Gjest lillelou Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 Tenkte vi skulle ha en god gammeldags søndagsmiddag i morra, og da falt valget på svinesteik, for det er yndlingsmaten til kjæresen min...og nå har vi begynt å diskutere tilbehør...noen som har forslag til annet tilbehør enn det tradisjonelle (surkål,epler og svisker)?Takkings!
Gjest lillelou *ikke innlogget* Skrevet 23. januar 2005 #3 Skrevet 23. januar 2005 Åååå...det hørtes knallgodt ut! Takk for tipset, Tomias! :-)
Jinx Skrevet 23. januar 2005 #4 Skrevet 23. januar 2005 Må ha rødkål og rosenkål jeg... Og masse deilig saus selvsagt... Kos dere!!!!
:-) anna Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Hvordan lager man sukkerglaserte gulrøtter?!
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #6 Skrevet 24. januar 2005 Hvordan lager man sukkerglaserte gulrøtter?! Gjetter litt. Mulig jeg er helt på jordet. - Kok gulrøtter møre. Kanskje ikke helt møre (og del dem opp - kanskje i strimler?). - Smelt sukker og smør i en stekepanne - Rull bitene i sukkerblandingen og spis dem mens de er varme - dvs med en gang. Gulrøtter blir ganske søte av seg selv når de kokes så jeg vet ikke hvor mye sukker som er rett.
Gjest Anonymous Skrevet 24. januar 2005 #7 Skrevet 24. januar 2005 du kan også steke gulrøtter(i staver) myke(på ganske lav varme)i smør, og så, det siste minuttet ha i et par-tre teskjeer med honning(prøv gjerne forskjellige typer honning og esperimenter med smaker).Til slutt kan du ha over hakket fersk timian.Nydelig, og kanskje spesiellt fantastisk til en god lammestek :-) .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå