Gå til innhold

Hvordan takle hersketeknikker i arbeidslivet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har du blitt utsatt for det? Hvordan taklet du det? Noen som har noen råd å gi? 

Anonymkode: c5f2d...1e6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

JEPP- valgte å slutte i jobben.....

Anonymkode: 47637...3ed

Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du blitt utsatt for det? Hvordan taklet du det? Noen som har noen råd å gi? 

Anonymkode: c5f2d...1e6

Mobilen i lommen med opptaksfunksjonen på. Lovlige opptak leveres til ledere høyere opp, eller legges tilgjengelig på nettet.

Skrevet

Hva mener du med hersketeknikker i arbeidslivet? Det er overalt på alle måter. Tenker du på at du ikke går overens med sjefen/kolleaer?

Skrevet

Konfronterte vedkommende. Spurte hva hun mente med akkurat det, og etterhvert så sa jeg blandt annet at nå virker det som om hun prøvde seg på en hersketeknikk feks latterliggjøring eller en for å få meg til å føle meg nedverdiget og at det ikke virket. Jeg tar gjerne kontruktiv kritikk eller gjør oppgaver som blir delegert, men vi var likeverdige enten hun likte det eller ikke.

Hersketeknikker er veldig spennende og ikke så vanskelig å avsløre hvis du vet hva du skal se etter. Man må velge sine kamper, noen gjør forsøk på hersketeknikker innimellom når de føler seg "truet" og andre bruker dem aktivt for å så slik de vil, eller å rydde unna de de ikke vil ha noe med.

Hvis det hadde skjedd meg igjen så ville jeg sett ann om andre og følte det samme som meg og dermed tatt det opp. Noen kan jekke seg ned bare ved en samtale og andre må nesten få igjen med samme mynt. Hadde det kun vært jeg som opplevde det og ikke så noe utveg hadde jeg sluttet, å stå med det alene hadde jeg ikke orket. Jeg skriver alltid i søknadstekst og tar det opp på jobbintervju at arbedissmiljø er det jeg brenner mest for, ergo så har sagt at jeg finner meg ikke i dritt mener jeg.

Står du opp i en situasjon hvor du blir usikker, helt paff eller angrepet er et triks å ikke se personen i øynene, ei heller ned som om du er usikker. Men i et punkt over øynene, midt i panna eller noe. Det et du setter blikket over øynene på vedkommende vil sette ut den du snakker med og den blir usikker. Prøve å fange blikket ditt og kanskje dette ut av det hun eller han sier. Det er og skrevet mange artikler om saken, hvis du feks bare googler tittelen på tråden din feks. Lykke til.

Anonymkode: 85a65...dfb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...