AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Hva slags støtte eller tiltak har dere på skolen? Eventuelt andre støtter? Anonymkode: b16c1...b63
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg er lærer. Hsr hstt noen elever på spekteret. De hsr hstt litt ulike tiltak, f.ek.s eget rom å trekke seg tilbake til, egen plass i klasserommet som er litt skjermet (Montessoriskole, så de har vanligvis ikke faste plasser), Sosiale fortellinger, ekstra personell ute dersom eleven har behov for det. Enkelte har også behov for ekstra hjelp faglig. Da må det gå gjennom PPT. Anonymkode: b3ea7...115
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg er lærer. Hsr hstt noen elever på spekteret. De hsr hstt litt ulike tiltak, f.ek.s eget rom å trekke seg tilbake til, egen plass i klasserommet som er litt skjermet (Montessoriskole, så de har vanligvis ikke faste plasser), Sosiale fortellinger, ekstra personell ute dersom eleven har behov for det. Enkelte har også behov for ekstra hjelp faglig. Da må det gå gjennom PPT. Anonymkode: b3ea7...115 Ok, takk for svar. Da blir det vel PPT som setter tiltak. Anonymkode: b16c1...b63
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 PPT tester eleven og finner ut hvor mye faglig støtte han/hun trenger (f.eks. spes. Ped. 5 timer i uken +assistent 15 timer). De utarbeider et skriv med punkter (f.eks. at eleven trenger å øve på lesing, og hvordan dette kan gjøres). Deretter søker man om pengestøtte og setter igang tiltak basert på en opplæringsplan utarbeidet av lærer/spesialpedagog. Anonymkode: b3ea7...115
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 Vi har pedagog og miljøarbeider i skoletiden. Pluss lærere som følger med på han i friminuttet. Leksehjelp og ekstra bemanning på sfo Anonymkode: 08f0a...6bb