Gå til innhold

Libanesisk vin

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, drikker den jevnlig til matretter fra midt-østen, det står faktisk en uåpnet flaske ved siden av meg på kjøkkenbordet akkurat nå. Bruker den både til feks lam, eller til vegetarisk mat. Mørk i smaken, og ganske høyt alkoholinnhold, men mindre tung enn den "vanlige" Musaren (som også er dyrere såvidt jeg vet).

Anonymkode: 7e381...870

Skrevet

Ikke smakt den, men har en stor svakhet for produsentens flaggskip-produkt Chateau Musar. Produsenten er velrenomert og fraktet druene til pressing på kryss og tvers gjennom sitt okkuperte land under Libanonkrigen.

Ligger en flaske Ch. Musar fra 1995 i vinkjøleskapet mitt og venter på en god anledning. 

Jeg tør påstå at du kan trygt prøve.

Anonymkode: b2ea7...c14

Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, drikker den jevnlig til matretter fra midt-østen, det står faktisk en uåpnet flaske ved siden av meg på kjøkkenbordet akkurat nå. Bruker den både til feks lam, eller til vegetarisk mat. Mørk i smaken, og ganske høyt alkoholinnhold, men mindre tung enn den "vanlige" Musaren (som også er dyrere såvidt jeg vet).

Anonymkode: 7e381...870

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke smakt den, men har en stor svakhet for produsentens flaggskip-produkt Chateau Musar. Produsenten er velrenomert og fraktet druene til pressing på kryss og tvers gjennom sitt okkuperte land under Libanonkrigen.

Ligger en flaske Ch. Musar fra 1995 i vinkjøleskapet mitt og venter på en god anledning. 

Jeg tør påstå at du kan trygt prøve.

Anonymkode: b2ea7...c14

Jeg er veldig glad i arabisk mat, og tenkte at det hadde vært godt med en rødvin som passer til. Da blir det nok å kjøpe inn en flaske til middag neste helg! :)

Hvordan er den å drikke som "kose-vin"? 

Anonymkode: 3e738...359

Gjest hva som helst
Skrevet

Jeg har ikke hatt 2014 av den vinen, men 2012 var nydelig, og 2013 også god. Den er grei som kosevin, men den har en del tanniner. Jeg ville slengt den på karaffel noen timer før konsum. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...