Gå til innhold

Du som har pusset opp/innredet nytt vaskerom, hva er dine beste tips?

livmor

Anbefalte innlegg

Jeg ER så håpløs på innredning. Skal selvsagt ha fagfolk, men vil gjerne ha noen tips for å sette i gang tankene. Hva er det lureste du gjorde på vaskerommet? Er det noe du angrer på? Hva har dere på vegger og gulv? Eventuelt andre ting som er lurt å huske på? Og ikke minst - hvor stort er rommetog hvor dyrt ble det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Følger denne. Vi har også planer om å pusse opp vaskerom/toalett. Vårt er ganske lite, så vi skal prøve å være effektive med plassen. Har bare plass til vaskemaskin, ikke tørketrommel. Tenkte kanskje å sette vaskemaskina på stativ, sånt med kurv under. Skal bygge det inn i en benk, hvor vi har skap/skuffer ved siden av vaskemaskinen. Ønsker meg høyskap, sånt man setter støvsuger og div vaskemidler i (bøtte, langkost osv), og et smalskap (eller en eller annen løsning) til å sette inn tørkestativene når de ikke er i bruk. Vi har ikke plass, men dere skal kanskje ha klessortering? Kjenner flere som har (nye hus med) klessjakt fra bad i 2.etg ned til vaskerom i 1.etg. Alle soverommene er i 2.etg, så mer lettvint for barna å sende skittentøy "rett vei".

Anonymkode: b0d51...256

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skjæra på tunet

Tørkestativ i taket for å spare plass, må være det vi er mest fornøyd med. Det finnes i flere størrelser på torkestativ.no. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset opp vårt for 6800 og jeg er kjenlehappy. Vi kjøpte flis på skikkelig tilbud (ikke noe vakkert, men nøytralt), slo til på gis bort av kjøkkeninnredning på finn og satte inn benk på to vegger med underskap, og satte inn vaskemaskin og tørketrommel i disse. Masse benkeplass til kurver osv. Billige veggplater, våtromsmaling, og hyller og en skinne med spotter i taket. 

Det jeg er mest fornøyd med er et høyskap fra kjøkkeninnredningen vi fikk gratis hvor jeg har nedfellbart strykebrett. 

..tror jeg har skotske aner. 

Anonymkode: 70eea...62a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vårt vaskerom er ca. 8 kvm.  Er først og fremst fornøyd med at vi har dør fra kjøkkenet til vaskerommet, og at jeg slipper å gå ned i en kjeller.  Fra vaskerommet er det videre åpning til garderobe/bakgang og dør ut.  Det gjør at vi ikke behøver å gå igjennom hele huset med klær som skal ut på snor. 

Fordi det ikke er vinduer i vaskerommet, har vi lyse farger der.  Glatte, lys grå vegger, og vanlig golvbelegg (ikke fliser).  Har hvite kjøkkenskap/-skuffer langs veggene, og utslagsvask.  Kjøkkenskap er upraktisk, så sats heller på skuffer. 

Grunne overskap er ingen smart løsning.  Vi rev ned våre, og satte opp åpne hyller.  Her har vi alt av vaskemidler osv. stående, og det er mye mer oversiktlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig enig i tanken om å hoppe over overskapene og heller ha hyller. :) Men benk er gull til bretting og sortering. 

Hilsen skotten. 

Anonymkode: 70eea...62a

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruk kjøkkeninnredning fra IKEA. Billig, og mange gode løsninger. 

Velg store skuffer,  for vaskemidler, skittentøysortering og annen oppbevaring. 

Opphøyet vaskemaskin og tørketrommel. 60 brede overskap fra kjøkkeninnredning under.

Vegghengt tørkestativ, regulerbart slik at det ikke er i veien om det ikke er i bruk. 

Nedfellbar hylle til bretting av klær. 

Uttrekkbart strykebrett. 

Og vi brukte snekker for montering. De kunne spesialtilpasse skap for sentralstøvsuger, skjuling av faste installasjoner og dekkside opp til tak (for å slippe støvoppsamling) og alle andre speisaltilpasninger. Vel verdt ekstrakostnaden. 

Anonymkode: 65b2d...5fc

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...