AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg har hatt et bord liggende ute gratis på Finn.no i en mannsalder, men ingen vil visst ha det. Det er et lite TV-bord med litt avskrapet maling, så man må bruke duk på det eller evt pusse det opp litt. Men det er 100% funksjonelt. Tenkte kanskje at noen med dårlig råd ville ha glede av det... Har også prøvd å legge det ut på Facebook-grupper og Facebook marketplace, men det er lite interesse der også. Så det jeg lurer på er om noen vet hvor/hvem jeg kan kontakte for å donere slikt til mennesker som faktisk trenger det? Det MÅ jo finnes noen i Oslo/omegn som hadde blitt kjempeglad for dette..... Jeg HATER å kaste ting som egentlig fungerer 100%, blir helt kvalm av slikt. PS: jeg har ikke bil. Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: PS: jeg har ikke bil. Anonymkode: e3135...645 Det er det som er problemet. Det har ikke de som faktisk trenger sånne ting gratis heller. Anonymkode: 82ec0...35f 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Gi det til loppemarked. Kanskje de tar i mot? Anonymkode: 389cd...70c 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er det som er problemet. Det har ikke de som faktisk trenger sånne ting gratis heller. Anonymkode: 82ec0...35f Men er det ikke noen som tar imot slike donasjoner for videre veldedighet, som kan hente? Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 20 minutter siden, T-Rex skrev: Fretex. 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gi det til loppemarked. Kanskje de tar i mot? Anonymkode: 389cd...70c Vet dere om noen som kan hente? Hadde glatt fraktet det selv, hadde det ikke vært for at det er blytungt. Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 32 minutter siden, T-Rex skrev: Fretex. Leser på nettsidene deres nå at de kan hente, men de skriver også at: " Vi tar imot alt som er av salgbar kvalitet." Det er vel ikke salgbar kvalitet, når det er avskrapet maling? Anonymkode: e3135...645
QueenOfTheSidewalk Skrevet 15. oktober 2017 #9 Skrevet 15. oktober 2017 Hvis det ikke er interesse, betal noen for å dumpe det på søpla. Legg ut småjobb på finn.no
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 51 minutter siden, Evilposelos skrev: Hvis det ikke er interesse, betal noen for å dumpe det på søpla. Legg ut småjobb på finn.no Synes det er noe skikkelig dritt å kaste noe som funker akkurat som det skal... Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Skrevet 15. oktober 2017 Det er ikke lett å legge noe ut gratis på finn. Hvis folk føler det er "søppel" som man prøver å bli kvitt vil de ikke ha det. Så du må gjøre følgende: Vask og evt gi et lite malingstrøk. Ta gode bilder med godt lys. Ha gode beskrivelser (tilstand, størrelse). Slett alle annonser og legg ut på nytt. Finn-annonser er ferskvare, det kommer mange hver dag. Man må innimellom legge noe ut på nytt for å unngå at annonsen blir borte i jungelen. Prøve også andre apper: letgo og schpock. Anonymkode: 9fcef...c5b 2
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #12 Skrevet 15. oktober 2017 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke lett å legge noe ut gratis på finn. Hvis folk føler det er "søppel" som man prøver å bli kvitt vil de ikke ha det. Så du må gjøre følgende: Vask og evt gi et lite malingstrøk. Ta gode bilder med godt lys. Ha gode beskrivelser (tilstand, størrelse). Slett alle annonser og legg ut på nytt. Finn-annonser er ferskvare, det kommer mange hver dag. Man må innimellom legge noe ut på nytt for å unngå at annonsen blir borte i jungelen. Prøve også andre apper: letgo og schpock. Anonymkode: 9fcef...c5b Tusen takk for gode tips. Dessverre har jeg ikke mulighet til å pusse ned og male, eller i det hele tatt male. Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 2 timer siden, T-Rex skrev: Fretex. Nei, ikke Fretex, vær så snill, ikke Fretex. Jeg har jobbet der. Det er en bedrift som utnytter arbeiderne til de grader. De gir totalt blanke i AML. De løfter ikke en finger for å hjelpe de som har dårlig råd, selv om alt Fretex får er gratis - arbeidskraften også (eller det vil si, de får tilskudd fra NAV for å ha disse ansatte, slik at Fretex ville gå med kraftig overskudd, om de så stengte alle butikkene for kunder og bare lot de ansatte gå og drive dank). Fretex er et aksjeselskap eid i stor grad av Frelsesarmeen, men ikke drevet av dem. Det er ikke en moralsk god bedrift. Ikke gi til dem. Vær så snill! Anonymkode: 3cc08...08e
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, ikke Fretex, vær så snill, ikke Fretex. Jeg har jobbet der. Det er en bedrift som utnytter arbeiderne til de grader. De gir totalt blanke i AML. De løfter ikke en finger for å hjelpe de som har dårlig råd, selv om alt Fretex får er gratis - arbeidskraften også (eller det vil si, de får tilskudd fra NAV for å ha disse ansatte, slik at Fretex ville gå med kraftig overskudd, om de så stengte alle butikkene for kunder og bare lot de ansatte gå og drive dank). Fretex er et aksjeselskap eid i stor grad av Frelsesarmeen, men ikke drevet av dem. Det er ikke en moralsk god bedrift. Ikke gi til dem. Vær så snill! Anonymkode: 3cc08...08e Er det bedre å kaste bordet enn å gi til dem? Anonymkode: e3135...645
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #15 Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, AnonymBruker skrev: Er det bedre å kaste bordet enn å gi til dem? Anonymkode: e3135...645 Jeg beklager å måtte si det, men ja. Jeg skulle ønske det var en organisasjon som ville hjelpe, men... Fretex er kun og bare opptatt av fortjeneste. Ikke som i at, "vi må alle tjene penger for å kunne leve", men som i at, "jeg gir blaffen i det jeg ikke tjener penger på - også mennesker og arbeidsmiljølover". Anonymkode: 3cc08...08e
Atea Skrevet 15. oktober 2017 #16 Skrevet 15. oktober 2017 Martita-stiftelsen i Oslo tar i mot mye, men vet ikke om de tar i slitte møbler. De henter. Har gitt bort en del til dem som jeg ikke trenger selv. http://marita.no/hvordan-bidra/gi-ting 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #17 Skrevet 15. oktober 2017 23 minutter siden, Atea skrev: Martita-stiftelsen i Oslo tar i mot mye, men vet ikke om de tar i slitte møbler. De henter. Har gitt bort en del til dem som jeg ikke trenger selv. http://marita.no/hvordan-bidra/gi-ting Takk for tips da hører jeg med de. Anonymkode: e3135...645 1
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #18 Skrevet 15. oktober 2017 Snakker om sola, nå ble bordet avhentet av et overlykkelig foreldrepar som innreder barnerom Anonymkode: e3135...645 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå