Gå til innhold

2000 kr for en mummi kopp!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er flere annonser på finn hvor de skal ha mye penger for en mummi kopp. En som skulle ha 2000 kr! Kan noen forklare meg hvorfor den er så mye verdt? 

Anonymkode: b10db...021

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Just now, AnonymBruker said:

Det er flere annonser på finn hvor de skal ha mye penger for en mummi kopp. En som skulle ha 2000 kr! Kan noen forklare meg hvorfor den er så mye verdt? 

Den er nok ikke det. Sikkert bare noen som prøver seg, eller forsøker å hausse opp prisen på noe mange samler på.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi mummikopper er samleobjekter. Noen av dem er veldig sjeldne, og samlere er gjere villige til å betale så mye for å få koppen. 

Det er da ikke vanskeligere enn det. En gjenstand er verdt det folk er villige til å betale for den. Det er da ikke noe mer rart enn at førsteopplagsversjoner av tegneseriehefter går for tusenvis av kr. 

Anonymkode: 2d93d...c29

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tilbud og etterspørsel. Tror faktisk noen av de mer sjeldne mummi koppene er mer verdt enn det også.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Sykt, de er jo ikke fine engang!

Anonymkode: 5152c...4b9

Poenget er ikke at de er fine... Poenget er at de er sjeldne, og derfor verdifulle. De kan gjerne stige i verdi jo eldre de blir, og dermed fungere som et slags investeringsobjekt. 

Det er da temmelig normalt, så jeg ser ikke hva det er du synes er sykt med det. Du har da vel hørt om samleobjekter før, og at de kan være veldig verdifulle? Det er plenty av hemningsløse stygge kunstverk omkring som selger for titalls millioner. 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke unormalt. Mange av koppene som gikk ut av produksjon på 90-tallet og tidlig 2000-tallet koster såpass. 

Dersom du vil la deg sjokkere så Google hva Fazer-koppen selges for. Eller Mummi Drømmer. 

Anonymkode: bb976...985

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og alle trornat Mummi koppene de kjøpte på Kitchen med Obosrabatt for to år siden er verdt masse. De som er verdifulle var limited edition, etc tidlig på 90 tallet

Anonymkode: ec119...b6e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøper koppene fordi jeg synes de er fine og for å drikke kaffe i. Har ingen planer om å selge samlingen min, enten koppen er verd en tier eller en tusing.

Anonymkode: 836e9...9f5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minute ago, AnonymBruker said:

Grusomme kopper. Ville ikke hatt de gratis engang.

Anonymkode: 59b2a...8f5

De er kjempefine, men jeg stusser litt over sånne priser.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grusomme kopper. Ville ikke hatt de gratis engang.

Anonymkode: 59b2a...8f5

Det er da ingen som tvinger deg, heller. Vi lever i et fritt land, og noe av det enkleste man kan få til i verden er nok å unngå å skaffe seg Mummikopper :fnise:

Jeg synes heller ikke de er spesielt fine, og jeg har ingen som helst forhold til Mummi, men jeg har flere venner som har slike og de er gode å holde i og å drikke av. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Hoywin skrev:

Har 10 nå, og samlingen vokser med 2 i året. Har kostet meg en halv bøtte med blod til nå.

Skulle til å skrive nesten det samme :fnise: bare at jeg er en tosk som gir pengene til barneavdelingen når jeg tydeligvis heller burde tatt en kopp jeg kunne blitt rik på! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, T-Rex skrev:

De er kjempefine, men jeg stusser litt over sånne priser.

Altså, for at de skal gå for slike priser skal de være sjeldne... De du får i blodbanken eller kjøper på tilbords for 200 kr eller hva de nå tar, får du ikke 2000 kr for om du prøver selge dem på finn, for å si det sånn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
23 hours ago, AnonymBruker said:

Nå fant jeg en annonse med en Mummi skål til 10000! 

Jeg har noen av typene (er det det det heter - disse platene som dyppes i farge?) som ble brukt til å trykke bildene i en mummibok. Kan jeg bli rik da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså, for at de skal gå for slike priser skal de være sjeldne... De du får i blodbanken eller kjøper på tilbords for 200 kr eller hva de nå tar, får du ikke 2000 kr for om du prøver selge dem på finn, for å si det sånn. 

Jeg har mange som er verdt både 2000 og langt mere, og samtlige er kjøpt på Tilbords, Kitchn eller lignende steder. De blir bare ikke verdifulle før det har gått en stund. Med mindre man får tak i en som ikke produseres lenger, da. 

Anonymkode: d3253...291

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av de mummikoppene som det bare finnes 400 eksemplar av ble solgt for over 40 000. :) 

Anonymkode: bd680...595

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes disse koppene er helt fryktelige. Jeg forstår ikke hvorfor disse er så populære. Ja, diverse tegneserieblader og lignende selges også for høye verdier, men det tilhører jo en liten gruppe av befolkningen som gjerne har en del likhetstrekk. Mummikoppene virker som det kan tiltale egentlig hvem som helst. 

Anonymkode: 013e8...166

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...