Gå til innhold

Hvilken ansiktskrem til fet/uren hud?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har lenge forsøkt å finne den perfekte hudkremen for huden min, som er plaget av fete partier. Senest har jeg forsøkt en gel fra Origins. Den er veldig god på huden, men føler ikke at den gir nok fuktighet, slik at jeg må smøre i to omganger - noe som blir dyrt da det koster rundt 300 for en liten krukke. 

Noen tips til en krem fri for parfyme, med god fuktighet? Alle prisklasser :-)

Skrevet

Jeg har til nå, i mitt 33-årige liv, aldri møtt en hudkrem som gir meg nok fukt alene. Jeg har fuktfattig kombinert hud, med veldig tørre partier og veldig fete partier. Så for min hud må jeg legge flere lag. Favorittkomboen er asiatisk lotion (en tyntflytende blank sak som gir massssse fukt) og en god fuktighetskrem. Favorittlotion'en er Kohakuhada Extra Moist og favorittkremen akkurat nå er Cerave PM (linker ikke til den, for de har skrudd opp prisen utrolig mye på ebay - før kostet den en hundrings og nå koster den 250 kroner...). Jeg har også vært veldig fornøyd med La Roche Posay sin Effaclar-serie. Effaclar H er spesifikt for fet og uren hud som har blitt tørr etter behandlinger. De har også en Effaclar Mat, som er en mattende dagkrem, men den har jeg ikke fått prøvd så mye ennå.

Aderma Hydralba Riche er også en utrolig god krem som gir mye fukt. Jeg vil si at apoteket generelt har mange gode produkter.

Skrevet
4 hours ago, ^^Belle^^ said:

Jeg har til nå, i mitt 33-årige liv, aldri møtt en hudkrem som gir meg nok fukt alene. Jeg har fuktfattig kombinert hud, med veldig tørre partier og veldig fete partier. Så for min hud må jeg legge flere lag. Favorittkomboen er asiatisk lotion (en tyntflytende blank sak som gir massssse fukt) og en god fuktighetskrem. Favorittlotion'en er Kohakuhada Extra Moist og favorittkremen akkurat nå er Cerave PM ........

Har du brukt Hada Labo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion? Jeg kjøpte nettopp den igjen fra Ebay, fant en veldig hyggelig pris. Jeg synes også Cosrx Galactomyces 95 Whitening power essence er bra. Den siste trekker inn uten at jeg føler det er noe på huden. Og selv om det er parfyme i, så elsker jeg Beauty of Joseon Dynasty Cream. Det er en sånn hypet krem som alle anbefalte før, men jeg fortsetter nå å bruke den.

Jeg har fet hud i partier av ansiktet, og har hatt mye kviser tidligere. Ikke nå (bank i bordet).

Jeg har også kjøpt en stor krukke [SCINIC] Aqua All in One Ampoule. Venter på den, og er spent på å se om jeg liker den bedre enn [Scinic] Honey All In One Ampoule. Aqua er spesielt anbefalt for fet hud, men Honey gjorde ikke huden min dårlig heller.

Skrevet
28 minutter siden, ops2 skrev:

Har du brukt Hada Labo Super Hyaluronic Acid Moisturizing Lotion? Jeg kjøpte nettopp den igjen fra Ebay, fant en veldig hyggelig pris. Jeg synes også Cosrx Galactomyces 95 Whitening power essence er bra. Den siste trekker inn uten at jeg føler det er noe på huden. Og selv om det er parfyme i, så elsker jeg Beauty of Joseon Dynasty Cream. Det er en sånn hypet krem som alle anbefalte før, men jeg fortsetter nå å bruke den.

Jeg har fet hud i partier av ansiktet, og har hatt mye kviser tidligere. Ikke nå (bank i bordet).

Jeg har også kjøpt en stor krukke [SCINIC] Aqua All in One Ampoule. Venter på den, og er spent på å se om jeg liker den bedre enn [Scinic] Honey All In One Ampoule. Aqua er spesielt anbefalt for fet hud, men Honey gjorde ikke huden min dårlig heller.

Nei, den har jeg ikke prøvd. Har vært så fornøyd med Kohakuhada'n min, at jeg har fortsatt å kjøpe den. Tror jeg er på min tredje eller fjerde refill. :hjerte: 

Galactomyces har jeg ikke prøvd, men har stort sett vært fornøyd med alt annet fra Cosrx jeg har vært borti.

Beauty of Joseon likte jeg ikke. Den gav meg ikke nok fukt, pluss at jeg ikke klarte lukten. Jeg har generelt gått over til japanske merker på grunn av den sterke lukten på mange av de sør-koreanske merkene.

Skrevet

Jeg synes Whamisa Water Cream er kjempegod! Gir fuktighet uten å virke tung eller fet, og huden blir "roligere". Kjøper den igjen og igjen!

Anonymkode: d94b7...5f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...