Sarianne Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Hvilke bøker gjorde så sterkt inntrykk at du husker dem enda? Kommer på noen her Den niende innsikt (spirituell spenningsroman) av James Redfield Bøkene til Dan Brown Schindler's liste (boka bak filmen, anbefales! Tusen strålende soler, om to kvinner i Pakistan
Gjest The Alchemist Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Greven av Monte Cristo av Alexander Dumas og Auguste Maquet
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Helen in Egypt av D.H. Kitto A Room With a View av E.M. Forster Foucaults pendel av Umberto Eco Musikantenes uttog av P.O. Enquist Markens grøde av Knut Hamsun Diary of a Bad Year av J.M. Coetzee Anonymkode: 837c4...b69
Gjest Husmusa70 Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Arthur Golden - Geisha Wilbur Smith - Hapi Elvegudinnen Elizabeth Haich - Innvielse Sigrid Undset - Kristin Lavransdatter Winston Graham - Poldark Gregory David Roberts - Shantaram Tahar Ben Jelloun - Dette Blendende Fravær av Lys Primo Levi - Hvis Dette er et Menneske Felix Salten - Bambi
Gjest Husmusa70 Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 Noen flere: Kari Bøge har skrevet en serie om venninnene Lin og Viviann, noen av dem er Lyset Er Så Hvitt Om Sommeren, Vivian Hvit, Viviann Og Lin....utrolig bra serie om hvor komplisert et venninneforhold kan være.
^^Belle^^ Skrevet 23. oktober 2017 #7 Skrevet 23. oktober 2017 I ikke-prioritert rekkefølge: Harry Potter - J.K. Rowling The Ligtning-Struck Heart - TJ Klune Memoirs of a Geisha - Arthur Golden Hobbiten - Tolkien The Strange and Beautiful Sorrows of Ava Lavender - Leslye Walton The Perks of Being a Wallflower - Stephen Chbosky The Universe vs Alex Woods - Gavin Extence The Magicians - Lev Grossman Bridge of Birds - Barry Hughart The Library at Mount Char - Scott Hawkins omtrent alt av Brandon Sanderson, men spesielt Stormlight Archives omtrent alt av Neil Gaiman, men spesielt Good Omens og American Gods omtrent alt av Anthony Ryan, men spesielt Blood Song
Gjest C.Tramell Skrevet 23. oktober 2017 #8 Skrevet 23. oktober 2017 Oi, det kan bli en lang liste hvis jeg tar meg tid til å tenke ordentlig gjennom det, men de første som popper opp i minnet er: Bildet av Dorian Gray, Oscar Wilde. The Catcher in the Rye, J.D. Salinger. To Kill a Mockingbird, Harper Lee. Madame Bovary, Gustave Flaubert. The Great Gatsby, F.Scott Fitzgerald. Jeg må selvfølgelig også ta med Den hemmelige hagen av Frances Hodgson Burnett. Den berørte meg så sterkt da jeg leste den som barn at det tok uker å komme meg igjen. Den forandret meg faktisk som menneske. Den åpnet meg for sanseinntrykk og satte for alvor i gang fantasien og kreativiteten jeg hadde i meg, og det var den som fikk meg til å elske bøker.
Librarian Skrevet 23. oktober 2017 #9 Skrevet 23. oktober 2017 Veldig vanskelig å velge - men lista ser noenlunde slik ut: Den lille prinsen - Antoine de Saint-Exupéry Of Mice and Men - John Steinbeck David Copperfield - Charles Dickens Harry Potter-serien - J.K. Rowling High Fidelity - Nick Hornby Stoner - John Williams Jeg må alltid gi bøker er par år på å sette seg før de får favorittstempel. Har lest noen bøker i år som godt mulig kan være med på listen i fremtiden, men må vente en god stund før jeg kan se tilbake på dem og vurdere om jeg fortsatt holder de like høyt.
Susan Sto Helit Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 From the top of my head: (I vilkårlig rekkefølge) Harry Potter - J. K. Rowling Wheel of Time - Robert Jordan Discworld - Terry Pratchett Lord of the Rings - Tolkien Stort sett alt av Jane Austen Bridget Jones - Helen Fielding Twilight - Stephenie Meyer Men nå er vel alt dette bøker jeg egentlig leser med jevne mellomrom... (Gjorde så sterkt inntrykk at jeg måtte lese dem igjen...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå