Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Single 1 i husstanden
Skrevet

Jeg fikk nylig min første faktura fra netteieren (kjøper kraft fra et annet selskap enn netteier) der det er oppgitt pris for både "nettleie" og "kraft".

Fakturaen fra strømselskapet forklarer svært, svært dårlig, synes jeg.

Hva er forskjellen på "Nettleie fastbeløp" og "Nettleie energi"?

Greit nok, jeg betaler for 1) Nettleie og 2) Forbruk/kraft,

men på min faktura betaler jeg for 3 ting (!)

- Kraft/forbruk

- Nettleie fastbeløp

- Nettleie energi

Hva er dette og hvorfor?

Det svir at 1 person alene må betale kr. 2500,- pr. måned i strøm og nettleie. Prisene er sinnsykt høye (selv om jeg tjener ok er det vel mange andre som bor alene som ikke gjør det..)

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Hvorfor skal staten ha forbruksavgift fra oss strøm-kunder?

Mye av prisen vui betaler går til staten i avgifter. Det er sinnsykt forferdelig å tenke på når vi vet hvor mye avgifter den norske stat svømmer over i fra før- tynt ut av oss.

Jeg er forbannet over at ingen protesterer mot avgifter og skatt i dette landet. Staten sniker seg jo inn i absolutt alt vi kjøper av varer og tjenester!

Skrevet

2.500,- per måned i strøm og nettleie? Det hørtes mye ut, synes jeg. Med mindre du bor i stort hus da. Jeg betaler ca 500 kr i måneden jeg, bor i leilighet på 60 kvm.

Gjest Anonymous
Skrevet

Ja, jeg er sjokkert over avgiftene og de høye prisene.

Jeg bor også i en leilghet på 70 kvadratmeter.

Gjest Anonymous
Skrevet
Det svir at 1 person alene må betale kr. 2500,- pr. måned i strøm og nettleie. Prisene er sinnsykt høye (selv om jeg tjener ok er det vel mange andre som bor alene som ikke gjør det..)

Dersom du betaler 2500 i måneden for strøm som single bør du kanskje se på hvorfor du bruker så mye strøm?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg bruker ikke mye strøm: jeg bruker vaskemaskin til klær to ganger i uken, har ikke oppvaskmaskin og bruker kun strøm til varmtvann, baderom og stuekabler, samt lys, data og et par over som står på 20 grader.

Det er da ikke mye?

Jeg synes nettleien og strømmen er dyr- på tross av at jeg har valgt den apkalt billigste/en av de billigste aktøren (e) på markedet.

Statens innkrevingsavgifter er alt for stor! Den burde ikke vært der i det hele tatt.

Skrevet

På min faktura er det oppgitt:

-Nettleie (faktisk høyere sum enn energiprisen...)

-Energipris

-Fastbeløp (hos meg 300 kr/år)

Men 2500 kroner i måneden? Fikk du en strømregning på 7500 kroner? Eller mener du at strømregningen var på 2500 kroner?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...