AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Har barnehageansatte lov å være avlastningshjem ? Anonymkode: d8a18...179 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Barnehageansatte, og andre som jobber med barn, bør ikke blande rollene. Hvem som blir godkjent for avlastningshjem bestemmes av barnevernstjenesten eller andre som godkjenner og betaler for avlastningshjem. Merk deg forøvrig at den barnehageansatte som nylig har vært i retten for misbruk av barnehagebarn tilbød seg å være barnevakt for ett av barna i bhg. Anonymkode: 4b6ff...fea
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Da jeg var på jakt etter avlastningshjem, anbefalte saksbehandler i bv å høre i barnehagen, da det er få tilgjengelige avlastningshjem og det er en fordel om det er noen barnet kjenner fra før. Rent juridisk er det uproblematisk. Anonymkode: 4f9b7...c2a 6
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Merk deg forøvrig at den barnehageansatte som nylig har vært i retten for misbruk av barnehagebarn tilbød seg å være barnevakt for ett av barna i bhg. Anonymkode: 4b6ff...fea Nå er det en smule forskjell på barnevakt og avlastning, og også to vidt forskjellige situasjoner om en ansatt tilbyr seg å være barnevakt eller om styrer på oppdrag fra bv/annen instans hører med aktuelle ansatte om de kan tenke seg å være avlaster. Anonymkode: 4f9b7...c2a 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da jeg var på jakt etter avlastningshjem, anbefalte saksbehandler i bv å høre i barnehagen, da det er få tilgjengelige avlastningshjem og det er en fordel om det er noen barnet kjenner fra før. Rent juridisk er det uproblematisk. Anonymkode: 4f9b7...c2a Så bra, var det jeg lurte på, om det var er juridisk problem. Så bra det er en mulighet 😃 Anonymkode: d8a18...179 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg jobber som lærer, og vi får en gang i blant spm på mail om å være avlastningshjem e.l Kan hende disse mailene går ut til alle i kommunen, jeg vet ikke. Men det er tydeligvis greit da. Anonymkode: 42a68...30f 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #8 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har hatt besøkshjem via bv til mitt barn, der besøkshjemmet var ei som jobbet i bhg til mitt barn. Hun hadde forøvrig mann og barn selv. Bv syntes det var en god løsning da jeg foreslo henne, for det var ei som mitt barn var fortrolig med og kjente godt fra før. Så ja det går an, og her var bv positive til den løsningen. Anonymkode: 26be4...b71 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå