Barbie Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 Det er i hvertfall hva ryktet sier. Hun er snart 30 år, og fikk barn allerede som 18 åring. Hun har nå 3 stk. Gift på 6 året, med verdens snilleste og tålmodigste mann. Nå har hun tydligvis kommet i puberteten igjen. Etter at hun slanket seg noen kilo, har hun blitt jålete, arrogant og overlegen. Ute og fester hver eneste helg, mens mannen sitter hjemme med husarbeid og unger. I det siste har det kommet meg for øre at hun er utro. Ikke bare med en mann, men med flere. På fester har hun låst seg inne på rom med mannfolk, og blitt der i flere timer. -Og det er neppe kortspill de driver med! Jeg sa til henne her en dag: "Det går rykter om deg. Hva er det du driver med?" Hun hverken bekreftet eller avkreftet ryktene. Bare gliste litt fårete. Unnskyldte seg bare med at hun hadde giftet seg og fått barn for tidlig. Så til sakens kjerne. Jeg mener 100% at mannen har krav på å vite hva hun gjør på fester. Han bør vite at han blir holdt for narr, og ledd av i vennekretsen hennes. Jeg synes det er forkastelig det hun driver med, men har jeg noen rett til å bry meg? Mannen hennes aner selvsagt ingenting, og blir sikkert den siste som får vite noe. Sånn er det jo. -Jeg har så lyst til å fortelle ham hva jeg har hørt. Jeg klarer nesten ikke se han i øynene, og har vondt av både han og ungene. Jeg må også si at det er sikre kilder disse ryktene kommer fra. Vår egen bror har vært sammen med henne på noen av disse festene, og har sett det med egne øyne. Dette er så vanskelig. Hvordan ville dere tatt tak i dette?
Brunhilde Skrevet 22. januar 2005 #2 Skrevet 22. januar 2005 Hvis broren deres har vært til stede syns jeg du skal overlate til han å snakke med svogeren deres. Det er lettere å tro på noe som er selvopplevd enn på noe noen har hørt. På den annen side, selv om jeg forstår din frustrasjon, så ER blod tykkere enn vann... Det kan jo være det søsteren din har bruk for er en søster, en skulder og en oppklaring av tilværelsen...
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #3 Skrevet 22. januar 2005 Hva med å først si det du har sagt her til din søster? At det er vanskelig for deg å leve med dette, at du vil henne vel, men at du også bryr deg om din svoger og dermed føler deg forpliktet til å si det til ham. Si at enten så ordner hun opp selv, eller så kommer du til å si fra. Det synes jeg er den klokeste tingen å gjøre.
Barbie Skrevet 22. januar 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. januar 2005 Broren min er kun 18 år, og er vel egentlig ikke kompetent til å snakke om slike ting. Han synes tvert i mot ,at det hun driver med er litt tøft!
Gjest gjest1 Skrevet 22. januar 2005 #5 Skrevet 22. januar 2005 Jeg er enig med gjest her. Du burde legge kniven på strupen hennes og si at om hun ikke skjerper seg så kan hun enten velge å fortelle det selv ellers kommer du til å gjøre det! Ingen fortjener å bli ledet bak lyset så til de grader som sin svoger blir nå! Det er så forbanna typisk - han er den siste som får vite det.
LilleBille Skrevet 22. januar 2005 #6 Skrevet 22. januar 2005 Hva med å først si det du har sagt her til din søster? At det er vanskelig for deg å leve med dette' date=' at du vil henne vel, men at du også bryr deg om din svoger og dermed føler deg forpliktet til å si det til ham. Si at enten så ordner hun opp selv, eller så kommer du til å si fra. Det synes jeg er den klokeste tingen å gjøre.[/quote'] .. helt enig i dette. Gi henne en frist - og si at om hun ikke snakker med ham selv - gjør du det. Det ville jeg gjort - og så ville jeg vært der for søsteren min - om hun hadde trengt noen å snakke med.
Barbie Skrevet 22. januar 2005 Forfatter #7 Skrevet 22. januar 2005 Jeg tviler på om hun vil ha noe med meg å gjøre etterpå. Det er det som er problemet! Ikke så lett å gjøre noe her, uten å bli straffet selv også.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #8 Skrevet 22. januar 2005 Jeg synes det vil være riktig av deg å blande deg inn. Dessuten, for å være litt kvass, hvis søsteren din er noe å samle på, så kommer hun til å skjønne at denne livsførselen ikke er bra, og ikke kutte deg ut fordi du tar det opp med henne.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #9 Skrevet 22. januar 2005 spør henne om hun er så naiv at hun tror at ikke ungene hennes får vite hvordan hun har oppført seg en dag. Verden er ikke stor. Det må jo være pinlig å være en mor som så totalt driter i mann og barn. Ville også ha truet med å fortelle det til deres foreldre. Det er jo merkelig, men selv i voksen alder er det ikke akkurat festlig å få passet påskrevet av mamma og pappa. Ha et familiemøte. Hun må få vite at familien vet. Da blir det vel ikke så spennende lenger,-bare flaut.
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #10 Skrevet 22. januar 2005 Du bør ikke ta det opp med din søster, for da kan hun bli så sinna på deg at du "mister" en søster. Om din søster roter med et par menn, hva har det egentlig meg deg å gjøre. Merkelig at broren din ikke reagerte mer når han var tilstede på festen. Kanskjen det er litt uskyldig det hele.
LilleBille Skrevet 22. januar 2005 #11 Skrevet 22. januar 2005 Om din søster roter med et par menn, hva har det egentlig meg deg å gjøre. . Nei hvorfor bry seg med andre - det er da mye lettere å gi f... selfvfølgelig helt greit å bare å la ting skure Det at hun sårer og svikter en .. og ikke minst hva dette kan gjøre med barna - hvis de får vite dette via sladder .. er da bare tull at en tante/svigerinne skal bry seg om ... (og der fikk jeg endelig brukt Crazees nye ironi og sarkasmeflagg)
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #12 Skrevet 23. januar 2005 Hadde det vært meg, ville jeg ha snakket med søsteren min først. Sagt at jeg vet det jeg vet, at jeg elsker henne overalt men det hun gjør er "(%!=*?"/&! Jeg ville spørre henne om hvorfor hun gjør slik hun gjør, og om hvordan hun har tenkt å fikse dette. Hvis hun ikke har tenkt å gjøre noe eller mener hun ikke har gjort noe galt, så ville jeg ha sagt ala: "Så lenge det ikke er noe spesielt som skjer mellom dere som jeg ikke vet om, så ser det ut for meg at du behandler et annet menneske som verre enn dritt. Jeg synes ingen fortjener slik behandling som du gir han. Og samme hva du tror, så er er/blir barna dine påvirket av dette. Har du ikke tenkt å ordne dette selv, så kommer jeg til å si ifra. Jeg vil ikke klare å stå på siden når noen blir behandlet slik. Selv om jeg synes du har gjort noe så hjerteløst så dette, så vil jeg alltid være glad i deg og jeg vil alltid være søsteren din. Selv om vi er søstre betyr det ikke at jeg ikke reagerer på oppførselen din." Søsteren din kommer mest sannsynlig til å bli sint på deg. Svogeren din kommer også kanskje til å bli sint på deg. (skyt budbringeren)
Gjest lilletroll Skrevet 23. januar 2005 #13 Skrevet 23. januar 2005 Hva med å først si det du har sagt her til din søster? At det er vanskelig for deg å leve med dette, at du vil henne vel, men at du også bryr deg om din svoger og dermed føler deg forpliktet til å si det til ham. Si at enten så ordner hun opp selv, eller så kommer du til å si fra. Det synes jeg er den klokeste tingen å gjøre.
:-) anna Skrevet 23. januar 2005 #14 Skrevet 23. januar 2005 Når det eldste barnet er 12 kan det frå høre om dette før noen aner. Ta en alvorsprat med henne der du får henne til å komme med mer enn fårete smil. Si hva du har hørt, spør om det stemmer og si hva du synes om det. Hun er søsteren din og fortjener at du er ærlig med henne. Men du trenger ikke true med å si noe i første omgang. Kanskje det holder å si at du har problemer med å se mannen hennes i øynene fordi du synes det er så ubehagelig å vite det. Og si til henne at hun bør si det til han fordi både han og barna kan komme til å få vite det fra noen andre når som helst.
Gjest Embla s Skrevet 23. januar 2005 #15 Skrevet 23. januar 2005 Når det eldste barnet er 12 kan det frå høre om dette før noen aner. Ta en alvorsprat med henne der du får henne til å komme med mer enn fårete smil. Si hva du har hørt, spør om det stemmer og si hva du synes om det. Hun er søsteren din og fortjener at du er ærlig med henne. Men du trenger ikke true med å si noe i første omgang. Kanskje det holder å si at du har problemer med å se mannen hennes i øynene fordi du synes det er så ubehagelig å vite det. Og si til henne at hun bør si det til han fordi både han og barna kan komme til å få vite det fra noen andre når som helst. syns det samme som :-) Anna. Syns du skal snakke ordentlig med henne (en gang til!). Syns også du skal vise forståelse for at hun selv føler at hun fikk barn og ansvar tidlig, men forklare henne at hun allikevel ikke kan holde på sånn hun gjør nå, at hun risikerer å miste det hun har, etc. Syns ikke du skal fortelle svogeren din noe og syns heller ikke du skal true søsteren din til å fortelle. Det viktigste er at hun endrer atferd, også får det vel være opp til henne hvordan hun vil takle sin egen dårlige samvittighet i forhold til mannen sin.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå