AnonymBruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg sliter med depresjon, og merker at jeg virkelig sliter med å se lyset i enden på tunnelen om dagen. Jeg har en fantastisk mann, han er min store helt. Samtidig, sliter jeg med livet mitt. Det som trekker mest i meg, er at jeg søker etter jobb, og får avslag på avslag. Har fått gode tilbakemeldinger på søknadene mine, samt CV. Likevel får jeg bare avslag. Er i et vikariat nå, men det går ut i desember. Jeg merker at jeg sliter veldig med tanken om å bli arbeidsledig igjen, for jeg vet hvor mye det trekker meg ned. Derimot så aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg i en fast jobb. Ved å være arbeidssøker over så lang tid, vet jeg ikke lengre hva jeg egner meg til. Alt føles så håpløst, og jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette. Er det noen som har noen innspill til meg? For jeg har virkelig ingen selv, og er så lei av å høre at «alt ordner seg», fordi det sjeldent gjør det for meg. Har aldri flaks, så ser ikke helt hvordan jeg skal klare dette? Mvh Trist Anonymkode: 3fbc1...a40
himmeloghav Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sliter med depresjon, og merker at jeg virkelig sliter med å se lyset i enden på tunnelen om dagen. Jeg har en fantastisk mann, han er min store helt. Samtidig, sliter jeg med livet mitt. Det som trekker mest i meg, er at jeg søker etter jobb, og får avslag på avslag. Har fått gode tilbakemeldinger på søknadene mine, samt CV. Likevel får jeg bare avslag. Er i et vikariat nå, men det går ut i desember. Jeg merker at jeg sliter veldig med tanken om å bli arbeidsledig igjen, for jeg vet hvor mye det trekker meg ned. Derimot så aner jeg ikke hvordan jeg skal klare å komme meg i en fast jobb. Ved å være arbeidssøker over så lang tid, vet jeg ikke lengre hva jeg egner meg til. Alt føles så håpløst, og jeg aner ikke hvordan jeg skal løse dette. Er det noen som har noen innspill til meg? For jeg har virkelig ingen selv, og er så lei av å høre at «alt ordner seg», fordi det sjeldent gjør det for meg. Har aldri flaks, så ser ikke helt hvordan jeg skal klare dette? Mvh Trist Anonymkode: 3fbc1...a40 Ta kontakt med nav og snakk med saksbehandler. Finn et tiltak som kan få deg fremover. Du kan benytte deg av Aktiv på dagtid hvis du bor i Oslo. Det er et treningstilbud. Fontenehuset kan også være et sted å gå til. Ellers så kan du bli frivillig. Å sitte hjemme er ikke bra.
AnonymBruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 3 timer siden, himmeloghav skrev: Ta kontakt med nav og snakk med saksbehandler. Finn et tiltak som kan få deg fremover. Du kan benytte deg av Aktiv på dagtid hvis du bor i Oslo. Det er et treningstilbud. Fontenehuset kan også være et sted å gå til. Ellers så kan du bli frivillig. Å sitte hjemme er ikke bra. TS her. Er i et vikariat nå, så går ikke hjemme på dagtid. Problemet mitt er at jeg bare får avslag på avslag på alle faste jobber. Har vært gjennom med NAV før, men følte ikke at det hjalp meg mot en fast jobb. Det hjalp litt, for fikk et vikariat, men det går snart ut. Merker at det å ha en så uforutsigbar fremtid gjør meg mer deprimert... Er i perioder alvorlig deprimert, å det å da ikke har rutiner er ikke bra. Er forøvrig friviliig, og trener flere ganger i uken. Anonymkode: 3fbc1...a40
AnonymBruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 17 timer siden, AnonymBruker skrev: TS her. Er i et vikariat nå, så går ikke hjemme på dagtid. Problemet mitt er at jeg bare får avslag på avslag på alle faste jobber. Har vært gjennom med NAV før, men følte ikke at det hjalp meg mot en fast jobb. Det hjalp litt, for fikk et vikariat, men det går snart ut. Merker at det å ha en så uforutsigbar fremtid gjør meg mer deprimert... Er i perioder alvorlig deprimert, å det å da ikke har rutiner er ikke bra. Er forøvrig friviliig, og trener flere ganger i uken. Anonymkode: 3fbc1...a40 Kanskje du trenger omskolering eller bedre kompetanse på noe? Nav har flere amo kurs å velge mellom. Det kan også være bedre å gå på jobbkurs enn å måtte sitte hjemme. Saksbehandler er nok den rette å snakke med. Det er jo bare å spørre. På nav.no finner du mer informasjon. Vet det er vanskelig, for jeg er i samme situasjon selv. Det er vanskelig å stå opp tidlig hvis nan ikke må. Når du går på kurs må du, og du treffer andre. Anonymkode: 08d5d...42c
AnonymBruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 Når trening og rutiner ikke hjelper på depresjonen synes jeg du skal oppsøke fastlege. Jeg er ingen sterk forkjemper for å medisinere, men medisiner kan faktisk hjelpe deg i en kort periode, og det kan være særlig nyttig når du nå søker jobb. Arbeidsledighet er en risikofaktor for depresjon i seg selv, og for deg som allerede er deprimert kan dette føre til en skikkelig kræsj. Ta en prat med fastlegen! Anonymkode: 13646...33c 1
AnonymBruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 På 16.10.2017 den 7.39, AnonymBruker skrev: Kanskje du trenger omskolering eller bedre kompetanse på noe? Nav har flere amo kurs å velge mellom. Det kan også være bedre å gå på jobbkurs enn å måtte sitte hjemme. Saksbehandler er nok den rette å snakke med. Det er jo bare å spørre. På nav.no finner du mer informasjon. Vet det er vanskelig, for jeg er i samme situasjon selv. Det er vanskelig å stå opp tidlig hvis nan ikke må. Når du går på kurs må du, og du treffer andre. Anonymkode: 08d5d...42c Jeg sitter ikke hjemme, er på jobb 100% i vikariatet. Problemet er at jeg vet ikke hva som skjer etter jul, det trigger depresjon. Tanken om å ha en praksis etter jul er derimot noe jeg vurderer. For det er vanskelig å være arbeidssøker, absolutt! Jeg har jo vært heldig, men det å ikke ha klare, stabile rammer, det er ikke bra for meg. Det å ikke vite om jeg har jobb om 2 måneder, får meg til å ligge søvnløs om natten... På 17.10.2017 den 14.47, AnonymBruker skrev: Når trening og rutiner ikke hjelper på depresjonen synes jeg du skal oppsøke fastlege. Jeg er ingen sterk forkjemper for å medisinere, men medisiner kan faktisk hjelpe deg i en kort periode, og det kan være særlig nyttig når du nå søker jobb. Arbeidsledighet er en risikofaktor for depresjon i seg selv, og for deg som allerede er deprimert kan dette føre til en skikkelig kræsj. Ta en prat med fastlegen! Anonymkode: 13646...33c Rutiner hjelper meg jo, og jeg har til en viss grad rutiner. Problemet mitt er at vikariatet mitt snart går ut, jeg går en usikker tid i møte, og ønsker så sårt fast jobb... - TS Anonymkode: 3fbc1...a40
himmeloghav Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 (endret) 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg sitter ikke hjemme, er på jobb 100% i vikariatet. Problemet er at jeg vet ikke hva som skjer etter jul, det trigger depresjon. Tanken om å ha en praksis etter jul er derimot noe jeg vurderer. For det er vanskelig å være arbeidssøker, absolutt! Jeg har jo vært heldig, men det å ikke ha klare, stabile rammer, det er ikke bra for meg. Det å ikke vite om jeg har jobb om 2 måneder, får meg til å ligge søvnløs om natten... Rutiner hjelper meg jo, og jeg har til en viss grad rutiner. Problemet mitt er at vikariatet mitt snart går ut, jeg går en usikker tid i møte, og ønsker så sårt fast jobb... - TS Anonymkode: 3fbc1...a40 Men du kommer til å få dagpenger? Regner med at du har registrert cven din på ulike vikarbyrå og jobbnettsider? Du kan oppsøke steder du vil jobbe. Ta med deg cv og åpen søknad. Be om en samtale. Ring eller send epost. Du får ikke hjelp fra nav før du er registrert som arbeidsledig. Register deg på LinkedIn og bruk facebook og nettverket ditt. Småjobber på finn kan også være noe. Bedre enn ingenting. Endret 20. oktober 2017 av himmeloghav
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå