Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I fjor trente jeg en del etter et svangerskap. Da var hvilepuls mellom 40 og 50.

Hadde en treningspause da jeg begynte å jobbe igjen etter permisjon (stress på jobb og unge som var mye våken om natta etc).

I sommer begynte jeg å trene igjen for fullt, og har holdt det gående jevnt og trutt. Antakeligvis trener jeg enda litt mer enn i fjor. 

Hvilepulsen er dog på rundt 70. Noen ganger over 80 (!!).

Noen som vet hvorfor? Går på levaxin grunnet lavt stoffskifte, men det gjorde jeg også i fjor. Var noe overdosert tidlig i sommer, noe som kan gi høy puls, men har redusert dosen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest nærliggende å tenke at det er fordi du har en stoffskiftsykdom. Ellers er dette noe du tar med legen din, ikke KG.

Anonymkode: 79b21...5eb

• Liker 2
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ellers er dette noe du tar med legen din, ikke KG.

Anonymkode: 79b21...5eb

Selvsagt skal jeg det, men er ikke nettopp et forum til for å utveksle erfaringer? Det kan jo være at noen sitter med en del kunnskap her også. 

Blir så oppgitt og matt av slike svar.

Skrevet

Tråden er ryddet for brukerdebatt og svar til dette.

Ann Christin, mod

Skrevet
6 timer siden, Sobril skrev:

I fjor trente jeg en del etter et svangerskap. Da var hvilepuls mellom 40 og 50.

Hadde en treningspause da jeg begynte å jobbe igjen etter permisjon (stress på jobb og unge som var mye våken om natta etc).

I sommer begynte jeg å trene igjen for fullt, og har holdt det gående jevnt og trutt. Antakeligvis trener jeg enda litt mer enn i fjor. 

Hvilepulsen er dog på rundt 70. Noen ganger over 80 (!!).

Noen som vet hvorfor? Går på levaxin grunnet lavt stoffskifte, men det gjorde jeg også i fjor. Var noe overdosert tidlig i sommer, noe som kan gi høy puls, men har redusert dosen.

Høy hvilepuls kan være et tegn på overtrening. Hvor ofte/tungt trener du? 

Jeg bruker også levaxin (200mcg daglig), men min erfaring med overdosering er at hvilepulsen har sunket. Men dette gjelder sikkert ikke alle.

Skrevet
4 timer siden, Cyrus skrev:

Høy hvilepuls kan være et tegn på overtrening. Hvor ofte/tungt trener du? 

Jeg bruker også levaxin (200mcg daglig), men min erfaring med overdosering er at hvilepulsen har sunket. Men dette gjelder sikkert ikke alle.

Takk for svar. Trener bare fire ganger i uka. Da kondisjon. Jogging eller romaskin. Noen ganger begge deler,  og jeg jogger "halvlangt" hvert gang (8-10 km).

Skrevet

Hvordan måler du hvilepulsen da? Pulsen går opp hvis du er stresset/nervøs. Hvis du er stresset/nervøs for målingen, så kan pulsen gå opp. Du må nesten gå med pulsmåler over lang tid for å få nøyaktig puls.

Anonymkode: fa792...f03

Skrevet

Det interessante er hvordan blodtrykket ditt er på døgnbasis. Har du gått med 24 timers blodtrykksmåler? (Ja, jeg vet at det oppleves som en torturmaskin). 

Når du var overdosert på Levaxin tidligere i sommer, så tar det minst tre måneder, i følge min indremedisiner, å få den rikitge dosen til å tilpasse seg kroppens funksjoner. 

Anonymkode: 2b8b7...cc0

Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan måler du hvilepulsen da? Pulsen går opp hvis du er stresset/nervøs. Hvis du er stresset/nervøs for målingen, så kan pulsen gå opp. Du må nesten gå med pulsmåler over lang tid for å få nøyaktig puls.

Anonymkode: fa792...f03

Har aktivitetsklokke med pulsmåler (garmin vivoactive )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...