AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Del Skrevet 15. oktober 2017 Jeg studerer jus på førsteåret ved UiB, men ønsker å bytte til UiT. Er det noen her som vet om det er muligheter for dette, og hvordan jeg eventuelt gjør det? Hvem kontakter jeg? Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Del Skrevet 15. oktober 2017 Du kontakter studieleder/veileder for jus I UiT. Anonymkode: 3e8a2...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Del Skrevet 15. oktober 2017 Det er nok dessverre ikke mulig, ettersom at alle årene på jus i Tromsø er fulle. Det står også på nettsiden til universitetet. Anonymkode: 1cc22...1cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Del Skrevet 15. oktober 2017 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er nok dessverre ikke mulig, ettersom at alle årene på jus i Tromsø er fulle. Det står også på nettsiden til universitetet. Anonymkode: 1cc22...1cb Åh, det var synd. Men etter førsteåret vil det vel alltids være en og annen som har droppet ut/tatt permisjon? Orker virkelig ikke Bergen mer. Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Del Skrevet 15. oktober 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Åh, det var synd. Men etter førsteåret vil det vel alltids være en og annen som har droppet ut/tatt permisjon? Orker virkelig ikke Bergen mer. Anonymkode: 8ca46...fd3 Det er mulig, men foreløpig tar i alle fall ikke UiT inn nye studenter på noen avdelinger. Det var nemlig heller ikke mulig å søke seg inn på førsteåret for så å få godkjent eldre avdelinger, fordi det var fullt. Det kan jo selvsagt endre seg fra år til år, så du må ikke gi opp enda! Men hvis det fortsatt er fullt på UiT neste år, hva med UiO da? Anonymkode: 1cc22...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Del Skrevet 15. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er mulig, men foreløpig tar i alle fall ikke UiT inn nye studenter på noen avdelinger. Det var nemlig heller ikke mulig å søke seg inn på førsteåret for så å få godkjent eldre avdelinger, fordi det var fullt. Det kan jo selvsagt endre seg fra år til år, så du må ikke gi opp enda! Men hvis det fortsatt er fullt på UiT neste år, hva med UiO da? Anonymkode: 1cc22...1cb Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg savner Nord-Norge, så da er ikke akkurat Oslo bedre enn Bergen. I Tromsø vil jeg kunne bo med kjæresten og mye nærmere familien. ts Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Del Skrevet 15. oktober 2017 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Grunnen til at jeg vil bytte er at jeg savner Nord-Norge, så da er ikke akkurat Oslo bedre enn Bergen. I Tromsø vil jeg kunne bo med kjæresten og mye nærmere familien. ts Anonymkode: 8ca46...fd3 Ahh, da skjønner jeg. Tenkte det kanskje hadde noe med studieopplegget, og Tromsø og Oslo har jo ganske likt opplegg i forhold til Bergen. Skjønner at du vil tilbake hit, det er veldig fint her Anonymkode: 1cc22...1cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Devilheart Skrevet 15. oktober 2017 #8 Del Skrevet 15. oktober 2017 Fullt eller ikke, anbefaler at du tar kontakt med relevante ansvarlige hos UIT og forklarer situasjon. Som nevnt oppe dropper folk ut gjennom første semesteret og kanskje er du heldig nok til å bli tatt inn i andre semester, uten at jeg egentlig vet om det gjøres i praksis. I verste fall må du holde ut dette året og søke deg inn på nytt der borte. Overføring/bytting av skoler kan være vanskelig hvis det er forskjellige studieplaner, selv om det er samme studie. Ta en prat med studieveilederne og opptakskontorene du. De kan gi bedre svar enn oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nordlending Skrevet 15. oktober 2017 #9 Del Skrevet 15. oktober 2017 Da jeg ønsket å bytte motsatt vei da jeg gikk på 3 avdeling, fikk jeg vite fra UiB at man kunne få godkjent 1 og 2 avdeling, og 3 og 4, i ett. Altså; etter 1 og 2 avdeling har du hatt de samme fagene, uavhengig av om du studerte i Bergen eller i Tromsø. 1 avd på UiB har noen av fagene Uit har på 2 avd, og motsatt. Så det er mulig du ikke vil få hele 1 avd godkjent om de har en ledig plass på 2 avd neste år :/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Del Skrevet 16. oktober 2017 Hva med bare å søke seg inn på 1.avd. gjennom Samordna Opptak til neste år? Anonymkode: 69e5f...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Del Skrevet 16. oktober 2017 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva med bare å søke seg inn på 1.avd. gjennom Samordna Opptak til neste år? Anonymkode: 69e5f...6d0 Vil jo ikke ta 1.avd. om igjen. Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Del Skrevet 16. oktober 2017 59 minutes ago, AnonymBruker said: Vil jo ikke ta 1.avd. om igjen. Anonymkode: 8ca46...fd3 Ser ikke ut som om du har stor annet valg. Mulig du eventuelt kan få godskrevet enkelte fag. Da kan du jo heller jobbe mer utenom. Anonymkode: 55bad...37f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #13 Del Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil jo ikke ta 1.avd. om igjen. Anonymkode: 8ca46...fd3 Men du har antagelig ikke noe valg, da du neppe får opprykk til 2. avdeling uansett om du har det faglige i orden eller ei, da det er så få som slutter at kullet over er mer enn fullt fra før. Anonymkode: 69e5f...6d0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Del Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Vil jo ikke ta 1.avd. om igjen. Anonymkode: 8ca46...fd3 Det er jo en liten pris å betale for en hel studietid. Anonymkode: fdd42...0da 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Del Skrevet 16. oktober 2017 Tror du må belage deg på å enten gå første året om igjen i Tromsø (førsteåret alene fra UiB godskrives ikke på UiT grunnet ulik fagsammensetning), eller fullføre to år i Bergen, før du går for permisjonsløsningen til UiT, som er beskrevet nederst her. Sistnevnte er imidlertid veldig upraktisk og tidkrevende, så jeg hadde gått for å ta året om igjen. Du kan krysse fingrene og håpe på at UiT åpner for søknader gjennom søknadsweb neste år, men det fremstår som tvilsomt for min del. Anonymkode: 35d2a...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Del Skrevet 16. oktober 2017 Takk for svar alle sammen, da ser det ut til at jeg bare får holde ut i fem år her i Bergen. Vil bare bli ferdig utdannet snarest mulig. ts Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #17 Del Skrevet 19. oktober 2017 Du får finne type i Bergen da Anonymkode: b0e5a...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2017 #18 Del Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du får finne type i Bergen da Anonymkode: b0e5a...fa1 I alle dager. Jeg har kjæreste og vi har vært sammen i tre år. Anonymkode: 8ca46...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå