Gå til innhold

Venninna mi har kjærlighetssorg, hvordan kan jeg hjelpe henne ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hun må komme seg videre, men det sitter dypt. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne ? Tenkte å invitere til en kveld bare oss to med litt jentensnakk og vin osv, men hva mer ? Har aldri hatt det selv, og vet ikke hva som «hjelper»..

Anonymkode: 1ef7c...92d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

For meg så hjelper det at venninner ikke snakker om vedkommede det ble slutt med. Når jeg skal over noen, vil jeg ikke høre om personen. 

Høres kjempekoslig ut å ha en jentekveld :) hvis hun snakker om eksen, lytt. 

Kos dere :hug:

Anonymkode: 409a3...4b9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vær sammen med henne og gjør ting som får henne ut hjemmefra. 

Gå turer, dra på shopping, inviter til venninnetreff, gå på cafe, gå på trening. 

Anonymkode: 2a3ae...3e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lytte når hun vil prate, vise omtenksomhet, men ikke spørre og grave i det uten at hun selv vil snakke om det. Ikke gjør han til et tema om hun ikke vil, men spør om hvordan det går osv. 
Ta hun med på aktiviteter som gjør at hun ikke blir sittende å tenke på han , og gjør ting som å gå på cafe eller byen å glo på andre mennesker, la hun møte andre mennesker, om det så bare er å gå på foredrag å se på ansiktet til foredragsholderen og hilse på et par folk der. 
I kjærlighetssorg så tenker man alltid at man aldri vil finne noen andre eller like noen andre, men så fort man kommer seg ut og retter blikket opp så innser man at det faktisk finnes andre kjekke og sjarmerende menn her i verden også rundt seg, :) og det bidrar med håp om fremtiden og raskere helbredning :)

Anonymkode: 7d5e4...687

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hun må komme seg videre, men det sitter dypt. Hva kan jeg gjøre for å hjelpe henne ? Tenkte å invitere til en kveld bare oss to med litt jentensnakk og vin osv, men hva mer ? Har aldri hatt det selv, og vet ikke hva som «hjelper»..

Anonymkode: 1ef7c...92d

Du får fine råd her inne med å være der og lytte til henne hva hun enn måtte ha på hjertet. Vær forsiktig med råd, det er hennes liv og respekter det. Et annet moment for å kunne hjelpe er å forstå hva kjærlighetssorg er for noe. Dette er rett og slett en kjemisk reaksjon i hjernen. Alt vi blir vant med i livet lager koblinger i hjernen. Når disse forbindelser ikke lenger får stimulans akkurat på samme måte som et rusmiddel som uteblir for en rusmisbruker oppstår abstinenser. Kjærlighetssorg er abstinenser etter alt som hun hadde kjært og dette reduseres med tiden. Det kan i enkelte tilfeller ta lang tid. Så hjelp til å fylle dette tomrommet med nærhet og en skulder og lene seg på. Nærhet er derfor viktig. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjøp masse is-krem til ho. 

Anonymkode: 61069...4c1

Er venninna amerikansk filmstjerne?

Anonymkode: 336a2...3e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...