Gjest forvirrat Skrevet 22. januar 2005 #1 Skrevet 22. januar 2005 hei, er ny i oslo. litt teit spm kanskje men vil gjerne vite før jeg skal reise med buss. jeg skal nemlig ta buss neste uke ca 30 min, så skal jeg ta trikk ca 2-3 stoppesteder etter det. der jeg skal ta bussen fra er det ikke slik billettmaskin så jeg må kjøpe billett på bussen. er det 30 kr det koster uansett hvor langt man skal? (innen 1 time) og hva sier man da til sjåføren? ingenting? bare gir 30 kr? for er det jeg tror men hvis jeg tar feil så blir det litt flaut hvis jeg bare står der å glor på sjåføren :oops: og den billetten man får av sjåføren, er det den samme 1-timesbilletten man kan bruke på trikk og tbane? slik at jeg kan bruke den billetten når jeg skal videre med trikken etterpå? håper dere gidder svare på dette litt teite spørsmålet...
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #2 Skrevet 22. januar 2005 Det er ikke teit å spørre. :-) En vanlig voksenbillett koster 30 kroner og fås på bussen, du kan f eks si "jeg vil ha en enkeltbillett". Billetten er gyldig i 1 time og kan brukes på både buss, trikk og t-bane. Du kan bare gå rett på trikken etterpå.
Veslejenta Skrevet 22. januar 2005 #4 Skrevet 22. januar 2005 Hvis du skal reise flere ganger i Oslo, lønner det seg å kjøpe flexikort på en automat. Denne gies da til bussjåføren som stempler der hvor man vanligvis får automattrykk.
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #5 Skrevet 23. januar 2005 Hvis du bare skal ha en eneste enkeltbillett, bør du kjøpe den i en Narvesen-kiosk eller et annet sted du kan kjøpe billett. Da koster det 20 kr, ikke 30. Ellers anbefales det med klippekort.
Hilde Skrevet 23. januar 2005 #6 Skrevet 23. januar 2005 Viktig å huske om du kjøper enkeltbillett på forhånd, stemple den når du går på bussen! Den er ikke gyldig ellers.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå