AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 For åtte uker siden denne uken tok jeg kirurgisk abort (sluttet på prevensjon med hensikt om å bli gravid, ble offer for overgrep og trolig gravid med voldtekstmannen, tok abort i sammen med mannen jeg er gift meg). Vi ønsker å bli gravide så fort som mulig, men har ikke hatt sex aktivt. Jeg er nølende og ting er vanskelige. Men vi har hatt sex fire ganger siden aborten, som forøvrig gikk uten komplikasjoner eller store blødninger. Jeg har ikke fått mensen ennå. Jeg burde vel ha fått det innen seks uker? Er det mulig at jeg er gravid igjen allerede? Anonymkode: 241aa...7ad
Million Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Så lenge du har hatt sex med mannen din, er det alltids en mulighet for at du er gravid, ja. Du bør kjøpe deg noen kvalitets-tester på apoteket å ha liggende, så du kan teste fremover, dersom du prøver å bli gravid.
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Tok en "tidligtest" og den skal i følge pakken bli positiv om det i det hele tatt er en synlig strek, uansett hvor svak. Den var kjempesvak, men tilstede. Kan det være HCG-nivået fortsatt synker? Anonymkode: 241aa...7ad
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Tok en "tidligtest" og den skal i følge pakken bli positiv om det i det hele tatt er en synlig strek, uansett hvor svak. Den var kjempesvak, men tilstede. Kan det være HCG-nivået fortsatt synker? Anonymkode: 241aa...7ad Man bli vanligvis anbefalt å ta test på egen hånd 6 uker etter abort. Da bør den bli negativ. Hvis det er 8 uker siden du tok abort og du nå har svak test er det gode sjanser for at det skyldes ny graviditet. Ta tester de neste dagene og se om de stiger, står på stedet hvil eller synker og ta det derfra. Håpe du er gravid på ny! Anonymkode: e8782...88e
AnonymBruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 Først å fremst så vil jeg bare si huff for en grusom historie.. dette må ha vært veldig belastende for deg. Jeg både tror å håper du vil bli gravid fort:) men det viktigeste er å slappe av, du har vært gjennom mye og kroppen må "finne roen". Jeg fikk eggeløsning tilbake ca 2 mnd etter en spontanabort, men hoppa rett på pillen etter dette fordi jeg ikke var klar for barn. Min venninne ble gravid akkurat 3 mnd etter en kirurgisk abort hun tok. Anonymkode: fdd82...82e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå