Gå til innhold

Beste kamera for både foto og video?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg er veldig glad i å filme og redigere sammen videoer, og ta bilder. Jeg har hatt Canon Eos 350D som var veldig bra, men det er dessverre blitt så gammelt at jeg må kjøpe nytt. Det er veldig viktig at videoene har god kvalitet, for ofte er bildene kjempebra og klare, mens videoene er dårligere. Jeg snakker ikke om Planet Earth kvalitet altså :P 

Jeg er en fattig student, så budsjettet er litt begrenset. Jeg vil lete etter et brukt kamera for at det skal bli billigere, for jeg kan ikke betale mer enn +/- 10.000. Kom gjerne med forslag til dyrere kameraer, men jeg er avhengig av at det brukte kameraet er +/- 10.000. Et veldig bra objektiv kan jeg kjøpe senere.

Jeg vil lage en film i "slow-motion", av dyr i bevegelse, så det hadde vært greit om noen visste om et kamera som hadde god kvalitet på dette.

Har tenkt på canon eos 80d, har noen erfaringer med dette?

Anonymkode: ff97e...0a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vil du lage slow motion video så er 60fps et must. Canon 80d har så klart alt du trenger til det og enda mer.... Men det finns billigere alternativer, slik at du heller kan bruke pengene på objektiver, tripods eller mikrofon.

10500kr canon 80D

7600kr canon 800D

5800kr canon 200D (ny i 2017)

Prisene var ifølge prisjakt.no.

Anbefaler 800d eller 200d. Jeg fikk en 800D for 5500 på Finn.no og er super happy med den :) Anbefaler også Røde stereo videomic pro til å fange avslappende lyder fra naturen, kan lett finne på finn.no til 1000kr!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...