Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #1 Del Skrevet 22. januar 2005 Hei....Jeg er en mamma med 2 barn. Fra de var 1 år gammel har jeg røykt inne med de(de er nå 8år)...Det jeg lurer på er følgende...den ene skal ha flere på liggebesøk i natt,og jeg lurer på om jeg MÅ eller BØR gi beskjed til de andre foreldrene om at jeg røyker inne,om deres barn er allergis..osv...Vet jo at det er mangen som reagerer på dette. Eller skal jeg ta det som en selvfølge at foreldrene selv tar dette opp...(men de vet nok ikke om at jeg røyker engang.Kjenner ikke de så godt) Hva synes dere??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 22. januar 2005 #2 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg tror nok at foreldre med barn som er allergiske mot røyk eller andre ting gir beskjed om dette når barna skal ligge over hos andre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elle Melle Skrevet 22. januar 2005 #3 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg hadde likt at du nevnte det i god tid. Det er mange foreldre som mener det er viktig at barna deres ikke skal være passive røykere. Hvis disse er av den hysteriske sorten (da mener jeg at noen misliker det, mens andre er totalt og hardnakket i mot og at det sikkert utgjør en forskjell i en situasjon som denne), så har du i alle fall ditt på det tørre om du har informert om det på forhånd. Svært mange tar det for gitt at folk ikke røyker innendørs med barn til stede. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rigmor Skrevet 22. januar 2005 #4 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvorfor skal en på død og liv røyke inne da....De fleste som røyker...og spesielt de som har barn..går rundt med en evig dårlig samvittighet og har LYST å slutte, men klarer ikke.Om en da bare kan ha på seg slipperser og gå ut....så får du for det første...bedre inneklima og for det andre så røyker du mindre.Jeg har gjort dette i 7 år...og det er heller ingen av dem som er på besøk som syns det er noe merkelig og måtte gå ut. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 22. januar 2005 #5 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg tror nok at foreldre med barn som er allergiske mot røyk eller andre ting gir beskjed om dette når barna skal ligge over hos andre. Jeg skjermer mine barn 100% mot røyking, men det ville ikke falle meg inn å "gi beskjed" om at de ikke skal utsettes for slikt. Det regner jeg som en selvfølge. Dersom du på ramme alvor har tenkt å gjøre noe så forkastelig som å røyke forann barna, er du moralsk forpliktet til å gi foreldrene sjangsen til å droppe denne overnattingsavtalen. Jeg hadde aldri latt mine barn være på besøk hos deg! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leola Skrevet 22. januar 2005 #6 Del Skrevet 22. januar 2005 Hvis du snakker til meg så tar du feil - jeg røyker nemlig ikke. Men jeg kunne aldri tenkt meg å nekte ungene mine å gå på besøk til folk som røykte - ærlig talt - stakkars unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Twigi Skrevet 22. januar 2005 #7 Del Skrevet 22. januar 2005 Svært mange tar det for gitt at folk ikke røyker innendørs med barn til stede. Ja, det gjør vi. Du som har første innlegget her: Vil du akseptere at et barn ber deg la være å røyke inne? Jeg tror det er utenkelig for en unge å si fra at han plages med at du røyker, og nettopp derfor ville jeg aldri latt min unge komme på overnattingsbesøk til deg. Det er forsåvidt "omtenksomt" av deg at du ser at de andre foreldrene kan reagere på dette, og jeg synes du har en forpliktelse til å si fra. Jeg skjønner at du ikke kommer til å formulere det slik "jeg driver med barnemishandling, tenkte bare dere ville vite det". Men etter min mening så er det nettopp barnemishandling du driver med. Jeg synes veldig synd på dine unger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 22. januar 2005 #8 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg ville enten sagt i fra - eller begynt å gå ut å røyke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 22. januar 2005 #9 Del Skrevet 22. januar 2005 Hva synes dere??? Kan du ikke lufte veldig godt før de kommer, og røyke ute mens de er på besøk?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maxine Grey Skrevet 22. januar 2005 #10 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg synes ikke du skal røyke i nærheten av noen barn, hverken dine egne eller andres. Jeg har gjort det selv, og jeg skammer meg :oops: og dobbel- :oops: og trippel- :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gyda Skrevet 22. januar 2005 #11 Del Skrevet 22. januar 2005 Nå er det jo ganske vanlig at folk røyker da. Både med og uten barn i huset. Jeg røyker ikke, men skjønner godt at folk selv vil bestemme hvor og når de skal røyke på "privat grunn". Jeg personlig ville blitt overrasket om noen som mitt barn skulle sove over hos, advarte på forhånd om at det røykes inne. Syns det er mitt ansvar som forelder å sjekke opp sånt før jeg sender poden fra meg - dersom jeg syntes at det var veldig viktig at han ikke ble utsatt for dette en kveld og en formiddag. Barna leker dessuten stort sett på rommene sine, og kretser vel ikke rundt de voksen i stua hele tiden. Noen timers passiv røyking gir ingen varige skader - mener jeg. Man kan uansett ikke beskytte barna mot passiv røyking absolutt hele tiden - det er umulig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 22. januar 2005 #12 Del Skrevet 22. januar 2005 Sånn uten å gi deg noen moralpreken om barn og passiv røyking; for denne kvelden ville jeg luftet godt på forhånd, og så latt vær å røyke inne i kveld. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vimsevips Skrevet 22. januar 2005 #13 Del Skrevet 22. januar 2005 Sånn uten å gi deg noen moralpreken om barn og passiv røyking; for denne kvelden ville jeg luftet godt på forhånd, og så latt vær å røyke inne i kveld. Helt enig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest LoisLane Skrevet 22. januar 2005 #14 Del Skrevet 22. januar 2005 Nå er det jo ganske vanlig at folk røyker da. Både med og uten barn i huset. Jeg kjenner bare et barn som blir utsatt for passiv røyking hjemme. Tror ikke det er så vanlig å røyke hjemme for dem med barn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest miau Skrevet 22. januar 2005 #15 Del Skrevet 22. januar 2005 Det er de som er hysterisk opptatt av at barna deres ikke skal utsettes for passiv røyking. De burde klare å sjekke ut selv, hvis det er så viktig for dem. De med allergiske barn bør også si ifra på forhånd. Det er du som bestemmer om du røyker inne eller ikke, det var jo heller ikke det du spurte om. Da jeg selv var mindre var det aldri noe tema engang om det ble røyket inne i huset til de jeg skulle sove hos. Og at røyk er skadelig visste man da også. Det er jo ikke akkurat sånn at man står og damper inn i en sovende barnemunn. Jeg regner hvertfall med at du sikkert røyker på stua, og barna sover i et annet rom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 22. januar 2005 #16 Del Skrevet 22. januar 2005 Jeg har ikke barn og røyker.. Men jeg røyker aldri inne i nærheten av et barn.. og når jeg får barn skal jeg heller ikke utsette de for min last.. Jeg hadde forventet meg en beskjed om at det blir røyket inne der mine barn skal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 23. januar 2005 #17 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg har barn og røyker. Men jeg røyker ikke inne når hun er våken, men røyker under kjøkkenvifta når hun har lagt seg og lufter ut før jeg legger meg. Jeg forventer at voksne folk er såpass oppegående når det gjelder passiv røyking at dem ikke utsetter datteren min for det når hun er på besøk. Enig med de som sier at du ikke skal røyke inne mens disse barna er på besøk. Ronja_80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sanity Skrevet 23. januar 2005 #18 Del Skrevet 23. januar 2005 Hvis du skal røyke inne mens barna er der, bør du gi beskjed til foreldrene slik at de vet det og sender barna sine på "eget ansvar". Hvis ikke du har tenkt å røyke inne, ti stille om det. Er ikkerøyker selv,og har aldri røyket, men er langt fra hysterisk. Om ungene mine skal overnatte hvor noen røyker, helt i orden, men her i huset får ingen røyke! Tror ikke en natts overnatting hos røykere skader mine barn eller andres, så sant de ikke er allergiske. Det er jo opp til hver og en, og dette er min mening. Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Naken Skrevet 23. januar 2005 #19 Del Skrevet 23. januar 2005 Jeg er en av disse "hysteriske" , som mener at barn ikke skal utsettes for passiv røyking, uansett om det er bare for en ettermiddag/ kveld. Hvis det er så bare, så kan vel du gå utenfor å røyke akkurat denne ettermiddagen/ kvelden?! Utrolig at du i det hele tatt vurderer noe annet! Men selvfølgelig bør du jo gå ut bestandig,- det er ikke noe bedre å skade sine egne barn, enn å skade andres. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 25. januar 2005 #20 Del Skrevet 25. januar 2005 Nå er det jo ganske vanlig at folk røyker da. Både med og uten barn i huset. Jeg røyker ikke, men skjønner godt at folk selv vil bestemme hvor og når de skal røyke på "privat grunn". Jeg personlig ville blitt overrasket om noen som mitt barn skulle sove over hos, advarte på forhånd om at det røykes inne. Syns det er mitt ansvar som forelder å sjekke opp sånt før jeg sender poden fra meg - dersom jeg syntes at det var veldig viktig at han ikke ble utsatt for dette en kveld og en formiddag. Barna leker dessuten stort sett på rommene sine, og kretser vel ikke rundt de voksen i stua hele tiden. Noen timers passiv røyking gir ingen varige skader - mener jeg. Man kan uansett ikke beskytte barna mot passiv røyking absolutt hele tiden - det er umulig. Helt enig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå