JulieA Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 I sommer leverte jeg vinterdynene til vask hos vaskeri. Sjekket ikke så nøye når jeg fikk de tilbake, men nå som jeg hadde tenkt å bruke de oppdager jeg at dunen er ujevnt fordelt i begge dynene. Er dette noe jeg må regne med etter vask av dynduner, eller bør jeg reklamere?
Leo Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Kan du ikke bare riste dunen på plass igjen da? 5
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Du er lovlig sent ute med en eventuell klage. Det høres ut som tørkeprosessen ikke nødvendigvis har vært helt god. Du kan riste dynene eller høre med vaskeriet om de kan kjøre dynene i tørketrommel for deg en gang til. Dyner er normalt alt for store til å kjøres i den typen tørketromler folk har hjemme. Anonymkode: 1d2f0...60a
JulieA Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #4 Skrevet 15. oktober 2017 39 minutter siden, Leo skrev: Kan du ikke bare riste dunen på plass igjen da? Har forsøkt, men fungerer ikke.
JulieA Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #5 Skrevet 15. oktober 2017 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du er lovlig sent ute med en eventuell klage. Det høres ut som tørkeprosessen ikke nødvendigvis har vært helt god. Du kan riste dynene eller høre med vaskeriet om de kan kjøre dynene i tørketrommel for deg en gang til. Dyner er normalt alt for store til å kjøres i den typen tørketromler folk har hjemme. Anonymkode: 1d2f0...60a Takk for tips, Skal høre med dem om de kan ta dem en runde til i tørketrommelen. 1
Leo Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 11 minutter siden, JulieA skrev: Har forsøkt, men fungerer ikke. Men dunen sitter vel ikke fast inni dynene? Og hvordan mener du at dunen er ujevnt fordelt? Er det kanalsydde eller rutesydde dyner forresten?
JulieA Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #7 Skrevet 15. oktober 2017 Rutesydd. Sitter sikkert ikke fast, men dynene er også generelt flate og ikke så luftige som de var. Tror nok som AB foreslår at tørkeprosessen har vært mangelfull.
lisske Skrevet 15. oktober 2017 #8 Skrevet 15. oktober 2017 Har kun levert dundynene mine hos eget dunrenseri. Der åpner de dynene og renser dunen for seg selv og vasker trekket alene(evt. syr nytt). Aldri hørt om noen som har fått bra resultat hos vanlig renseri/vaskeri... Håper du klarer å få det jevnt fordelt igjen:) neste gang anbefaler jeg et velegnet renseri for dundyner:)
JulieA Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #9 Skrevet 15. oktober 2017 trodde profesjonelle renserier klarte å levere bra resultat, men mulig jeg må gjøre som deg neste gang å levere til spesialisert duntenseri neste gang. Det anbefales jo å vaske dynene årlig, høres ut som en omfattende prosess å utføre hvert år...
Leo Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, lisske skrev: Har kun levert dundynene mine hos eget dunrenseri. Der åpner de dynene og renser dunen for seg selv og vasker trekket alene(evt. syr nytt). Aldri hørt om noen som har fått bra resultat hos vanlig renseri/vaskeri... Håper du klarer å få det jevnt fordelt igjen:) neste gang anbefaler jeg et velegnet renseri for dundyner:) Med mindre man har svært kostbare og spesielle dundyner så høres dette ut som rimelig "overkill". Vanlige dundyner i våre dager kan vaskes på 60 grader og tørkes i trommel. 24 minutter siden, JulieA skrev: trodde profesjonelle renserier klarte å levere bra resultat, men mulig jeg må gjøre som deg neste gang å levere til spesialisert duntenseri neste gang. Det anbefales jo å vaske dynene årlig, høres ut som en omfattende prosess å utføre hvert år... Har du tilgang på tørketrommel kan du fint gjøre det selv. Jeg vasker våre flere ganger i året, tørker dem i trommel (Tar dem ut et par - tre ganger underveis og rister dem) og de er gode som nye hver gang. 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Skrevet 15. oktober 2017 5 timer siden, Leo skrev: Med mindre man har svært kostbare og spesielle dundyner så høres dette ut som rimelig "overkill". Vanlige dundyner i våre dager kan vaskes på 60 grader og tørkes i trommel. Har du tilgang på tørketrommel kan du fint gjøre det selv. Jeg vasker våre flere ganger i året, tørker dem i trommel (Tar dem ut et par - tre ganger underveis og rister dem) og de er gode som nye hver gang. Mulig jeg er helt talentløs på dette, men jeg har vasket både dunpose til barnevogn og dunputer/dyner - og samtlige har blitt ødelagt fordi dunen ikke klarer å ristes tilbake. Og ja, jeg har brukt tørketrommel og tennisballer. Men det er mulig tørketrømmelen er for dårlig, uansett; jeg får det faktisk ikke til. Og jeg har ristet underveis og altmulig. Anonymkode: 279b0...a6b
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #12 Skrevet 15. oktober 2017 Hvorfor vasker du dem ikke bare selv? 60 grader og 2 runder i tørketrommel pleier være alt som trengs. Anonymkode: b4d85...155
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 Renseriet er en mkkaplass å gå. Så skitne maskiner (i alle fall de som kundene bruker selv). Med så dårlig renhold, frykter jeg dessverre at standarden er lav på arbeid utført av de ansatte også Anonymkode: cd070...92a
JulieA Skrevet 15. oktober 2017 Forfatter #15 Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor vasker du dem ikke bare selv? 60 grader og 2 runder i tørketrommel pleier være alt som trengs. Anonymkode: b4d85...155 Bor i leilighet og har ikke plass til tørketrommel. Var derfor jeg leverte til renseri.
lisske Skrevet 15. oktober 2017 #16 Skrevet 15. oktober 2017 8 timer siden, JulieA skrev: trodde profesjonelle renserier klarte å levere bra resultat, men mulig jeg må gjøre som deg neste gang å levere til spesialisert duntenseri neste gang. Det anbefales jo å vaske dynene årlig, høres ut som en omfattende prosess å utføre hvert år... Med damprensing av dunet på 130 grader, som er metoden som benyttes, så holder det med hvert 7. år. Puter noe oftere. Det er genialt synes jeg iallefall. Koster litt, men har kvalitetsdyner så føler absolutt det er verd det. De tilbyr også å fylle på mer dun, slå sammen to dyner til en eller lage puter av en dyne f.eks. Greit når man har gode dyner men feil mål f.eks.
Forundret.. Skrevet 15. oktober 2017 #17 Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Mulig jeg er helt talentløs på dette, men jeg har vasket både dunpose til barnevogn og dunputer/dyner - og samtlige har blitt ødelagt fordi dunen ikke klarer å ristes tilbake. Og ja, jeg har brukt tørketrommel og tennisballer. Men det er mulig tørketrømmelen er for dårlig, uansett; jeg får det faktisk ikke til. Og jeg har ristet underveis og altmulig. Anonymkode: 279b0...a6b Det er vel ikke en Samsung tørketrommel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå