Gå til innhold

Hjelp til bra svar på spm til intervju!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

JEg står helt fast og har jernteppe. Jeg trenger et godt svar til: "hvordan kan du bruke butikkerfaringen din i denne stillingen?" 

Jeg har jobbet i butikk og skal på intervju til en høyere stilling der butikkerfaringen kan være relevant (ikke ny butikk). Foreløbig har jeg notert produktkunnskap... trenger bra svar! Hjeeeelp. 

(Blir selvsagt på generelt grunnlag da, siden dere ikke har all info)

Anonymkode: a4802...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må jo nesten fortelle oss hvilken stilling du nå har søkt?

Skrevet

Erfaring med kundebehandling. Erfaring med hvordan butikkdrift fungerer, mht innkjøp, lagerbeholdning, kassaoppgjør og alt annet butikkarbeidet har medført. (Jeg har aldri jobbet i butikk.)

Anonymkode: 6cac0...6e8

Skrevet

Som butikkmedarbeider omgår du mennesker. Mennesker i ulike situasjoner: Mennesker som er stresset, mennesker som har visse krav og forventninger, mennesker som kanskje er sårbare, feks eldre? 

At du har erfaring med mennesker er viktig i alle jobber. Enten det gjelder kollegaer eller det gjelder eksterne du skal forholde deg til. 

Videre kan du bruke "selger erfaringen". Det å selge et produkt kan overføres også til at du er flink til å overtale andre. Det kan feks være innen forhandlinger, når du skal holde foredrag for å engasjere andre osv. 

Jobber du i butikk må du også ha en viss orden: Varer skal bestilles, ordnes osv. Det kan også overføres. 

Skrevet
På 15.10.2017 den 23.01, AnonymBruker skrev:

JEg står helt fast og har jernteppe. Jeg trenger et godt svar til: "hvordan kan du bruke butikkerfaringen din i denne stillingen?" 

Jeg har jobbet i butikk og skal på intervju til en høyere stilling der butikkerfaringen kan være relevant (ikke ny butikk). Foreløbig har jeg notert produktkunnskap... trenger bra svar! Hjeeeelp. 

(Blir selvsagt på generelt grunnlag da, siden dere ikke har all info)

Anonymkode: a4802...3d5

Noen ting jeg kommer på i farten som man har gjort i butikk:

Serviceinnstillt, kundeorientert, kundeveiledning, god fokus på salg/mersalg, evt om du har fått bonus etter godt salg en periode/vært best på mersalg, ansvar for stenging/åpning, opplæring av nye, ordnet til kampanjer, jobbet i stressende situasjoner feks i juleperioden, nattåpent, black friday..Tilpasse seg mange nye forskjellige mennesker, overbeviselse av produkter og ting du selger. 

Anonymkode: f98c0...886

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...