Gå til innhold

Hvem bestemmer relasjonen? Hvordan vite hvor mye initiativ en skal ta?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er av de som er livredd for å virke masete. Så jeg er hverken flink på initiativ eller svare på ting. Jeg har snakket med folk som kjenner meg ekstra godt og jeg spurte hva de synes om meg. Og de sa at det er vanskelig å vite hvor en har meg og at jeg virker kald. Egentlig er jeg ikke det. Jeg er bare redd for å vise følelser. Men jeg kan jo tenke meg at for folk som ikke kjenner meg så er det vanskelig og at de heller bare kutter meg ut.. :/

Jeg hadde sjangs til å få god kontakt med en. Jeg begynte å like han ganske mye og synes nå det er skikkelig synd at jeg mest sannsynlig har mistet ham. Fordi sist jeg tok kontakt (jeg gruet meg forferdlig til å ta kontakt!) så var han mye kortere i svarene. Og nå føler jeg liksom ikke at jeg bare kan drive og skirve til han.. 

Anonymkode: 729ca...8e1

Videoannonse
Annonse
Gjest supernova_87
Skrevet

Jeg tenker litt sånn at nå vet du jo at det du gjør nå ikke funker. Så det verste som skjer er at du prøver en annen strategi og det heller ikke funker? Jeg skjønner jo at dette handler om mer enn som så, og at det gjerne er en frykt for å bli avvist som sitter dypt i deg. Men hvis du ser på det helt sånn pragmatisk så er jo denne måten å være på noe som i det lange løp sårer deg mer enn det å satse på folk. 

Jeg har det mye på samme måte. Jeg er redd for å være "too much". I stedet for dytter jeg bare folk vekk, og så blir jeg trist og lei når jeg sitter der etterpå og atter en gang har mistet sjansen, og det ikke fordi den andre synes jeg var for krevende eller "too much", men fordi jeg var for avvisende selv. Uten at jeg mente det selvsagt, men nettopp fordi redselen gjør at jeg virker avvisende og uinteressert. Jeg spyr av det her, det er jo bare destruktivt og trist. 

Skrevet

Joda du kan godt skrive til en venn selvom han en gang har vært kortere i svarene . Om han bare skriver "ok" på alle ting, i 2-3-5-6 samtaler, da kan man ta hintet og slutte å skrive . Men alle kan ha en dårlig dag å svare kort uten å mene noe vondt med det . 

Anonymkode: 71a54...e23

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Joda du kan godt skrive til en venn selvom han en gang har vært kortere i svarene . Om han bare skriver "ok" på alle ting, i 2-3-5-6 samtaler, da kan man ta hintet og slutte å skrive . Men alle kan ha en dårlig dag å svare kort uten å mene noe vondt med det . 

Anonymkode: 71a54...e23

Men hvor går grensen for å være venner?  Om man bare har hatt kontakt på nett. Altså sett hverandre Irl, men fortsatt å holdt den på nett. Hva er man da? Bekjent, venn??  

Skrevet

Nett er bare tull, kun rl som teller.

Jobb med deg selv, ingen mennesker er verdt så mye respekt-hvis de ikke har gjort seg fortjent til det.

Anonymkode: 08816...889

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nett er bare tull, kun rl som teller.

Jobb med deg selv, ingen mennesker er verdt så mye respekt-hvis de ikke har gjort seg fortjent til det.

Anonymkode: 08816...889

Var ikke en random jeg addet på nett. 

Skrevet

Jeg vet ikke med alle andre, men for meg er det deal-breaker om jenta er så tafatt og tilbakelent som du beskriver

Anonymkode: ef658...048

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke med alle andre, men for meg er det deal-breaker om jenta er så tafatt og tilbakelent som du beskriver

Anonymkode: ef658...048

Hvordan mener du jeg er tilbakelent?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...