Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg og mannen har prøvd i litt over et år. I løpet av perioden har jeg vært gravid én gang, og mistet etter ti uker. Dette begynner å nærme seg et år siden, men vi har foreløpig ikke lykkes igjen. Nå nærmer det seg eggløsning, og jeg prøver å legge en strategi. Jeg har en sykdom som gir smerter etter samleie (ikke vestibulitt eller vaginisme, er diagnostisert med endometriose, men man vet ikke om dette har en sammenheng). Derfor er jeg dessverre ikke i stand til å ha flere samleier tett på hverandre, heller ikke med en dags mellomrom. Som regel klarer vi å få til mellom to og tre samleier i løpet av en fruktbar periode. Det jeg nå lurer på er når vi bør sette inn støtet? Det er stor sjanse for at EL er på torsdag. Bør vi da prøve i dag og onsdag, eller heller satse på i morgen og torsdagen? Jeg kan heller ikke 100% sikker på når EL kommer, da syklusene mine har vært litt ustabile etter at jeg aborterte. 

Hva tror dere, jenter? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville satset på i dag og onsdag, så er spermen klar når egget slippes ut. 

Skrevet
22 minutter siden, felgen skrev:

Hei! Jeg og mannen har prøvd i litt over et år. I løpet av perioden har jeg vært gravid én gang, og mistet etter ti uker. Dette begynner å nærme seg et år siden, men vi har foreløpig ikke lykkes igjen. Nå nærmer det seg eggløsning, og jeg prøver å legge en strategi. Jeg har en sykdom som gir smerter etter samleie (ikke vestibulitt eller vaginisme, er diagnostisert med endometriose, men man vet ikke om dette har en sammenheng). Derfor er jeg dessverre ikke i stand til å ha flere samleier tett på hverandre, heller ikke med en dags mellomrom. Som regel klarer vi å få til mellom to og tre samleier i løpet av en fruktbar periode. Det jeg nå lurer på er når vi bør sette inn støtet? Det er stor sjanse for at EL er på torsdag. Bør vi da prøve i dag og onsdag, eller heller satse på i morgen og torsdagen? Jeg kan heller ikke 100% sikker på når EL kommer, da syklusene mine har vært litt ustabile etter at jeg aborterte. 

Hva tror dere, jenter? 

Skal ikke synse med når du får EL, men håper du får den hjelpen du har rett på med tanke på barnløshet, siden dere har prøvd i over et år? Sånn siden det er en utfordring med sex, mener jeg :-)

Ønsker dere masse lykke til med prøvingen, håper det går veien denne gangen ;-)

Anonymkode: 599a2...e7b

Skrevet

Før torsdag. Sjansen er først dagen før EL. Det beste er om sæden ligger klart i egglederen når egget slippes, og siden sæden bruker en god del tid på å svømme helt opp dit, er det dagen før EL som er aller best. 

Anonymkode: 2f90d...62b

Skrevet

Antar du bruker el tester? Ville hoppet i høyet ved positiv el test eller dagen etter. Da er det rimelig god sjans for å treffe el :) 
Startet selv bruken av el tester i en perioden da vi var prøvere men mannen hadde skade i ryggen, så sexlivet var kun for å prøve å bli gravide av fysiske årsaker. Funket det :) (Mistet desverre den spiren, men det er jo en annen sak).

Et annet tips er temping for å avklare når du faktisk har el ifht el-testene, kan jo vareiere litt, men hos meg ganske konstant på at el kom ca et døgn etter første positiv el test. Tempingen bekrefter at el har funnet sted.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! 

Jeg tar EL-tester, og forrige gang jeg ble gravid var suksessoppskriften å prøve ca et halvt døgn etter positiv test. Dette har ikke fungert etterpå, så vi har eksperimentert litt med tidspunkt uten å bli helt kloke på det. Har landet på at vi ga det et forsøk i går kveld ( i tilfelle EL kommer tidlig), og så prøver vi igjen når testen blir positiv. Hvis vi ikke lykkes denne gangen er det vel på tide å prøve å få litt hjelp. Temping har jeg ikke prøvd, men det er jo et godt tips. Kanskje det kan hjelpe oss :)

Tusen takk for hjelpen og støttende ord! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...