frk.saltpastill Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Hei, jeg lurer på om det er noen som kan vietnamesisk som kan hjelpe meg å oversette noe greier? Veldig lite. Google translate er ikke så god.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Ja, skriv i vei! Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #3 Skrevet 15. oktober 2017 Aw, takk! Det er noen skjermbilder (ikke mye tekst), kan jeg sende det på pm på noen måte?
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Er det veldig personlig tekst? Du kan vel bare poste dem her om ikke 😃 Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2017 Ah, det går an ja. Skal bare sladde noe greier da.
frk.saltpastill Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #6 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) Endret 15. oktober 2017 av frk.saltpastill Dårlig sladd
frk.saltpastill Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2017 (endret) . Endret 15. oktober 2017 av frk.saltpastill Dårlig sladd
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Oj, her bruker de veldig mye slang og forkortelser jeg tror bare en som er født og oppvokst der vil forstå. Samme som vi bruker «glhf» som betyr good luck have fun eller «snx» som betyr snakkes. Men ser ut som det er ei jente som får kommentarer på profilbildet sitt eller lignende? Først får hun en masse skryt og komplimenter for at hun er søt, og så er det noen som påpeker at hun ser annerledes og spør om hun er gravid. Spør først om hun har giftet seg. Får spørsmål tilbake, svarer at hun har to måneder igjen til termin. «blir snart mor du heldig du!» Enda en som spør om hun har fått barn ennå, noe hun avkrefter. Så var det en som sa hun så gammel/eldre ut ut. Virker som dette var spøkefullt. Tror også noen sammenlignet henne med en kjendis eller kjent person. Kan godt se nøyere på det senere i dag hvis du ikke ble noe klokere? Visste forøvrig ikke at det var så vanlig å spørre folk rett ut der om de ventet barn, morsomt! Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #10 Skrevet 16. oktober 2017 Tusen takk for hjelpa! Hva er det første det står, forresten, i det første bildet? Er det sånn at P skriver at hun har termin om to måneder, er du sikker på det? Tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 Har lite å gjøre nå så kan like gjerne prøve å oversette hvert bilde. Bilde 1: T: veldig pen vennen P: 😝 X: har du noe planer etterpå dumma kom over en tur da? (Søtt og tullete ment, rar vietnamesisk greie) Bilde 2: A: (vet ikke hva b er forkortelse for, men de andre ordene kan tolkes noe med «brun» og «ny» og ser en viss måte ut utseendemessig) V: ikke sant derfor hun bare blir penere og penere ?: pen jente ?: gift ennå duda? P: har funnet noen(opptatt) 😊 Bilde 3: P: skal du føde snart besta? (Ikke uhøflig ment) ?: (for mye slang, men virker som hu mimrer tilbake til et minne de to har hatt sammen) ?: snart gitt nærmere 2 måneder til P: snart blir du mor heldig du da ?: (spør om hun har noe ennå? Antakeligvis om graviditet) P: absolutt ingenting ennå 😣 Bilde 4: T: (påpeker at noe er annerledes) P: på hvilken måte annerledes? T: ser gammel ut Bilde 5: ?: (påpeker at hun ser annerledes ut. Spør om hun har fått baby ennå) P: ikke ennå 16 timer siden, frk.saltpastill skrev: Anonymkode: 2054f...2a9
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 Håper det var til hjelp! Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #13 Skrevet 16. oktober 2017 Tusen hjertelig. Litt vanskelig å forstå, men hva ville du tippa? Er P gravid, og har to måneder til termin, eller har det ikke skjedd noe på den siden ennå? Hva er din tolkning, om jeg kan spørre? Tusen takk, altså, jeg setter uendelig stor pris på hjelpen din 🙏😇
frk.saltpastill Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #14 Skrevet 16. oktober 2017 Dette var forresten det jeg mente, men ser at det bildet forsvant
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg forstår det slik at P ikke er gravid, for meg virker det mer som om de har forsøkt uten hell utifra måten hun svarer på. Det er hun venninna som har 2 mnd igjen, ikke P. Er bare hyggelig det, får jo ikke bruk for vietnamesisken min ellers så dette er jo litt artig for meg også. «Lykke er ikke at mange elsker deg. Men at en person elsker deg veldig mye!» Interessant. Hvor fant du dette ordtaket? Av nysgjerrighet, er P en du kjenner? Eller er det mannen hennes du har en tilknytning til? Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #16 Skrevet 16. oktober 2017 Åja, sånn å forstå 🤔 takk for hjelpa! Du er gull! Ordtaket var i statusoppdateringen, så jeg vet ikke hvor det opprinnelig kommer fra 😬 P er ikke en jeg kjenner, hun er derimot blitt den nye kona til eksen min, to måneder etter vi gjorde det slutt etter ni år sammen. Nå angrer han og vil ha meg tilbake, og jeg lurte på om han prøvde å lure meg 😬
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 Au da... stor klem til deg 💜 hvor lenge har de vært gift, siden det virker som de prøver/har prøvd å bli gravide? Han vil ha deg tilbake ja. Virker heller som om det er frøken P han lurer da. Kan ikke være lett i et helt fremmed land med annen kultur og skikker. Vil du ha han tilbake da? Forresten hvis du gir meg navnet og facebook profilen hennes så kan jeg helt sikkert finne ut mer informasjon til deg. Anonymkode: 2054f...2a9
frk.saltpastill Skrevet 16. oktober 2017 Forfatter #18 Skrevet 16. oktober 2017 Takk for omtanken 💛 de har kun vært gift i halvannen måned. Nei, jeg føler med henne uansett og håper at han behandler henne bra. Det virker ikke som hun bor her, han sier i hvert fall at hun ikke gjør det. Jeg vil ikke ha ham tilbake. Ja, men jeg tør ikke skrive det her, kan du ikke sende meg pm? Eller går ikke det? 🤔
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå