Gå til innhold

røyking med barn...

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hvor lenge vil dere nekte barna deres å gå til mennesker som røyker inne ?

Så lenge det finnes hensynsløse voksne som røyker der det er barn :evil: Regner med at fenomenet er utryddet før Vesla blir 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke sikkert, Sissan - for 10 år siden så røykte folk på kontorene sine på jobb - det var helt greit så lenge de ikke hadde besøk av kunder der.

Mine unger er nå 13 og 18. Vi bor i et hus hvor det aldri er blitt røykt inne - ikke røyker jeg heller :wink: Men jeg hadde aldri kunne tenke meg å nekte ungene å gå på besøk til mennesker som røyker inne.

Eldstemann er så stor at han er på fester hvor det røykes i stor stil annenhver helg, når han ikke jobber - de sitter i biler hvor det røykes - han stinker røyk når han kommer hjem noen ganger.

Yngstemann har kamerater hvor jeg vet det røykes inne - men jeg hverken kan eller ønsker å nekte ham å gå dit - eller enda verre - skulle jeg si at de får ikke røyke inne når sønnen min er der ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp - for 10 år siden var alt greit. Nå er det svært sjelden at voksne røyker sammen med barn (udokumentert påstand :wink: ). Bevisstgjøringen i perioden har vært enorm, det samme har lovendringene. Tror ikke den utviklingen stopper. Om ytterligere 10 år, er det sannsynligvis helt utenkelig.

At ungdommer på 18 har et annet adferdsmønster tror jeg skyldes nettopp alderen.

(And for the record: Jeg røyket både på kontoret, i kantina og satt i røykekupe på toget for bare 7 år siden... :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg og :wink: Det er sant som du sier - sannsynligheten for at det er fjernere og fjernere med røyk om noen år er stor. Jeg er bare så sjeleglad for at jeg har sluttet selv - det måtte jo være en pine å være røyker nå til dags :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 åringen er da virkelig ikke ett barn men ett voksent menneske... kan da ikke samenligne dem. de kan da ta egne valg nå, men en 1 åring eller en 5 åring har ikke så mye de skulle sagt,, de kan ikke nekte mamma eller pappa eller andre voksne å røyke inne. de må leve med det.. det er utrolig dumt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er mamma til 2, og røyker, men røyker aldri inne når ungene er våkne. Om kvelden røyker jeg i stua med god samvittighet. Jeg røyker ikke inne om jeg har besøk av ikke-røykere, så lenge de ikke av eget initsiativ instisterer på at det er greit. Jeg hadde ALDRI kommet til å røyke på andre sine barn!

Jeg har ingen respekt for foreldre som sitter og damper i samme rom som ungene leker i eller springer inn og ut av.

Hadde nok ikke nekta ungen min å dra på overnatting eller annet besøk til unger med inne-røykende foreldre, men hadde nok insistert på at de heller kunne være her, eller annet lurt. og sist men ikke minst ville jeg aldri i livet kommet til å i det helt tatt prøvd å bli bedre kjent med foreldre til mine barns venner hvis de innehar en slik ufyselig holning til barns helse og fremtid. FYSJ! :evil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nye undersøkelser viser også nå at foreldre som utsetter barna for passiv røyking kan få lunge kreft som voksen..

Jeg tror at de som ikke er foreldre også løper den risikoen, gitt.

Bortsett fra det; jeg syns det er en selvfølge å ikke røyke der det er barn til stede.

Jeg kan bare tenke en ting som er verre enn å se at det blir røyket i samme rom som barnet er, og det er at foreldrene røyker i bil med barn i baksetet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg røyker. Men jeg røyker ikke inne av hensyn til barna og samboern min.

Hadde jeg derimot røykt inne og jeg hadde vært i din situasjon med overnattingsgjester, så hadde jeg uten tvil gått ut og røykt.

Det er ikke noe kult hvis vennene til barna dine ikke får være der mer, fordi du røyker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Det er ikke noe kult hvis vennene til barna dine ikke får være der mer' date=' fordi du røyker.[/quote']

Og du må ikke missforstå; det er du som røyker som er ukul, ikke foreldre som beskytter barna sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...