AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Nå skal NRK jammen øke lisensen enda en gang med BARE 50 kr. Så er det en ting som jeg stiller meg svært spørsmål om. Saken er at jeg har ikke lyst til å hverken se NRK tv eller høre NRK radio, men likevel så må jeg være med på å betale lisens for dette. For meg så er det totalt idioti at en skal betale for en vare en ikke vil ha. For mitt vedkommende så ønsker jeg se bare på Tv2, TvNorge og Tv3. Og når det gjelder radio så lytter jeg bare på P4 og Radio Norge. Hvorfor skal jeg betale lisens??? Burde vi ikke fått det tilbudet at de av oss som ikke vil se NRK kan få slippe å se det? For teknisk sett så er det bare koble ut programkortet en sitter og ser på via parabol eller kabel-tv. Dette irriterer meg noe vanvittig... Anonymkode: ec743...183 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Du kan slippe unna lisensen ved å plomberte TV og ha nett-TV via Apple-tv. Anonymkode: c7c73...933 4
prt90 Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå skal NRK jammen øke lisensen enda en gang med BARE 50 kr. Så er det en ting som jeg stiller meg svært spørsmål om. Saken er at jeg har ikke lyst til å hverken se NRK tv eller høre NRK radio, men likevel så må jeg være med på å betale lisens for dette. For meg så er det totalt idioti at en skal betale for en vare en ikke vil ha. For mitt vedkommende så ønsker jeg se bare på Tv2, TvNorge og Tv3. Og når det gjelder radio så lytter jeg bare på P4 og Radio Norge. Hvorfor skal jeg betale lisens??? Burde vi ikke fått det tilbudet at de av oss som ikke vil se NRK kan få slippe å se det? For teknisk sett så er det bare koble ut programkortet en sitter og ser på via parabol eller kabel-tv. Dette irriterer meg noe vanvittig... Anonymkode: ec743...183 Det er bare dem som har linær-TV som må betale lisens. Jeg har ikke betalt lisens på 5 år 3
linsejesus Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Siden de aller fleste har TV, er det jo i praksis bare skatt som en betaler utenom den vanlige skatteseddelen. Det er irriterende, men det er veldig mye vi tvinges til å betale for som er ganske mye mer problematisk enn en allmennkringkaster.
Perelandra Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Alle må ikke betale. Jeg har ikke hatt TV siden 2006, og har dermed heller ikke vært pliktig til å betale. På den andre siden så er jeg en trofast bruker av NRK, og blir dermed en gratispassasjer. Jeg hører på P2 flere timer hver dag, og ser både nyheter, programmer, filmer og serier via NRKs nett-TV. 4
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg er for en avgiftsfinansiert rikskringkaster, men prisen begynner å komme ut av kontroll. NRK trenger ikke være markedsledende på alle områder. Det holder at de oppfyller kjernen av rollen som allmennkringkaster. En nrk-lisens burde ikke koste mer en rundt 500 kr i året. Altså 250 hvert halvår. Dette er en kostnad flere ville godtatt og avgiften ville hatt større legitimitet. Men dessverre har NRK bestemt seg for å være best på absolutt alle områder, og det koster flesk. De skal være bedre enn Netflix, HBO, Viaplay, Dreamworks. Disney, New York Times, ESPN, Sky, BBC, Reuters, Spotify, Facebook og Tv2, Financial Times, Associated Press på en og samme gang. Og da er det ikke rart prisen blir høy. NRKs stormannsgalskap vil bli dens bane. For avgiften møter mer og mer motstand. På tide å redefinere begrepet "allmennkringkaster" og la NRK konsentrere seg om samfunnsoppdraget, og overlate kommersiell tv-, radio - og nettinnhold til kommersielle aktører. Anonymkode: 2a271...2f3 3
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Se på det som en form for kulturell skatt. Anonymkode: af501...c8a 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #8 Skrevet 15. oktober 2017 En statskanal er noen man har i alle siviliserte land, at du gidder å irritere deg over den sier mer om deg som person, enn hvordan et sosialdemokrati fungerer som du ikke har tenkt over. Meg men meg alså Anonymkode: ff165...fb3 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Skrevet 15. oktober 2017 1 hour ago, AnonymBruker said: Jeg er for en avgiftsfinansiert rikskringkaster, men prisen begynner å komme ut av kontroll. NRK trenger ikke være markedsledende på alle områder. Det holder at de oppfyller kjernen av rollen som allmennkringkaster. En nrk-lisens burde ikke koste mer en rundt 500 kr i året. Altså 250 hvert halvår. Dette er en kostnad flere ville godtatt og avgiften ville hatt større legitimitet. Men dessverre har NRK bestemt seg for å være best på absolutt alle områder, og det koster flesk. De skal være bedre enn Netflix, HBO, Viaplay, Dreamworks. Disney, New York Times, ESPN, Sky, BBC, Reuters, Spotify, Facebook og Tv2, Financial Times, Associated Press på en og samme gang. Og da er det ikke rart prisen blir høy. NRKs stormannsgalskap vil bli dens bane. For avgiften møter mer og mer motstand. På tide å redefinere begrepet "allmennkringkaster" og la NRK konsentrere seg om samfunnsoppdraget, og overlate kommersiell tv-, radio - og nettinnhold til kommersielle aktører. Anonymkode: 2a271...2f3 Veldig enig i dette. 500 i året blir nok litt snaut, men det burde være mulig å redusere ganske mye på omfanget av sendingene. Anonymkode: 1ab32...4fc
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: En statskanal er noen man har i alle siviliserte land, at du gidder å irritere deg over den sier mer om deg som person, enn hvordan et sosialdemokrati fungerer som du ikke har tenkt over. Meg men meg alså Anonymkode: ff165...fb3 Du sa ordet sosialdemokrati??? Jeg mener at det snart blir litt for mye av det gode når det gjelder dette... Jeg er ikke intersert i å betale mer enn det lommeboka mi tilsier jeg kan gjøre....jeg har dessverre ikke inntekt slik som mange har som ikke gjør noen verdensting og får fett betalt for den jobben som de ikke gjør... Anonymkode: ec743...183 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg skal i hvert fall ikke betale for den møkka. Har ikke TV, og skal aldri ha det. Anonymkode: 00540...38f 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 Bare å kaste ut heile TV-apparatet, så slipper man denne NRK-lisensen... Fullt mulig å se TV-kanaler over internett nå. For eksempel Tv 2 Sumo og D Play. Anonymkode: c712a...3ad
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 Problemet jeg har med NRK-lisensen er at NRK på ingen måte er en politisk nøytral allmennkringkaster. NRK i alle former, på tv, radio, eller på nett, er bare en forlengelse av venstresidens propagandamaskineri i disse dager. Det er trist. Og det burde være grunn nok til å fjerne lisensordningen. Anonymkode: 0ef83...38c 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: En statskanal er noen man har i alle siviliserte land, at du gidder å irritere deg over den sier mer om deg som person, enn hvordan et sosialdemokrati fungerer som du ikke har tenkt over. Meg men meg alså Anonymkode: ff165...fb3 Nå er det vel strengt tatt ikke statskanalens eksistens TS irriterer seg over, men finansieringen av den. Tenk f.eks. på siviliserte land som Spania, Portugal, Nederland, Island og Finland, som har statskanal men ikke lisensfinansiering. Anonymkode: 45e22...3b4 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 Hiv ut tv'n! Jeg har ikke hatt tv siden jeg flyttet hjemmefra og har dermed aldri betalt lisens. Ser Netflix og tv2 sumo på laptopen. Funker bra det! Anonymkode: 0db20...492 1
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå er det vel strengt tatt ikke statskanalens eksistens TS irriterer seg over, men finansieringen av den. Tenk f.eks. på siviliserte land som Spania, Portugal, Nederland, Island og Finland, som har statskanal men ikke lisensfinansiering. Anonymkode: 45e22...3b4 "Siviliserte" land som Spania. Anonymkode: af501...c8a
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 22 hours ago, AnonymBruker said: eg har dessverre ikke inntekt slik som mange har som ikke gjør noen verdensting og får fett betalt for den jobben som de ikke gjør... Anonymkode: ec743...183 DEN kunne du ha spart deg for, kunnksapløs innlegg. Anonymkode: ad910...596
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå