Gå til innhold

Banalt? spørsmål om pulsklokke og belte

Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Jeg har nylig fått pulsklokke, etter å ha siklet en stund. Men nå lurer jeg på en ting: hvordan fikser jeg det at beltet skal festes stramt rundt brystet i forhold til at jeg bruker stramme BH-topper, som jo har en linning akkurat på samme sted beltet skal festes? Tar jeg beltet lenger ned, virker det da? eller under toppen (høres ubehagelig ut).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Daniella_

Pulsen hopper opp og ned hvis du tar beltet lengre ned, så da virker det ikke.

Jeg har det under bh-stroppen...

Ellers sklir det ned :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har faktisk på meg pulsklokke akkurat no og vanlig BH med spiler.

Klundra litt med det samme eg og. Men BH`en ligg liksom utapå reima. Går heilt fint sånn, har ikkje vore ubehagelig i det heile tatt. (Har kun gått tur då...)

Ved vanlig trening ville eg jo brukt treningtopp og då trur eg det er lettare å ha pulsklokkereima under.

Den funkar i alle fall ikkje skikkelig om du tar den lenger ned. Sikkert berre ei vanesak! :-)

Pulsklokke= genialt! Har forbrent 356 kaloriar no. Uten å gjere noko vetig. Hihi...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, jeg får prøve....Problemet er at jeg helst liker stramme treningstopper, ikke normale sports-BH-er. Men jeg får det nok til på et vis.

Men først skal pulsklokken (fikk til bursdagen! snille kjæresten :hjerte:) byttes mot en litt mer avansert modell.

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Daniella_
Pipelyd?

:ler:

Ja, altså pulsen piper...hjerteslagene.

Jeg prøver å trykke på knappene men den går ikke vekk. Litt irriterende hvis jeg trener blandt folk.

Har A5 fra polar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På A5 kan du slå av "alarmen" ved å holde inne knappen på venstre side av klokken (samme knapp som brukes for å få lys i displayet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Coolaid

Jeg får kun pipelyd når jeg har høyere eller lavere puls en det som pulssonen er satt til..... Liker denne funksjonen, og anbefaler å ha den på..... Da blir treningen garantert effektiv og du har full kontroll....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får pulsklokker fra rett under tusenlappen, på sportsbutikker eller hos urmakere. greteroede.no selger pulsklokke fra Polar til grei pris via internett. Polar er nesten totalt markedsdominerende i Norge, selv fikk jeg pulsklokke fra Nike.

Du fester et belte med sender rundt brystet under klærne, og beltet sender impulser til klokken, som så holder styr på pulsen din. Du kan foreta makspulstest, og så kan klokken holde styr på hvilken pulssone du bør holde deg i for trening. Enkelte modeller regner også ut (obs! en viss unøyaktighet er uunngåelig, siden den ikke tar hensyn til muskelmasse osv) kaloriforbruk.

En pulsklokke kan ha flere typer misjon; hvis du vil gå ned i vekt, er det lurt å holde styr på pulsen slik at du vet at du trener effektivt, det samme gjelder den som vil forbedre utholdenheten. Selv tror jeg at jeg har en tendens til å overdrive, og da er også pulsklokken bra for å holde meg i skinnet. I tillegg er jeg veldig glad i duppedingser, og tror jeg vil bytte den jeg fikk i en modell som kan lage en graf over intensiteten etter hver treningsøkt.

Mer informasjon om pulstrening generelt, og om de ulike Polarmodellene, finner du på www.pulsklokke.no

Den mest solgte modellen fra Polar heter A5, og koster ca 1000 kroner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...