men ikke mitt soverom. Det er flere soverom i boligen, som ikke jeg har adgang til, men de som er her i noen dager leier ett av de. De som bor her i noen dager er hverken oppetter veggen, eller bak komfyren. Husvert dro både frem komfyr, hvor det var noe rester etter matlaging. Men jeg hadde trossalt vasket bak der i sommer, så det var ikke direkte ille. Men forferdelig i følge henne. Ja, hun dro fingrene over lister. Komfyr og gulv var nyvasket to dager før hun kom. På toppen av de hele fikk jeg nå muntlig adversel, neste gang blir det skritelig adversel og til slutt oppsigelse hvis jeg ikke vasker ordentlig. Og attpåtil når de kommer slike kortidsboere, så vasker ikke hun etter de. Kreves bare en rotpeis for å gjøre komfyren full av svidd mat. Synes det er en dårlig ordning at hun kan slippe inn hvem som helts, og jeg må rydde etter de. Men jeg står ikke i noe posisjon til å sette meg på bakbeina. Men uansett må jeg komme meg ut fra denne boligen, da jeg ikke holder ut den der dame mer. Skal på visning i morra, ønsk meg lykke til 😁 Anonymkode: 63537...02a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå