Gå til innhold

magen etter fødsel

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

HEI JEG FØDTE EN SØNN FOR SNART FIRE MND SIDEN, OG NÅ ER DET PÅ TIDE Å BLI KVITT RESTEN AV MAGEN.... ER DET NOEN DER UTE SOM HAR GODE TIPS TIL ØVELSER JEG KAN GJØRE? JEG GÅR TUR EN TIMES TID HVER DAG, OG TAR CA 100 SITUPS TRE GANGER I UKA, MEN FØLER AT JEG MÅ VERE MER EFFEKTIV...... HVORDAN?????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

100 sit up på en dag er for mye,du gjør de sikkert feil .det er mye bedre mindre feks 30-40 og gjør de SEINT ,trykk korsryggen NED i gulvet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg skal trene magemuskler under navlen, ligger jeg på ryggen, løfter beina strakt opp. Senker beina (strakt) nesten ned i gulvet (men ikke i gulvet) for så å heve de strakt opp igjen.... Gjøres med rolige bevegelser. (Litt knotete forklaring..) Jeg synes i alle fall at dette er veldig effektivt (men ganske tungt!). I alle fall verdt å prøve ut..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

har huden strukket seg, så vil ikke situps stramme den opp igjen(hvis du foreksempel har strekkmerker), men er det bare fett, så vil nok litt treningsinnsats fjerne den. Har samme "problem" jeg også, bare det at magen min må nok legen ta en titt på skal den bli sitt gamle jeg igjen.. :tunge1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når jeg skal trene magemuskler under navlen, ligger jeg på ryggen, løfter beina strakt opp. Senker beina (strakt) nesten ned i gulvet (men ikke i gulvet) for så å heve de strakt opp igjen....  Gjøres med rolige bevegelser. (Litt knotete forklaring..) Jeg synes i alle fall at dette er veldig effektivt (men ganske tungt!). I alle fall verdt å prøve ut.....  :)

Denne øvelsen er effektiv, men veldig tøff for korsryggen hvis du er relativt utrent fra før.

Den snilleste måten å begynne "under navlen" er slik:

Ligg på ryggen, med bøyde knær. Løft rumpa et par cm opp fra gulvet, og vipp bekkenet opp og frem. (hvis du gjør det riktig, så vil mannen din sannsynligvis bli veldig inspirert :sjarmor: )

Dette gjentar du så mange ganger du klarer, og du vil kjenne at det brenner i de nedre magemusklene.

En annen øvelse som er snill mot ryggen, er å ligge flatt på ryggen, med strake ben rett opp. Løft rumpa rett opp, dvs at du strekker bena oppover og trekker rumpa med. Det er fullstendig umulig å gjøre når du ikke har musker, så øvelse en er fin som grunnlag. Med denne øvelsen får du også holdt korsryggen i gulvet hele tiden.

Pass på at det bare er magen som løfter beina, ikke ta fart og sleng beina opp!!!!!

Pass på at du strammer bekkenmuskulaturen når du trener magemuskler! Det er viktig, ellers kan du bruke magemusklene til presse, og det har du sikkert gjort noka av :kul:

Lykke til! En kombinasjon av kondisjon/forbrenning og sterkere magemuskler vil sikkert hjelpe!

Husk å trene ryggen også, slik at du får en god holdning og får motvekt til dine nye magemuskler!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...